Hoofdgerecht gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Hoofdgerecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:47

Hoi bokkers!

Aanstaande zaterdag ga ik voor een week naar Italië (zonder ouders) en omdat ik ze best ga missen wil ik vrijdag voor ze koken. Het voorgerecht wordt courgettesoep, maar nu moet ik nog een hoofdgerecht. Weten jullie een lekker hoofdgerecht wat niet te moeilijk te bereiden is? Mijn vader en broertje eten geen kaas dus het liefst zonder kaas, of dat je het zelf kan toevoegen op je bord. Verder hou ik niet van sla.

Liselot

Re: Hoofdgerecht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:56

Ik ben altijd erg fan van kip in de hoed. Recept staat op de allerhande site. Er hoort officieel kaas overheen, maar dat doe ik nooit :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:02

Een ovenschotel?
Dat is heel gemakkelijk en lekker! Kaas hoef je er niet persee aan toe te voegen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:04

Misschien is het leuk om je menu een Italiaans tintje te geven, omdat je natuurlijk naar Italië gaat. Courgettesoep past daar al prima bij. Als hoofdgerecht zou je dan risotto kunnen maken. Eten je vader en broertje wel roomkaas? Dan zou je dat erdoor kunnen doen in plaats van 'gewone' kaas. Overigens is risotto ook al heel lekker romig zonder kaas erdoor, dus dat kan ook nog! Jij en je moeder kunnen het dan altijd op je bord nog toevoegen. Als toetje kun je, om Italiaanse sferen te blijven, bijvoorbeeld tiramisu serveren.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:05

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:10

Er bestaat een leuke app voor gerechten,
Koken met aanbiedingen.
Hierop heb je elke week leuke recepten waar een deel van in de aanbieding is, misschien staat daar wel wat leuks tussen? :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:12

Wat Many zegt lijkt mij ook leuk, blijf je mooi in stijl. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:18

Of een pasta gerecht maken

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:26

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 17:12

Carlienn_ schreef:
Koken met aanbiedingen.
Hierop heb je elke week leuke recepten waar een deel van in de aanbieding is, misschien staat daar wel wat leuks tussen? :)

Bedankt, ik ga daar is op kijken!

Many schreef:
Misschien is het leuk om je menu een Italiaans tintje te geven, omdat je natuurlijk naar Italië gaat. Courgettesoep past daar al prima bij. Als hoofdgerecht zou je dan risotto kunnen maken. Eten je vader en broertje wel roomkaas? Dan zou je dat erdoor kunnen doen in plaats van 'gewone' kaas. Overigens is risotto ook al heel lekker romig zonder kaas erdoor, dus dat kan ook nog! Jij en je moeder kunnen het dan altijd op je bord nog toevoegen. Als toetje kun je, om Italiaanse sferen te blijven, bijvoorbeeld tiramisu serveren.

Dat is ook wel een goed idee! Risotto vind ik zelf heel lekker. Weet je toevallig daar ook een lekker recept van?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:31

Met risotto kun je heel veel kanten op, dus het is maar net waar je zelf van houdt! Hier vind je een heleboel recepten, maar je zou ook gewoon kunnen googlen op risotto + een ingrediënt wat je lekker vindt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:08

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:31

Amira_ schreef:
Carlienn_ schreef:
Koken met aanbiedingen.

Bedankt, ik ga daar is op kijken!

Many schreef:

Dat is ook wel een goed idee! Risotto vind ik zelf heel lekker. Weet je toevallig daar ook een lekker recept van?

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... ek-en-prei

Ik zweer bij dit recept. *\o/*
Ik gooi er trouwens van alles doorheen, champignons, wel erwten, een erwten, geen prei, wel prei, paprika. De basis is vooral de risotto en de creme fraiche. Altijd lekker.