Iemand ideeën voor kerstpakketten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Iemand ideeën voor kerstpakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 16:35

Hoi allemaal!

Zelf werk ik op een transportbedrijf met ongeveer 15 chauffeurs in dienst.
Elk jaar verzorg ik de kerstpakketten, en meestal haal ik ze kant en klaar bij andere bedrijven vandaan.

Dit jaar wil ik het eigenlijk anders aanpakken! Dit jaar wil ik zelf de kerstpakketten gaan samen stellen.
Vroeger hielp ik een oud-werknemer, die voorheen altijd de kerstpakketten deed, met het inpakken van alle pakketten, maar zij zorgde altijd voor de spulletjes erin. Nu moet ik dat zelf doen.
Ik vind het alleen moeilijk te bedenken wat voor voorwerp ik erbij wilt.

De bedoeling is om 1 "groot" ding te vinden waarin of waarop andere kleine dingetjes ingepakt kunnen worden.
Voorbeelden van andere jaren (die we dus niet meer willen):
Een reistas
Grillplaat
Gereedschapskistje

Zelf zat ik te denken aan een vuurkorf, maar wil eerst kijken of jullie ook nog met andere ideetjes komen :)

Bedrag mag tot maximaal 40 euro komen in totaal (dus voor alles erop en eraan).

Ben heel erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen! :)

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:44

Ik stel ze ieder jaar ook zelf samen.

- panini pakket ( panini ijzer, broodjes servetten sauzen enz
- weekendje weg, weekendtas, twee wijnglazen met een wijntje rituals travel set
- warm winter pakket ( fleecedeken, sneeuwschep, kaarsjes enz)
- italiaans pakket, pasta machine en benodigdheden
- Maak je eigen sushi pakket
- smoothie pakket. Machine glazen en receptenboek

eclair98

Re: Iemand ideeën voor kerstpakketten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:48

Is iets van een cado kaart niet leuk? Mijn ouders (andere sectoren) krijgen elkaar jaar weer een onzinnig pakket die wordt doorgegeven aan andere :=

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:50

Praktisch thuis-pakket
-flexibele wasmand gevuld met:
- wc-papier
- chips
- koffie
- koekjes,
- afwasmiddel
- beschuiten
- hagelslag
- thee
- jam

enz. Gaat de helft ook niet weg :)
Je kunt het ook in een rieten mand doen, maar wij hebben destijds een flexibele wasmand (Xenos) gekocht. Perfect en heel veel fijne reacties gehad.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:55

Wij hebben een keer een wasmand gekregen, zo'n gevlochten houten met stof aan de binnenkant. En een dienblad voor op bed, met die opklapbare pootjes eronder.
Het leukste vond ik de rugzak, maar je hebt al een keer een reistas gedaan dus misschien wil je nu wat anders... ;)
En dan uiteraard aangevuld met de gebruikelijke etenswaren. :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:55

Ik zou eens peilen bij de Chauffeurs wat ze onderweg goed kunnen gebruiken in de wagen. En iets om eventueel sfeer te maken tijdens transporten. EN ook als ze een vrouw hebben iets leuks voor hun samen er in doen omdat ze zo vaak van huis zijn. Dus een leuke kaart waar ze zelf kunne bepalen waar ze heen gaan. Of als ze geen vriendin/vrouw hebben een mannen ding kunnen doen met vrienden zoals karten enz.

Wij krijgen hier van het bedrijf altijd een cadeau kaart van tintelingen maar die cadeaus zijn om te huilen wat je dan kan kiezen...afgelopen jaar was het een kookboek samengesteld uit gerechten die medewerkers instuurde en een bord erbij. Dat vond ik nog wel grappig.

Nog altijd denk ik het gaat om het gebaar met kerst en niet om de inhoud. het was altijd om mensen iets te eten te geven met de kerst zodat mensen die het moeilijk hadden ook konden eten thuis met de kerstdagen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:57

Een multifunctionele koeltas. Een tas met koelgedeelte voor het eten wat meegenomen wordt en overige ruimte voor persoonlijke spullen/thermoskan.
En dan vullen met wat levensmiddelen (vind ik persoonlijk altijd het leukste).

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:58

Wij kregen een Tinteling dat is ren waardebon kun je zelf iets uitzoeken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:02

- koelbox
- we hebben ook een keer een doos gehad en als je die open deed begon hij een kerstliedje te spelen. (zat een sensor in met een chip)
Zo'n houten kastje van de ikea met laadjes, waar je dan de spullen in kan doen.
- opvouwbare boodschappen krat, niet al te duur
- handige rugtas met evt logo van het bedrijf erop.
- grote bouwemmer (veel mannen dus komt altijd van pas om troep in te versjouwen)

De kunst is om het grote ding niet al te duur te maken zodat er meer geld overblijft voor de andere spullen.
Met 15 man is er helaas niet al te veel korting te bedingen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:07

Mijn vriend heeft al eens een pannenkoekenpakket gehad met 2 grote borden, pannekoekenmix, poedersuiker en stroop.
Keer een italiaans pakket met wijn, pasta, pasta saus en nog aantal dingen die ik niet meer weet.
Dat soort pakketen vind ik ook altijd erg leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:53

Oeh wat leuk, ik ben altijd dol op pakketten maken. Doe dat ook het liefst als iemand jarig is. Naar de action of Xenos en huppetee :D

Een vuurkorf is dan wel erg gaaf, met kaarsen, een BBQ-set, een luxe kaarsenaansteker en een paar mooie stoere waxinehouders.

Wat ook altijd goed bevalt bij mannen is een vleespakket van de slager :D Dat geef je dan dmv een bon. Als je het dan heel creatief wil doen, geef ze dan een spaarvarken, stop daar de tegoedbon in, en geef als opdracht dat ze het varken kapot moeten slaan, gooien, whatever :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:01

Vorige kerst hebben we voor het eerst zelf kerstpaketten samengesteld. Wij hebben een flinke bewaarbak bij de Welkoop gekocht en gevuld met vooral lokale producten en een vogelvoersetje erbij (het enige dat niet lokaal is gemaakt). Notenlikeur, jam en thee bij een lokale wijboer. Snoepjes bij een kleine snoepfabriek, droge worst en mosterd uit de regio, allemaal een mok en een theedoek erin gedaan. We hadden een alcohol en een alcoholvrij pakket gemaakt.

De volgende optie wordt een duits pakket met een boodschappenkratje oid. Dus met een duitse bierkogelworst en dat soort dingen.

Als je budget het toe laat misschien een miniwaterkoker op 12 volt of iets dergelijks, koffie, thee, desnoods een thermosfles of zo erbij doen. Als het internationale chauffeurs zijn kun je een stoere toilettas vullen met nuttige maar ook lekkere producten.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:41

LZP >> PF

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 00:21

Dank jullie wel voor de tips!
Cadeaubonnen willen we zelf niet geven. Vinden we te makkelijk en afgezaagd toch eigenlijk.

Vleespakket is altijd goed maar er zijn ook jongens die net op vakantie gaan of zijn dus is zonde. Ze krijgen allemaal al jaren van een klant van ons al een beenham dus die krijgen ze al ;)

Lees leuke tips! Aan een koelbox/tas heb ik ook zitten denken. Makkelijk een sticker van het bedrijf op de zijkant en gelijk reclame als de jongens hem meenemen. Weet uit ervaring dat ze leuke/praktische spullen graag gebruiken zoals de tassen van vorig jaar. Sommige jongens hebben nog steeds een rugtas van jaren geleden bij zich.

het zijn geen buitenland chauffeurs dus echt in de auto hebben ze niet nodig. Meer dan de helft zijn kraanmachinisten ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:24

Cadeaubonnen is dan misschien wel afgezaagd maar ik denk dat ze in de meeste gezinnen in de dure decembermaand meer dan welkom zijn. Stop anders 40 euro in een enveloppe met een lekkere rollade erbij.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:39

Grit schreef:
Een multifunctionele koeltas. Een tas met koelgedeelte voor het eten wat meegenomen wordt en overige ruimte voor persoonlijke spullen/thermoskan.
En dan vullen met wat levensmiddelen (vind ik persoonlijk altijd het leukste).

Mee eens. Heel handig voor als ze onderweg zijn...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:19

De laatste 3 jaar hebben wij vlees pakketten gekregen bij de slager vandaan.
Een grote doos vol voor € 100! Daar kunnen wij 2 maanden van eten!
Daar heb je nog wat aan :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:21

Wij willen geen vleespakketten geven ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:22

Leuk dat je ideeën op doet ! ik zou zeker kijken omdat het om chauffeurs gaat of je iets praktisch kan nemen. Zoals gezegd is een thermoskan of voor de zomer juist een soort mini koelbox of beide? Onderweg word je koffie snel koud of morst of je drinken is in de zomer warm ook niet fijn...

Verder kan je zoiets aanvullen met kleine lekkere dingen, of een leuke bon dat ze zelf wat kunnen halen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:25

Ik vind het nadeel van bonnen ook dat veel mensen ze toch vergeten te verzilveren :P

Wij hebben een aantal jaar terug een hele stevige rugtas gekregen met wat spullen erin. Dingen die eigenlijk een iedereen wel lust/gebruikt. De tas wordt door velen nog steeds gebruikt :D

Dit jaar zitten ze te denken aan een e-reader!?

Wat ik zelf heel leuk vond in een pakket was zo'n dikke kaars met 3 lonten. In de kaars zaten 2 euro munten versmolten (wel handig om van te voren een hint te geven, want er waren er die niet van kaarsen hielden en deze of weg gegeven hadden of weggegooid :+ :') )
Geld komt in december altijd wel uit :D

Een trolley misschien een idee om dingen in te doen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:28

@kentaro je kan ook zoiets doen als VVV bonnen, of van een bepaalde winkel of dergelijke zoals blokker of iets, altijd wel bruikbaar !! E reader zit je al snel vrij duur denk ik dan zit je weer met het budget van 40 euro zoals TS aangaf..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:30

:j VVV bon zou ik ook heel blij mee zijn! Maar ik bedoelde inderdaad bonnen als pluimen e.d. die je moet verzilveren (heb er geloof ik zelf ook nog 2 liggen :o )
Weet niet om hoeveel personen het gaat, maar bij een grote afname (wij zitten bijna op 200 man), was de prijs best aantrekkelijk voor de e-readers (wij doen rond de 50,00 per persoon) :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:31

Ja zoiets had me broer en vader ook altijd waar hun werken...waardeloos. Vaak staan er ook maar paar dingen in en daar heb je vaak niks aan, en ja je kon altijd kiezen om dat bedrag naar goed doel te sturen, maar zelf in die maanden kan je t ook goed gebruiken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:27

Wij zorgen dat er bij onze voucher (tinteling achtig idee) altijd kadobonnen zitten, zo heb ik een hema bon gehad, een V&D bon en eentje van de wehkamp. Moet ik wel zeggen dat wij zeer veel pakketten afnemen en dus eisen kunnen stellen vwb het assortiment en dus altijd afdwingen dat er ook dergelijke bonnen bij zitten, die overigens altijd in de top 5 zitten van bestelde artikelen.

Maar TS gaat voor traditioneel en de wijze waarop ze het aan wil pakken spreekt mij wel aan.
Wat je ook kan doen is de makro gidsen etc nu in de gaten houden en als er een leuke aanbieding voorbij komt alvast inslaan. Vooral met non-food kan je daarmee een hoop geld besparen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:52

3 jaar geleden kregen wij een winter pakket met muts sjaal handschoenen en thermosfles allemaal met logo (vond ik niet super) 2 jaar geleden een pizzapakket met grote borden, een pizzames, deegmix en een schort met ons bedrijfslogo erop. Superleuk! Vorig jaar een oud en nieuwpakket met champagne, sterretjes, bonbons, nootjes en 2 hele mooie gegraveerde champagneglazen!

Dit jaar is nog niet bekend maar misschien iets met een handdoek, toilettas en rituals pakket