Hoeveel laat jij je beïnvloeden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Hoeveel laat jij je beïnvloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:05

Sinds een korte tijd vind ik iemand leuk die ontzettend lief en aardig is. Vriendinnen van mij roepen dat het een 'verkeerde' jongen is en zijn klasgenoten zijn ook nooit aardig over hem (ik weet dat ie slecht werkt in groepen en waarschijnlijk sowieso op een laag pitje werkt) maar ik hoor werkelijk niks aardigs over hem. Toch had ik zoiets van: ik wil hem zelf leren kennen en nu ben ik van mening dat het een hele aardige leuke jongen is. Wel met wat bad habits maar verder een hele leuke knul.

Nou vroeg ik me dus af: in hoeverre laat jij je beïnvloeden door je omgeving over iets of iemand? Hoeveel trek jij je aan van de meningen van andere?

Ik loop er nu een beetje tegen aan omdat niemand hem moet, ik ook niet met vriendinnen over hem kan praten (wat je als vriendinnen altijd doet over je crush)

Collie2008

Re: Hoeveel laat jij je beïnvloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:15

Ik ben geloof ik iemand die zich vrij slecht laat beïnvloeden, soms jammer genoeg. Overigens heb ik heus wel eens een vooroordeel over iemand, maar dat is dan meer mijn eigen kortzichtigheid dan dat ik dat overneem van een ander.

Ik zal niet zeggen dat ik 100% niet beïnvloedbaar ben want dat is echt kul. Maar al vanaf de peutertijd trek ik nogal mijn eigen plan, in alles dus ook in mijn keuze en mening voor en over mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:18

Ik ben juist iemand die zich wel enorm snel laat beïnvloeden, zeker door mensen die ik heel hoog heb staan.. Ik vind het heel moeilijk om een beslissing zelf te nemen als ik weet dat alle opties niet 100% goed zijn. In zo'n geval moet ik ook echt de mening van m'n vrienden horen, zodat ik op basis daarvan een keuze kan maken. Heel slecht, ik weet 't, maar ik ben enorm bang om fouten te maken :P

In jouw situatie mbt die jongen, zou ik toch wel zelf er achter willen komen wat voor karakter hij heeft! Ik ken ook iemand die door iedereen als nogal arrogant bestempeld werd, maar nu ik haar zelf wat beter ken is ze super aardig :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:23

Wat lastig! Misschien is hij juist zoals hij echt is bij jou, doordat hij zich dan op zijn gemak voelt en is het ook gewoon een leuke knul.
Ik vind het wel lastig als veel andere mensen zo negatief reageren, want dan ga je toch ook weer denken dat er een kern van waarheid achter zit :P Dat zou mij dan weer wel beïnvloeden in de manier waarop ik met iemand om zou gaan.
En nu lees ik m'n reactie terug en denk ik hier heb je nog geen moer aan.... }:0
Misschien toch maar gewoon op je eigen gevoel af gaan?!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:23

Och ik had dat ook. Iedereen vond mijn vriendje zo'n ontzettende e*kel maar IK houd van hem en dat is het belangrijkste. :j tuurlijk zegt het wel wat dat mensen zo negatief zijn, helemaal als het meerdere en verschillende groepen zijn die zo over hem denken. Maar mensen veranderen! Misschien had hij wel zo'n vriendinnetje als jou nodig om zich te ontwikkelen :)

Ik laat me dan ook niet beinvloeden door 'welgemeende adviezen' van vriendinnen etc die zeggen dat hij niet deugt en dat soort dingen. ben al meer dan 3 jaar gelukkig met hem en nu is iedereen super verbaasd en blij voor me dat hij zo veranderd is. Iedereen om ons heen beëindigd de relatie en wij gaan super steady door. Lekker puh! *\o/*

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:26

Over heel veel dingen kan ik me heel snel laten beïnvloeden helaas, maar bij dingen zoals jongens totaal niet raargenoeg :+ want je vind iemand leuk of niet, vind ik dan.
Verder kunnen vrienden en familie die dichtbij staan mij vrij snel beïnvloeden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:29

Ik ben nogal eigengereid. Altijd geweest. :) Ik zal wel luisteren naar wat anderen te zeggen hebben maar volg uiteindelijk mijn eigen gevoel.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:32

Sommige dingen moet je gewoon zelf achter komen, als het echt zo een verkeerde jongen is merk je dat vroeg of laat vanzelf.

Ga op je eigen gevoel af :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:48

@renee, er word altijd gezegd dat ie altijd stoned op school komt en dat ie veel drugs gebruikt en dat het een probleem jongen is. Maar tegen mij is ie zo anders.. nog wel een beetje stoer doen omdat ik altijd bij mijn vriendinnen zit, maar laatst ook echt alleen met hem geweest en toen was het gewoon een relaxte lieve jongen. Misschien is ie achteraf toch wel verkeerd, maar ik laat me liever 100 maal kwetsen dan dat ik een leuke jongen laat gaan omdat anderen denken dat ie fout is.

@ Kentaro, Ik snap wat je bedoeld! Dat je denkt: hebben zij nou gelijk of niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:51

Precies! en hoewel ik me helemaal niet wil laten beïnvloeden, zou het toch wel in m'n hoofd blijven hangen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:52

Collie2008 schreef:
Ik ben geloof ik iemand die zich vrij slecht laat beïnvloeden, soms jammer genoeg. Overigens heb ik heus wel eens een vooroordeel over iemand, maar dat is dan meer mijn eigen kortzichtigheid dan dat ik dat overneem van een ander.

Ik zal niet zeggen dat ik 100% niet beïnvloedbaar ben want dat is echt kul. Maar al vanaf de peutertijd trek ik nogal mijn eigen plan, in alles dus ook in mijn keuze en mening voor en over mensen

Ik ga met bovenstaande mee. :j

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:53

Ik ben stront eigenwijs en luister naar niemand.. Ik wil altijd eerst zelf uitzoeken hoe het zit, en stoot dan ook regelmatig mijn neus!! Maar ik leer er alleen maar van dus ik vind het wel prima..
Ik ben ook helemaal geen persoon die aan roddelen doet of achter iemand zijn rug praat en hou er ook niet van als mensen dat wel doen in mijn bijzijn ;)

Daarnaast zijn alle meningen over personen verdeeld, en de een kan iemand heel aardig vinden terwijl een ander weer slecht over iemand denkt!

Mijn ex vriendje had ook hele erge bad habits, maar dat is uiteindelijk ook beter geworden ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:55

Ik laat me bij bepaalde dingen wel beïnvloeden.
Als mensen tegen mij zeggen dat het een verkeerde jongen is, zal dat ook wel zo zijn (vaak!)
Ligt er inderdaad ook wel aan wíe het zegt.. En als ik me er echt zeker bij voel, dan doe ik het wel.

Ik heb dat ook regelmatig tegen mijn zus gezegd over haar (ex)vriendjes, dat ze niks waren (niet bij haar passen of vreemdganger oid) en ze luisterde nooit.. Achteraf wel spijt van dus.

Ze zei daarna ook altijd; Jij moet mee op eerste date, want dan kun je zeggen of t goed is of niet :') :+
Nu, al bijna 2 jaar helemaal gelukkig met mijn ex-collega van mijn vorige werk en dat is echt een blijvertje +:)+
Moest wel eerst langs mij :') (Wat vindt jij van ****?)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:00

Liefde maakt blind dus ik zal de mening van mijn naasten en vriendinnen zéér zeker meenemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:04

Niet, alleen mijn man maakt nog wel eens wijze opmerkingen waar ik dan vervolgens best over na wil denken maar ik neem altijd beslissingen vanuit mijn eigen gevoel en levenservaring. En daarom wil ik je een advies geven, gewoon met de jongen omgaan, leer hem goed kennen, verlies desnoods je hart maar NOOIT verstand. Als hij inderdaad veel blowed of andere dingen doet waar jij niet blij mee bent, bedek dat dan niet met de mantel der liefde maar blijf in gesprek en geef aan hoe jij er over denkt. Dan kan hij de keuze maken of hij wel of niet met je verder wil en wat betreft goede vrienden die hem zeer afkeuren, dat mag maar als ze vervolgens jou ook links laten liggen zijn het geen vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:22

Ik denk dat ik me meer laat beinvloeden dan ik zelf denk.. en ik denk dat dat voor veel mensen is(ook onbewust)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:28

Grease schreef:
Ik denk dat ik me meer laat beinvloeden dan ik zelf denk.. en ik denk dat dat voor veel mensen is(ook onbewust)

:j Dat weet ik wel zeker!
Ooit stond er op de stal waar ik een paard reed een ander paard waar ik echt iedere keer even heerlijk mee ging staan kroelen over de staldeur heen. Ze gooide dan haar hoofd op mijn rug en drukte me echt tegen de deur aan. Op een gegeven moment zag de eigenaar dat. Kwam hij me waarschuwen dat ik uit moest kijken want het was niet zo'n lieverdje...... Ik heb daarna dus ook niet meer onbezorgd van onze knuffelmomentjes kunnen genieten.... -O-

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:38

Kentaro schreef:
Grease schreef:

:j Dat weet ik wel zeker!
Ooit stond er op de stal waar ik een paard reed een ander paard waar ik echt iedere keer even heerlijk mee ging staan kroelen over de staldeur heen. Ze gooide dan haar hoofd op mijn rug en drukte me echt tegen de deur aan. Op een gegeven moment zag de eigenaar dat. Kwam hij me waarschuwen dat ik uit moest kijken want het was niet zo'n lieverdje...... Ik heb daarna dus ook niet meer onbezorgd van onze knuffelmomentjes kunnen genieten.... -O-

Vervelend! Bij ons op stal was er ook een paard wat bestempeld werd als een dood en paard, bijt en schopt en is alleen maar agressief. Nou ik ben redelijk een mietje wat betreft rijden en het is maar goed dat ik voor die tijd al erop reed. Het is een schat van een paard die alleen als je te dicht erachter rijd een trap wilt verkopen of probeert te bijten naar het andere paard. Verder super lief! (al ben ik er nu wel af gegaan omdat ie is gaan rollen en ik er niet met en gerust hard op kan zitten buiten. Het schijnt dat ie altijd in het zachte zand wilt rollen of nadat ze door het water zijn gegaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:44

Gewoon zelf lekker uitzoeken! Volg je eigen gevoel, altijd!

Als iemand niet naar jouw verhalen over hem wil luisteren omdat diegene hem niet mag, vraag je dan eens af of diegene een vriend van jou is. Als je vrienden echte vrienden zijn, zullen ze er voor je zijn, blij voor jou zijn als jij blij bent of ze het met je eens zijn of niet.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:47

Anoniem schreef:
Gewoon zelf lekker uitzoeken! Volg je eigen gevoel, altijd!

Als iemand niet naar jouw verhalen over hem wil luisteren omdat diegene hem niet mag, vraag je dan eens af of diegene een vriend van jou is. Als je vrienden echte vrienden zijn, zullen ze er voor je zijn, blij voor jou zijn als jij blij bent of ze het met je eens zijn of niet.

Nouja, ik weet niet of ze willen luisteren, maar gezien zij er geen goed woord voor over hebben, heb ik zelf het idee dat ik het niet zou moeten vertellen (als je begrijpt wat ik bedoel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:50

Juist wel vertellen.
Waarom zou je het geheim hoeven houden?
Kijk eens hoe ze reageren, wie weet verrassen ze je juist

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:57

Anoniem schreef:
Juist wel vertellen.
Waarom zou je het geheim hoeven houden?
Kijk eens hoe ze reageren, wie weet verrassen ze je juist

Ze weten wel dat ik hem leuk vind en hebben duidelijk gemaakt hoe ze over hem denken. Er was er maar 1 die zei dat ze het leuk vond zolang ik maar gelukkig ben

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:58

Wat vervelend dat ze zo over hem denken. Maar mooi over hem blijven vertellen hoor! Laat ze de goede kanten van hem maar zien.

Over mijn vriend waren veel eerst ook niet echt te spreken. Hij zou een verkeerde invloed op me hebben. Nou, nu 7.5 jaar verder zegt iedereen dat het zo'n leuke jongen en dat we zo goed bij elkaar passen. Dat wist ik allang. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:59

En diegene die dat zegt, dat is een oprechte vriendin.
maar.....dussss.... je hebt een crush????? :D Staat er al een date op de planning of of of... vertel!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:29

@Tica haha aan mijn vriendschappen twijfel ik sowieso. In de vakantie had ik 5 dingen geplant met vriendinnen waarvan 3 sowieso al dik een maand op de planning stond. Stuk voor stuk afgezegd.. En dat gaat vrijwel iedere vakantie zo. 1 ding was overigens wel door gegaan en dat was met een vriendin van bokt lekker ijslanders rijden!

Enof ik een crush heb haha. Hij heeft een goede werking op mij! Ik ben steeds vrolijker en ik heb al maanden dat ik iedere nacht 3 tot 7 nachtmerries krijg en beroerd slaap, nou vanacht voor het eerst weer eens gedroomd! over meneer natuurlijk haha. We zouden deze vakantie afspreken en wat leuks doen, maar we hebben alleen contact via facebook (hij heeft geen mobiel) en facebook heeft de laatste tijd veel kuren dus tot nu toe nog niks afgesproken. Maar dat komt nog wel! Gewoon lekker relaxed.