Ohjee, belofte maakt schuld. Een tijd terug op school een zelfgebakken cake meegenomen (de rocky road brownie, voor wie het kent). Viel goed in de smaak gelukkig. Maar aangezien het groepje waarmee ik in de pauze zat, allemaal had gehad en ik nog 2 stukjes over had, heb ik na de pauze een stuk aangeboden aan mij SLB'er.
En ja, van het 1 komt het ander. Zij zou het erg leuk vinden als ik de volgende slb-les (aanstaande vrijdag) iets zal bakken voor de hele klas. Uitgerekend zijn dat ongeveer 30 personen (ervan uitgaande dat iedereen komt).
Help lieve bokkers! Wat is een beetje makkelijk te maken? Of een beetje snel? Voor 30 stukken moet ik al gauw 2x de oven aangooien en ik wil dan graag dat het een beetje snel gaat!
Alle tips zijn welkom!
jorika1986
Geplaatst: 29-10-14 15:38
Cupcakes. Minder troep dan een taart en wel zo makkelijk te decoreren. Sneller klaar als een grote taart.
ChristaMoor
Geplaatst: 29-10-14 15:39
een appel-plaat cake, snel gemaakt en erg lekker, en voor een grote hoeveelheid mensen. Recept wel te vinden op google, afwerking met abrikosenjam.
Cupcakes had ik ook aan gedacht, maar ik heb lang niet genoeg cupcake houders om in te bakken De papieren die er altijd bij zitten vind ik niet zo handig werken.
Ik ga een recept van appel-plaatcake en arretjescake is opzoeken!
Ja, ik denk dat het de arretjescake wordt! Ik kan alleen nergens vinden voor hoeveel personen 1 zo'n cake is. Iemand die mij dat kan vertellen?
Anoli
Geplaatst: 29-10-14 15:53
Het allerbelangrijkste is tijd! Trek er genoeg tijd voor uit zodat je niet hoeft te haasten. Zorg er voor dat je alles thuis hebt op voorraad en het liefste bij de "gevoelige ingrediënten" een dubbele portie. Mocht het mis gaan dan kan je direct opnieuw beginnen zonder dat je eerst naar de supermarkt moet.
Daarnaast is het handig om te zorgen voor een grote plaat of doos of brat waar je taart in kan als je 1 grote gaat maken. Want een tas is onhandig en je taart beschadigd er door.
Nu wat dingen die je kan maken:
- cupcakes (geven minder troep, maar kost wat langer qua bekleden en versiering, kan je wel makkelijk meenemen in plastic bakken) - grote marsepeinen taart ( ik heb bijvoorbeeld een vierkant bakblik waar ik een taart kan bakken die geschikt is voor maximaal 40-50 personen) Vullen, en bekleden met marsepein. Daarna versieren in bijvoorbeeld herfststemming of iets wat betrekking heeft op je opleiding) - plaatcake, die je kan vullen naar eigen smaak (denk aan appel, kers, banaan, mango, noten en rozijnen, kokos, chocolade, etc) - cake ( je kan er ook twee tegelijk in de oven zetten, een cakevorm is smal dus dat past best. Moet je alleen wel 2 cakevormen hebben ) - boltaart (heel makkelijk te maken met cake uit de winkel, neem een ronde schaal bekleed deze met huishoudplastic, snij de cake in dunne plakken en leg deze zo veel mogelijk tegen elkaar aan tegen de wanden van de schaal, vul nu je "taart" met wat je lekker vindt. slagroom, fruit, banketbakkersroom, noem het maar. De bovenkant bekleed je ook weer met in plakken gesneden cake en druk je stevig aan. Bord erop plaatsen die precies in de schaal past en in de koelkast zetten. Na een paar uur is alles hard geworden en kan je de taart met plastic en al uit de schaal halen en vervolgens voorzichtig het plastic eraf halen. De buitenkant kan je nog bekleden met jam en gelatine om een mooi glanslaagje te krijgen.
Veel succes in ieder geval! (en plezier, want ik vind het bakken en versieren leuker dan het opeten )
Kiwipitje
Geplaatst: 29-10-14 15:54
Evelyne79 schreef:
Arretjescake, hoef je niet te bakken en je kunt makkelijk de hoeveelheid aanpassen
IrishDraught
Geplaatst: 29-10-14 15:54
Als ik 1 cakeblik maak kan je daar zeker met 15 van eten want het is super machtig
Een cakeblik is zo'n 28 cm en een goede plak cake 2 cm. Dat zijn 14 plakken. Ik zou arretjescake echter dunner snijden omdat het zo machtig is, of de plakken nog eens halveren
Thuis al plakken snijden en dan in een plastic bak met deksel of in het cakeblik zelf meenemen. Komt goed!
Iejoorr
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-14 15:58
De malteser cake lijkt wat op de rocky road brownie. Alleen had ik daaronder nog een laag brownie en door de chocoladelaag nog wat marshmallows en m&m's gedaan