Ik mis hem heel erg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Ik mis hem heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:05

Oke normaal ben ik niet van het van me afschrijven maar toch zit ik hier wel mee.

17 oktober heeft 1 van me beste vrienden zelfmoord gepleegd. Ik kende hem al jaren en het was zo onverwacht de week na 17 oktober ging het nog best op school en dacht ik er niet veel aan tot vrijdag.

Vrijdag was de crematie en ik brak daar letterlijk het was heel moeilijk voor me en na de crematie ben ik zelf echt niet meer bij met me hoofd.

Het lukt totaal niet goed op school en gaat gewoon niet ook ben ik gewoon gesloopt en kan ik niet slapen. Ik mis hem zo erg en ik vrees dat ik de komende weken niet eens paard kan rijden omdat ik er zo mee zit en me gedachtens nergens bij kan houden alleen aan Marco kan blijven denken.

Paar jaar geleden hadden Marco en ik geheime relatie en ben altijd wat voor hem blijven voelen maar we bleven goeie vrienden.

Maar hebben jullie tips om toch beetje me dagelijkse dingen te kunnen blijven doen en wie heeft dit ook mee gemaakt.

sorry als het verwarend is maar normaal typen zonder huilen is onmogelijk voor me.

Suusie22

Re: Ik mis hem erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:08

Ach meis, veel sterkte

Het is allemaal nog heel erg vers, rouwen heeft tijd nodig Y;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:10

:(:) Jeetje zeg, wat een verhaal!!
Weet niet of jullie gezamenlijke vrienden hadden, dat jullie het met elkaar kunnen delen?
erover praten is echt heel goed, vooral het niet opkroppen, want dat trek je nooit!
Een dagboek bijhouden, dat je het misschien een beetje van je af kunt schrijven??
Je hebt homeopathische druppeltjes, die je wat rustiger maken/de scherpe randjes er een beetje afhalen. Misschien heb je daar wat aan?
En misschien dat dit topic je een beetje verder kan helpen!?
Heel veel sterkte in het ieder geval! Y;(

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 11:10

Kentaro schreef:
:(:) Jeetje zeg, wat een verhaal!!
Weet niet of jullie gezamenlijke vrienden hadden, dat jullie het met elkaar kunnen delen?
erover praten is echt heel goed, vooral het niet opkroppen, want dat trek je nooit!
Een dagboek bijhouden, dat je het misschien een beetje van je af kunt schrijven??
Je hebt homeopathische druppeltjes, die je wat rustiger maken/de scherpe randjes er een beetje afhalen. Misschien heb je daar wat aan?
En misschien dat dit topic je een beetje verder kan helpen!?
Heel veel sterkte in het ieder geval! Y;(

juist heel vriendne van mij kende hem ook maar ik kende hem al jaren en hun nog maar paar maanden vandaar hun leven weer wat meer dan ik en ja voor mij is het gewoon echt te moeilijk :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:11

Hai, allereerst een hele dikke knuffel. Ik kan me voorstellen dat dit niet niks is. Zat hij ook bij jou op school? Is er bij jou op school ook een vertrouwenspersoon waar je terecht kunt? Wellicht dat je samen met hem/haar kunt praten over je verdriet maar ook over je zorgen omtrent je schoolwerk.
Voor de rest moet je er rekening mee houden dat het rouwproces lang kan duren, hier gaan zeker een paar maanden overheen en misschien dat je er over een jaar nog steeds mee zit. Belangrijk is dat je iemand/iets vindt waar je, je verdriet bij kwijt kunt. Dit is nodig om je verdriet en het verlies te verwerken. Er volledig overheen komen zal mogelijk niet lukken, maar hopelijk komt er snel een moment waarop je ook weer de mooie dingen in het leven kunt zien. Tot die tijd wens ik je heel veel sterkte.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:15

Meid, wat heftig! Rouwen heeft helaas tijd nodig. Ik zou in ieder geval aangeven bij je school dat het niet goed gaat met je en dat het schoolwerk daaronder lijdt. Gecondoleerd met het verlies. Y;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:17

helemaal eens met jolien!
Tuurlijk is het te moeilijk!! En de manier waarop je hem verloren bent, maakt het helaas ook niet makkelijker te verwerken.
Dénk jij dat de andere vrienden alweer verder gaan met hun leven, of is dit ook echt aangegeven?? Anders zou ik zeker eens proberen of er meerdere zijn die behoefte hebben om er met elkaar over te praten!

Marg

Re: Ik mis hem heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:25

Heel veel sterkte!

Helaas weet ik hoe het is. Ik was 18 (nu bijna 35) toen een van mijn vrienden zelfmoord pleegde. Als ik er nu op terug kijk was het eigenlijk niet geheel onverwacht. Maar toen, had ik dat totaal niet zien aankomen.

Heel heftig en verdrietig als iemand zo een beslissing neemt. Praat er met mensen uit je omgeving over. Geef het de tijd. Langzaam gaat elke dag voorbij en opeens schijnt de zon weer. Hoewel je je dat nu niet kunt voorstellen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:43

Hee meis ik weet hoe je je voelt .. mijn beste vriendin heeft 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd..
Verdriet heeft zijn tijd nodig , ik moet eerlijk toegeven dat ik nog elke dag om haar huil ..
Vooral nu is het lastig , volgende week zou ze 23 jaar geworden zijn .. en met zulke dagen is het verdriet nog groter ..
praat er met mensen over in je omgeving , dat lucht een beetje op . Helaas blijven wij achter met veel vragen en een groot gemis ..

heel veel sterkte , liefs

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:44

He meid, veel sterkte :(:) Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat rouwen heel veel tijd nodig heeft en je het ook moet toelaten, anders duurt het langer.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:28

Gecondoleerd en heel veel veel sterkte! Een paar bekenden van mij kenden hem ook.. En ik heb ook heel veel berichtjes over hem langs zien komen op facebook..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:33

Dankjewel iedereen hij zat niet op me school maar wel spraken elkaar elke dag via Skype hij woonde in vught ik in Groningen maar wel zagen elkaar wel 2 tot 3x in de maand

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:38

M'n neef heeft hetzelfde gedaan, blijf gewoon een poosje huilen uiteindelijk voel je je beter, probeer als je niet huilt een beetje te huiswerken en geef je paardje lekker even rust

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 13:38

Ik kan het gwn niet geloven :(

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:45

Wat heftig! Heel veel sterkte Y;(

Het is nog zo kort geleden en heel erg normaal dat je hem mist. Probeer wel paard te rijden! Want dat lijkt me denk ik best wel een goede afleiding. Dus probeer vooral wat leuke dingen te gaan doen dat je er even niet aan hoeft te denken.

En natuurlijk soms zijn er momenten dat je er alleen maar aan kan denken. Maar ga dan er over met iemand praten. Praat over de leuke momenten met hem. Of schrijf het op.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en heel veel strekte! Y;(

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:32

Iedereen bedankt voor de sterkte berichtjes en voor de tips ik ben gisteren naar me vriend gegaan omdat ik het allemaa niet meer trok.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:46

Het is een rouwproces dat je doormaakt, dat is voor iedereen anders maar 1 ding is zeker. Dat heeft tijd nodig. Geef het ook tijd, je hebt iets te verwerken en dat gebeurt niet op 1,2,3. Het gevoel van missen zal altijd blijven, maar je kan het op den duur een plaats geven.
Dat het wat minder gaat op school is normaal. Probeer er over te praten met iemand, dat kan ook helpen.

Nog veel sterkte!! Y;(

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:51

Wat een k*tzooi, kan niks anders zeggen. Kan me voorstellen dat je je niet kan concentreren.... Ik zou dit ook aangeven op school. Ik weet zeker dat die er begrip voor hebben. Voor de rest wil ik je superveel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. :'( Afleiding is altijd goed, ook praten over de mooie herinneringen (als je er klaar voor bent natuurlijk) is misschien fijn. Wat bij mij wel helpt als ik me even rot voel (is natuurlijk niet te vergelijken met jouw situatie) is mijn gedachten opschrijven/tekenen/schilderen. Opnieuw, erg veel sterkte. Y;(

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:58

Dat je verdriet hebt is logisch, het is immers nog vers. Je geeft aan dat het je normale leven erg beïnvloed en dat wil je niet.

Zelf mag ik van mezelf 1 maal per dag piekeren. Dat is meestal als ik net op sta. Soms heb je meer pieker momenten nodig en die moet je jezelf gunnen. Het wordt uiteindelijk beter.

Wellicht kun je hier wat mee?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 14:28

nogmaals iedereen bedankt voor de lieve tips en sterkte berichtjes.

op school houden ze er helaas niet veel rekening mee paar leraaren helemaal niet drama dus. maar ja ik probeer het maar gewoon.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:18

Ik heb ook verdriet, maar ook daar houden mensen in mijn omgeving geen rekening mee. Iedereen heeft zijn eigen leven en vind zijn eigen dingen belangrijk. Ik heb een schild om mij heen en als ik thuis ben gaat deze af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Lieve ts laat je horen. Dat het leven door gaat daar kun je niets aan veranderen.
Waar je wel wat aan kan doen is dat mensen weten wat het met jou doet.
Vertel hen wat voor inpact het voor jou heeft en vertel hen ook jou wensen.
Wat wens je op dit moment in de omgang met de mensen op school (leraren en klasgenoten).
Wat heb jij nu nodig en stel jezelf die vraag ook de komende dagen en weken.
Maak dat kenbaar.
Neem je verdriet serieus.

Heel veel sterkte en knuffel.
Hoop dat je zo nu en dan wat momenten mag ervaren van acceptatie.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 14:07

ik heb het al proberen uit te leggen aan die leraar maar ze zei dat het geen goede reden was. een rekenleraar heeft rekening gehouden met me toets en had hem wat minder streng na gekeken

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:40

Doe je best op school en zet je verdriet op dat moment in een hoekje. Heb je volgens jou je best gedaan, dan mag je even weer gaan piekeren.

Er zijn nou eenmaal mensen die niet steeds rekening willen houden met andere mensen. Hoe erg het ook is, je moet er mee leren leven.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:44

Ach meid toch, het is helemaal niet verkeerd om te rouwen Y;(
Het is helemaal normaal dat jij je nu zo voelt, het is allemaal nog heel vers. Als mensen echt niet meer willen kan niemand daar iets aan veranderen.. Koester nu gewoon de mooie momenten, vergeten zal je hem toch niet :(:)