Problemen met Vodafone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Problemen met Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 10:49

Ik zit al jaren lang tevreden bij Vodafone, nooit problemen gehad. Tot nu dus...

Ik heb 4 jaar terug mijn abbo afgesloten bij Vodafone, omdat ik toen echter nog minderjarig was moest dit abbo op de naam van mijn moeder staan. Mijn moeder heeft dit abbo dus voor mij afgesloten. Dit abbo staat op een rekeningnummer waarop nooit geld staat, ik heb dus iedere maand braaf via Ideal mijn rekeningen betaald. Echter duurt het een halve maand voordat ik online kan betalen omdat ze het eerst via incasso probeerden. Veranderen van rekeningnummer kon online niet.

Inmiddels woon ik op mezelf en heb ik het contact verbroken met mijn moeder. Van haar heb ik nog een brief in de bus gekregen met documenten om het abbo op mijn naam te zetten. Deze heb ik na behoren ingevuld met de juiste bijlagen en opgestuurd. Dit is inmiddels bijna 1,5 maand geleden.

Ik heb zeker in totaal 10x gebeld met Vodafone.
Eerst wisten ze niet op welk rekeningnummer het moest komen, terwijl ik dat duidelijk had aangegeven. Het juiste rekeningnummer doorgegeven. Het zou allemaal in orde komen binnen enkele dagen.
Na een tijdje toch maar weer gebeld omdat het vrij lang duurde, het zou de 14de overgezet worden en ik moest nogmaals mijn rekeningnummer doorgeven. Tot de 16de gewacht, ik kon nog steeds in MyVodafone. Vervolgens weer gebeld: het kon nog 2 weken duren. Na een week heeft mijn broer gebeld: er stond een rekening open, dus het kon niet verwerkt worden. Daar kan ik verder niks aan doen, als zij er zó lang over doen. Alle rekeningen betaald toen het kon, weer gebeld. Het zou geregeld worden.

Nu heb ik eergisteren met Vodafone weer gebeld, ditmaal woedend dat het zo lang duurde. Wat bleek: ik moest mijn rekeningnummer nog doorgeven wat ik dus al TWEE KEER gedaan had. Heb dus ook mijn ongenoegen geuit, hij excuseerde zich voor de 'service'. Hij zou nu meteen de mail uit de deur doen met het rekeningnummer en me nog terugbellen als hij iets zou weten. Dit is inmiddels 2 dagen geleden. Normaal zou ik meer geduld hebben, maar nadat systematisch niks gebeurd is met hun beloftes, heb ik er geen goede hoop in.

Ik ben ook 2x lang de Vodafone winkel geweest, die konden helemaal niet in dat systeem kijken en konden niks voor me doen. Ik moest maar bellen met de klantenservice. Dat levert dus duidelijk ook niks op...

Ik wilde graag verlengen, maar schijnbaar willen ze geen geld verdienen aan me ofzo :Y)

Iemand nog een idee wat ik nog kan ondernemen? Ben een beetje hopeloos aangezien ik alles gewoon netjes heb ingevuld en gedaan heb, maar er schijnbaar zoveel problemen zijn met het overzetten...

luuntje

Re: Problemen met Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:16

Wat vervelend.
Ik zou een opzegbrief schrijven met daarin de klachten.
Zijn genoeg bedrijven die je wel als klant willen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:26

Probleem is dat ik niet kan opzeggen omdat het niet op mijn naam staat :')
En ondanks dat ik geen contact meer heb met mijn moeder, laat ik haar echt niet met die kosten zitten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:34

Moet je voor de gein eens de FB-pagina bekijken van Vodafone. Eén en al ellende. :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:05

Oh ja, dat weet ik wel hoor! Mijn broer heeft zelf bij de klantenservice van Vodafone gewerkt(Daarom heeft hij een keer voor mij gebeld). Hij vertelde dat er eens een man was die een jaar op zijn toestel aan het wachten was, maar ondertussen wel gewoon zijn abbo moest betalen(Die hij dus niet kon gebruiken). Door medewerkers werd steeds gezegd 'Oh sorry voor het ongemak, hij is nu onderweg'. Terwijl dat gewoon onzin was. Tegen de tijd dat hij door mijn broer werd geholpen was het toestel niet eens meer leverbaar. Toen heeft hij een nieuw toestel mogen uitzoeken. Maar toch van de gekke dat je zo wordt afgewimpeld! Dat is ook precies mijn probleem: face to face in de winkel kunnen/mogen ze niks doen. En bij de klantenservice kunnen ze het wel doen, maar hebben ze er gewoon geen zin in.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:12

Heb je Twitter, TS?

ik heb ook een keer problemen gehad met Vodafone. Ik was er zo spuugzat van dat ik het op Twitter heb geplaatst met de nodige hashtags. Binnen 10 minuten had ik een tweet van Vodafone Webcare binnen of ik hun een privebericht wilde sturen. Binnen een uur was het op gelost.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:14

Is er niet een kans dat je even toch met je moeder belt dat zij dit opzegt of overzet? Dat het erna klaar is omdat ondanks geen contact jij niet de kosten aan haar wilt laten dat zij in de problemen komt?

Verder heb je vaak kans als je het openbaar op hun facebook plaatst. Dan kunnen problemen vaak heel rap opgelost worden...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:30

Heb net nog een keer gebeld met Vodafone, en nu is het opeens wel verwerkt. Het abbo staat nu op mijn naam gelukkig. Terug gebeld ben ik niet, maar goed. Het is tenminste opgelost! Zo zie je maar, de aanhouder wint. Maar het kost wel enorm veel tijd, moeite en frustratie zeg. Geloof het nog steeds niet :Y)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:42

Weet je zeker dat je het niet kunt opzeggen? Ik had namelijk al 10 jaar een abonnement bij Vodafone, ook op mijn vaders naam. Maar ik was het zo zat dat gezeik zat dat ik het gewoon via MyVodafone heb opgezegd.

Oh ik zie dat het al opgelost is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:45

Nee, daar was namelijk ook iets mis mee. Kon ook niet verlengen bijvoorbeeld. Terwijl dat wel zou moeten kunnen met mijn abbo. Kon ook de gegevens niet aanpassen in MyVodafone.

In MyVodafone staan nog de oude gegevens, maar volgens die medewerker zou dat zichzelf oplossen omdat het nog niet helemaal verwerkt was.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:47

het duurt idd wel even voor dat die gegevens verwerkt zijn hoor. Kan wel een paar dagen over heen gaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:49

Ik heb ook al ruim een jaar problemen met Vodafone. Zelfs iets simpels als een bankrekeningwijziging kunnen ze niet aan. Daar hebben ze ruim 8 maanden over gedaan. Ik heb dus ook opgezegd en ben er gelukkig vanaf januari vanaf.

Overigens werkt het niet altijd om iets op FB of Twitter te zetten. Want ook dan wordt er gezegd dat het opgelost wordt en duurt het nog ruim 2 maanden voor dat daadwerkelijk zo is.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:53

Anoeska27 schreef:
Ik heb ook al ruim een jaar problemen met Vodafone. Zelfs iets simpels als een bankrekeningwijziging kunnen ze niet aan. Daar hebben ze ruim 8 maanden over gedaan. Ik heb dus ook opgezegd en ben er gelukkig vanaf januari vanaf.

Overigens werkt het niet altijd om iets op FB of Twitter te zetten. Want ook dan wordt er gezegd dat het opgelost wordt en duurt het nog ruim 2 maanden voor dat daadwerkelijk zo is.

Hahahaha, precies! Snap niet wat er precies steeds mis gaat. Dan leg ik de situatie uit met betreft de bankrekening en zeggen ze 'Oja, ik zie het in het systeem staan'. Ik geef het nummer door, zij zetten me in de wacht. Daarna zeggen ze dat ze het doorgegeven hebben en dat het in orde komt. Neem aan dat ze niet 3 minuten voor hun uit hebben zitten staren in die tijd, dus waar gaat het dan mis?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:53

Mooi dat het bij jou is opgelost, hier niks dan problemen met vodafone, nu inmiddels 17 maanden.
Begon met software problemen toen ik het toestel 5 dagen had. In april schermschade niet door mijn fout. Toestel was bij vodafone in reparatie geweest kwam terug met een beschadiging in omhulsel en twee dagen later batterlij loeiheet (zoals vaker) en barsten in het scherm.....

Sindsdien vodafone nederland, samsung nederland, voafone winkels, webcare, facebook, twitter, online formulieren mail, bellen.....

Geen oplossing en geen vergoeding, heeft me al ruim 200 euro gekost. Lang verhaal maar helaas ook nog lang niet voorbij.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:59

Hier lopen de problemen met vodafone al sinds juli 2012...

Mijn vader had een abbonement bij hun, mijn moeder heeft deze afgesloten omdat mijn vader in t ziekenhuis lag. En het was zodat hij extra kon bellen en mailen dus een hogere. Nadat mijn vader overleden was belden wij met vodafone omdat het abbonement nog wel 1,5 jaar liep... of wij deze af konden sluiten omdat hij dus overleden was...
Zelfs een kopie overlijdingsakte wilden wij toesturen. wat zegt vodafone? Nee dit kan niet want het is afgesloten op de vrouw de naam en overzetten kan ook niet.

Lekker dan...uiteindelijk mijn abonement laten verlopen en die van mijn vader genomen, maar vind t te gek voor woorden.... ze hebben van mij ook een koude douche.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:31

risje schreef:
Mooi dat het bij jou is opgelost, hier niks dan problemen met vodafone, nu inmiddels 17 maanden.
Begon met software problemen toen ik het toestel 5 dagen had. In april schermschade niet door mijn fout. Toestel was bij vodafone in reparatie geweest kwam terug met een beschadiging in omhulsel en twee dagen later batterlij loeiheet (zoals vaker) en barsten in het scherm.....

Sindsdien vodafone nederland, samsung nederland, voafone winkels, webcare, facebook, twitter, online formulieren mail, bellen.....

Geen oplossing en geen vergoeding, heeft me al ruim 200 euro gekost. Lang verhaal maar helaas ook nog lang niet voorbij.

Sommige toestellen hebben hier inderdaad last van, toevallig een Sony? Ik zou dit bij de fabrikant neerleggen aangezien dit vaak bekende problemen zijn. Wat me vooral opvalt is dat vodafone totaal geen ruimte voor speling of compensatie biedt. Verder vind ik de dekking en snelheid enorm fijn, daarom blijf ik bij Vodafone.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:11

Vodafone is al drie maanden bezig met het verwerken van mijn adresgegevens, zou een maandje duren :+
Maakt mij niet uit, ik stap mooi over volgende maand!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:27

Cyella:
Is al gedaan, heb samsung nederland gebeld, die kunnen niks doen. Reden is dat het in een vodafone winkel is gebeurd dus die moeten opdracht tot reparatie / vervanging aanvragen.
Zelfde met vodafone Nederland, zeggen hetzelfde.

Heb twee keer voor elkaar gekregen dat ze een SWAP verzoek (nieuw toestel aanvraag) in hebben gediend. De laatste is twee weken terug afgewezen met reden dat de klacht meer dan drie maanden geleden was......euhm ja pardon.......al 17 maanden!!

Medewerker gisteren is wel heel goed voor me bezig geweest hoor, ze proberen dus wel, alleen lopen steeds tegen drempels aan. Hij mocht gewoon niks doen. Uiteindelijk heb ik gevraagd of hij me dan een prepaid kaartje wilde geven, bundel was namelijk al bijna op door steeds moeten bellen. Data gebruik gaat ook harder dan normaal vanwege vele contact via webcare etc.......Weet niet of hij het mocht, maar heeft hij wel gedaan.....

hij zei ook heel eerlijk tegen dat een rechtszaak aanspannen waarschijnlijk de enige manier was.....gaf aan het alleen liever niet op die manier te moeten doen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:32

Hmm, bij mij werkte het om een heel boos bericht op hun FB pagina te zetten en flinke stampei te maken in de winkel.
Wel lastig hoor, volgens mij is er altijd wel wat waar je ook een abbo hebt..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:51

Tammy, nope werkt niet, op twitter wordt inmiddels niet meer gereageerd en laatste facebook bericht is ook alweer even geleden. Heb ze vanmorgen weer wat gestuurd dus ben benieuwd.......

winkel, tsja, heb gisteren dus belkaart gekregen, die willen wel maar lopen ook tegen een muur op. en geloof me, ook zij hadden eerst de poot stijf

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:05

Weet niet waar jouw vodafone winkel zit, maar bij mij was het ook een wereld van verschil toen ik van de winkel in Goes in die in [***] kwam. Daar konden ze me wel opeens helpen terwijl in Goes heel de tijd de pc vastliep, meneer allemaal mooie dingen beloofde die niet konden en we daar bijna 1,5 uur hebben gestaan en geen steek verder kwamen.
Hoe dan ook, ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goed komt..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:42

Is Leeuwarden, hoorde via een medewerker van vodafone maastricht die per ongeluk zei dat van die winkel hem opviel dat er veel klachten binnen kwamen. Mh......Ze hebben me gisteren wel proberen te helpen, maar liepen steeds tegen een muur aan.
En eerlijk is eerlijk, dat ik nu kosten moet maken om iets te proberen terwijl het me al veel gekost heeft en alle vodafone afdelingen hetzelfde zeggen, nee sorry dat zie ik niet zitten.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:50

Wij hebben helaas ook alleen maar slechte ervaringen met Vodafone...

Ook jaren trouw lid geweest maar voor ons nu geen Vodafone meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:35

Ik heb zojuist het abo van mijn man ook opgezegd. Er werd vanaf augustus 5 euro per week afgeschreven voor een mobiele dienst (whooshah :? ) Mijn man heeft geen idee wat het is en er is geen enkele sms van Whooshah te vinden in zijn telefoon (en smsjes verwijderen doet hij nooit) Nou vodafone gecontact en zij kunnen er echt niets aan doen, zij incasseren alleen maar omdat Whooshah dit niet kan. Ik gaf aan dat ik vind dat zij hier wel een rol in moeten spelen, klanten waarschuwen oid Nee dat kon niet, zij hadden hier niets mee te maken :n Ook abo verlengd in augustus, maar omdat hij verlengt naar een sim only gaat het pas in december in (oorspronkelijke einddatum) Gelukkig konden we nog opzeggen, dus dat gedaan. Onvriendelijk gedoe :(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:34

Hier ook na 13 jaar Vodafone klant opgezegd. Nooit problemen gehad alleen omdat ik naar het buitenland vertrek voor 4 maanden wild eik mijn abbo aanpassen zodat het goedkoper werd om buitenland te bellen, maar dan werd er wel even €50,- wijzigingskosten in rekening gebracht. weg voordeel. Ik heb in alle jaren dat ik mijn abbo aanpaste nog NOOIT wijzigingskosten hoeven betalen en nu opeens wel. Klaar met Vodafone dus.....