brief op post, nu weg?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

brief op post, nu weg?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:06

Heb vorige week donderdag een brief op de post gedaan, in een envelop met daarin een oornetje.
Iemand heeft deze van mij overgenomen , had de verzendkosten overgemaakt dus ik zou het versturen.
Verzenden was 2,56, diegene had 2 euro overgemaakt voor het verzenden...... te weinig dus!!!
Heb de 56 cent zelf betaald, en het brief pakketje gewogen, moesten drie postzegels op, dit dus netjes gedaan. Brief op de post; nu stuurde diegene een berichtje dat zij nog steeds niks heeft ontvangen, en dat ik het niet op de post had gedaan en helemaal boos...
Vind dit zeer associaal, ze laat mij bij betalen (vertikte het om die 56 cent naar mij over te maken) en vervolgens krijg ik ook nog rare verwijten naar mijn hoofd geslingerd en een grote mond dat ik het niet heb opgestuurd.
Nu vraag ik mij af , WAAAAR is dit pakketje gebleven...............................
Ik heb het gewoon in de brievenbus gedaan dus zonder track en trace code.

Mette

Re: brief op post, nu weg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:07

Is dat niet het risico dat de koper neemt als deze kiest voor gewone brievenbus post?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:09

Lijkt mij ook Mette.

Daarbij had ik het ook niet verstuurd als de koper niet het volledige bedrag betaald zou hebben.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:09

Mette schreef:
Is dat niet het risico dat de koper neemt als deze kiest voor gewone brievenbus post?

Volgens diegene lag het allemaal aan mij, ik heb het verzonden en 'ik' ben de schuldige, nou nee. Heb het gewoon opgestuurd.

BigOne

Waarschijnlijk spoorloos verdwenen in de chaos van een postsorteercentrum. Ik kan je maar één tip geven, elke brievenbus post fotograferen zodat je nog iets hebt om aan te tonen dat je het verzonden hebt. En verder, brievenbuspost is echt op eigen risico dus helaas voor de tegenpartij, als jij gepost hebt dan heb je aan je verplichtingen voldaan.
Ik maak altijd een foto van item en envelop met adres en zegels, klaar.

KimD

Risico van post, het kan wel eens mis gaan. Post even bellen en de situatie uitleggen. Als ze het zeker had willen weten had ze het met pakketpost moeten laten gaan en dus verzekerd.

Jij kunt er niks aan doen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:10

itsmi schreef:
Lijkt mij ook Mette.

Daarbij had ik het ook niet verstuurd als de koper niet het volledige bedrag betaald zou hebben.

het ging om maar 56 cent, ze wou het niet overmaken dus heb het maar verstuurd.
Was meer werk geld terug te storten etc

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:10

KimD schreef:
Risico van post, het kan wel eens mis gaan. Post even bellen en de situatie uitleggen. Als ze het zeker had willen weten had ze het met pakketpost moeten laten gaan en dus verzekerd.

Jij kunt er niks aan doen.

Tegenwoordig is er ook brievenbuspost, 3,84 met track en trace.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:11

Ik heb het verkocht via een verkoop hoek op Facebook, en die gene die het gekocht heeft van mij het oornetje heeft de beheerder een bericht gestuurd, en kreeg die dus op mijn dak dat IK de schuldige ben!!!! IK had het verzonden en IK heb het dus gedaan.

ze dreigt nu mijn gegevens naam alles op Facebook te zetten dat ik oplichter ben, ze wil mijn naam etc alles op die groep gooien.
Laatst bijgewerkt door Perryx op 29-10-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:12

Daarnaast herken ik dit verhaal zeker, ware het niet dat ik toen op Bokt foto's zag van haar paard met mijn oornetje wat zogenaamd kwijt was geraakt in de post. :+

Ik had het sowieso al niet verzonden bij een incompleet bedrag en als ze ook zo doet :evaw: , risico van de post.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:13

magda_90 schreef:
Daarnaast herken ik dit verhaal zeker, ware het niet dat ik toen op Bokt foto's zag van haar paard met mijn oornetje wat zogenaamd kwijt was geraakt in de post. :+

Ik had het sowieso al niet verzonden bij een incompleet bedrag en als ze ook zo doet :evaw: , risico van de post.

Beheerder van die groep kende zogenaamd die mensen, en wist 'zeker' dat ze dus absoluut niet liegen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:14

Voor 2 euro een oplichten :') ik hoop dat iedereen zo verstandig is om daar zelf nog een keer over na te denken. Ik zou even niet meer op haar boze reacties reageren en haar zelf naar de post laten bellen!

zet volgende keer in de verkoop dat zodra je het op de bus hebt gedaan jij er niet meer verantwoordelijk voor bent en dat ze het hele bedrag moet over maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:14

Hij kan ook nog bij haar thuis liggen.

Ik had trouwens ook niet eerder verstuurd dan dat ik het volledige bedrag had gekregen, ook al gaat het maar om die paar cent.
Gewoon uit principe.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:15

loveidefix schreef:
Voor 2 euro een oplichten :') ik hoop dat iedereen zo verstandig is om daar zelf nog een keer over na te denken. Ik zou even niet meer op haar boze reacties reageren en haar zelf naar de post laten bellen!

zet volgende keer in de verkoop dat zodra je het op de bus hebt gedaan jij er niet meer verantwoordelijk voor bent en dat ze het hele bedrag moet over maken.

Nee , ik moet van de beheerder bellen, het was niet aan haar om te bellen want het was mijn verantwoordelijk heid volgens haar.. bah raar mens brrr.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:16

Hoezo liegen?!
Het zou best kunnen dat de brief écht verdwenen is bij de post. Dan liegt zij niet over het niet ontvangen van de brief.
Jíj hebt er alles aan gedaan door hem op de post te doen. En inderdaad, maak de volgende keer een foto!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:16

Mette schreef:
Hoezo liegen?!
Het zou best kunnen dat de brief écht verdwenen is bij de post. Dan liegt zij niet over het niet ontvangen van de brief.
Jíj hebt er alles aan gedaan door hem op de post te doen. En inderdaad, maak de volgende keer een foto!

Ja, maar nu gaan dus heel mijn naam en complete gegevens op Facebook.. dat kan íedereen dus zien.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:18

Ja dat begrijp ik.
Stuur dan de beheerder een bericht dat jij niet zegt dat zij liegt, maar dat jij zelf ook niet liegt. Jij hebt de brief op de post gedaan. Dat was jouw verantwoordelijkheid! Verder is het haar risico. Of dat ding nou kwijt is of wel bij haar aangekomen is, dat weet je niet en zal je ook nooit te weten komen.

Je kan namelijk niet gaan beweren dat zij liegt, want je weet het niet zeker!!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:18

Perryx schreef:
Mette schreef:
Hoezo liegen?!

Ja, maar nu gaan dus heel mijn naam en complete gegevens op Facebook.. dat kan íedereen dus zien.

Daar kun je een melding van maken bij de fb beheerders, dat mogen ze niet doen!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:18

Mette schreef:
Ja dat begrijp ik.
Stuur dan de beheerder een bericht dat jij niet zegt dat zij liegt, maar dat jij ook niet liegt. Jij hebt de brief op de post gedaan. Dat was jouw verantwoordelijkheid! Verder is het haar risico. Of dat ding nou kwijt is of wel bij haar aangekomen is, dat weet je niet en zal je ook nooit te weten komen.

al gedaan, kreeg alleen nog bozere reacties terug, ik moest bellen waar het was gebleven en zou het geld maar terug storten etc.. en nu wou ze dus mijn complete gegevens op internet zetten... achterlijk mens bah

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:19

Ik heb dit probleem dus ook.. Maar dan met ruilen.. Ik had mijn buddha to buddha ring geruild voor een LA sisters jurkje.. Dat meisje heeft de ring niet binnen maar ik het jurkje wel en eist nu het jurkje terug ..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:19

Perryx schreef:
loveidefix schreef:

Nee , ik moet van de beheerder bellen, het was niet aan haar om te bellen want het was mijn verantwoordelijk heid volgens haar.. bah raar mens brrr.

Maar dat klopt ook, alleen de verzender kan een opdracht om te zoeken geven aan de TNT. Dus dat zou je nog kunnen doen. Is het daarna niet gevonden, dan is dat het risico van verzenden zonder Track code.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:21

Nee , ik moet van de beheerder bellen, het was niet aan haar om te bellen want het was mijn verantwoordelijk heid volgens haar.. bah raar mens brrr.[/quote]

Maar dat klopt ook, alleen de verzender kan een opdracht om te zoeken geven aan de TNT. Dus dat zou je nog kunnen doen. Is het daarna niet gevonden, dan is dat het risico van verzenden zonder Track code.[/quote]

Ja maar weet je, heb dus al moeten bij betalen voor dat mens, en zou nu ook nog gaan bellen voor dr, wat ook geld kost.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:22

Je kan als het goed is gewoon via de site een zoekformulier downloaden en doorsturen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 20:22

welke site? kun je mij een link sturen

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:22

Voor mijn gevoel maakt TNT heel veel pakketjes kwijt de laatste tijd ..