Vertrouwen in vriend.. Tips gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Vertrouwen in vriend.. Tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:07

Hallo,

Ik zit nu al een tijdje met een probleem , en het kan overkomen alsof ik me aanstel maar ik zit er wel mee.

Ik ga momenteel een halfjaar met mijn vriend, en vertrouwen is het aller belangrijkste in een relatie vanuit mijn ogen gezien. 3 maanden geleden is het een tijdje uit geweest, 3 weken om precies te zijn. Geheel onverwachts.. ik was er kapot van. Hij zei dat hij het allemaal niet meer wist en hij er klaar mee was.
Ik noem hem voor het gemak even B en B is 18 jaar. Mensen die hem kennen , graag hier binnen bokt houden.

Het was op een zondag en hij was vanaf die dag 3 weken alleen thuis. Maar goed, het ging uit en die zelfde avond belde hij mij nog op en vroeg of als ik bij hem wou slapen ik welkom was. Ik was die tijd ook 2 weken alleen thuis en ben sneller bang alleen en dat wist hij. En ja ik weet het , maar met mijn stomme kop heb ik ja gezegd. Dat is uiteindelijk 3 zondagen achterelkaar gebeurt. Eerste keer sliep ik in zijn zusjes bed maar daarna toch naast hem gaan liggen, dat vroeg hij en ik zei weer ja. En ik weet dat dat heel dom is maar het was die zelfde dag uit gegaan en ik heb een ongelofelijke zwak voor hem. Maar niemand is van ons geprobeerd ''veder'' te gaan.

Die zondag daarop wou hij praten en ja ik kom weer.. en toen gebeurde er wel dingen. De laatste zondag ook weer. Ik heb me in die 3 weken heel erg gebruikt gevoeld, maar ik geef heel eerlijk toe dat is mijn eigen schuld want ik zei 'ja' telkens.

Toen is het die laatste zondag toch weer aangegaan , we miste elkaar vreselijk. Maar niet veel daarna kwam ik er achter wat er allemaal in die tijd dat het uit was gegaan was gebeurt. B was onder andere met 2 andere meiden gegaan , en die hadden met elkaar afgesproken om dat voor mijn neus te doen om mij te ''fokken''. En ook 2 dagen nadat het uit was gegaan lag hij met een ander in bed. Hier ben ik achter moeten komen via zijn beste vriend.

Maar oke, het is allemaal over en we hadden het achter ons gelaten. We gaan nu vreselijk goed en ik gaf hem een 2de kans. We houden echt vreselijk van elkaar en we zien elkaar bijna elke dag. Hij stelde laatst zelfs voor om samen te gaan wonen over een jaartje of langer als we genoeg geld bij elkaar hebben , want ja op jezelf wonen is duur.

Maar al met al , ik zit er nog steeds heel vaak mee met wat er allemaal is gebeurt in die 3 weken en kan het niet van me af zetten. Gepraat hebben we al veel . ik vertrouw hem gewoon minder, maar ik zou niet zonder hem kunnen want ik hou vreselijk veel van hem.

Hoe kan ik het achter me laten? Hoe kan ik hem opnieuw 100%vertrouwen? Wie heeft er tips zodat we er samen aan kunnen werken?

Ik hoef geen enkel commentaar in de trans van je bent gek dat je hebt gedaan, of je stelt je aan. Daar vraag ik momenteel niet om.

Heel veel respect als je dit allemaal hebt gelezen! :j

SweetVanille

Re: Vertrouwen in vriend.. Tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:13

Ik zou hem laten gaan TS... Hij heeft je duidelijk gebruikt, en als hij echt van je zou houden, zou hij niet na 2 dagen met een andere meid in bed liggen... .
In mijn ogen valt hij niet meer te vertrouwen... Wie zegt dat hij dit niet nog een keer flikt..?
Ik wil je niet naar beneden halen, maar dit is hoe ik er zo'n beetje over denk..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:14

Tja, het was uit. Hij hoeft daarvoor, vindt ik, geen verantwoording af te leggen. Is het netjes? Nee dat niet.

Laat het lekker achter je en geniet van de tijd die je met hem hebt. Blijkbaar houdt hij genoeg van je om hij je terug te komen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:19

van iemand houden en een relatie dat zijn 2 verschillende dingen.
Als je met iemand samen gaat wonen dan moet het goed zitten er anders niet aan beginnen.
Wat jij aan je twijfels kunt doen nou helemaal niets hij is degene die zich zal moeten bewijzen.
En jullie zijn nog jong geef elkaar de ruimte om te groeien verliefdheid gaat over en het maatje zijn dus 1 met elkaar en het houden van dat blijft over.
Gaat dat niet lukken dan gaat alles over je kunt iemand niet dwingen dus ik zou zeggen geef het tijd en laat ook hem zelf zijn keuzes maken en ik hoop dat jullie naar elkaar toe groeien.
Als je 18 jaar bent dan ben je nog aan het zoeken en groeien en zeker nog niet volwassen.
Laatst bijgewerkt door lady62 op 27-10-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:20

@SweetVanille Dat zegt hij ook eerlijk dat hij mij het gebruikte gevoel gaf, en dat hij daar vreselijk veel spijt van heeft. Sinds het weer aan is gaat het wel vreselijk veel beter en ik hoor van iedereen om me heen en van zijn vrienden , dat hij vreselijk veel van me houdt en dat ze het ook allemaal aan hem zien. Ook toen hij 2 weken geleden een week naar Ibiza was, belde en sms'te hij me elke dag en hoorde van zijn vriend ook waarmee hij op vakantie was dat hij het non stop over me had. En hij is nogal jaloers aangelegd. Toen ik laatst vroeg waarom zei hij dat hij niet graag dingen deelt die van hem zijn . Dat kan heel egoïstisch over komen maar ik vond het erg lief. Hij zegt ook dat hij de rest van zijn leven bij mij wilt blijven. En ook ja dat is vroeg om te zeggen maar ik zie in zijn ogen dat hij echt elk woord meent.

@MrUlbe Ja daar heb je helemaal gelijk in en dat zeg ik ook elke keer tegen mijzelf. Maar ik probeer nu juist uit te vinden , hoe ga ik veder want ik loop er mee vast.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:20

Ik ben het eens met MrUlbe, als het uit is dan hoeft hij geen verantwoording af te leggen en kan hij gaan en staan waar hij wilt (zeker als je jong bent kun je daar nogal beïnvloedbaar voor zijn).

Of jij dat kan accepteren is aan jezelf. Als je het niet wil of kan accepteren en een nieuwe start kan maken dan garandeer ik je dat jullie geen happy end zullen krijgen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:23

@lady62 Ja , we weten beide dat we veel van elkaar houden en voor samenwonen zijn we geestelijk voor 90% klaar . Pas als het vertrouwen voor 110% terug is zijn we er helemaal klaar voor vind ik. Financieel ook nog niet , dus dat zal ook wel een tijdje duren. Maar wat ik er mee probeer te zeggen. Hij zou het niet voorstellen al houdt hij niet oprecht van me, lijkt mij.

@Ramooontje Zoals ik net al zei daar ben ik het volledig mee eens. En ik ben geheel bereid het te accepteren , Ik vraag nu aan jullie Bokt of er tips zijn hoe ik er aan kan werken.
Gefeliciteerd trouwens *\o/*

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:24

lastig, ik zou me enorm genaaid voelen om even in de trend te blijven ,
heeft hij een reden gegeven waarom het uit was even ?
ja hij wist het allemaal even niet meer, maar dan juist zal die na moeten gaan denken en niet met een ander in bed duiken in dit geval met twee andere ..

heb je daar met hem over gehad? het waarom heeft die dat gedaan ?
waarom hield hij jou wel aan,maar deed hij ook andere dingen met andere meiden ?
18 is natuurlijk een leeftijd waarin hij kan en zeker beseft wat voor pijn hij iemand aan doet, .
maar waarom heeft hij dit bewust gedaan ...

je zegt dat jullie veel gepraat hebben , maar heb je het ook juist over deze dingen gehad?
en gezegd hoe jij daarmee zit? en dat het vertrouwen daardoor gewoon enorm nihil is in jou geval , wat overigens enorm te begrijpen is, ... het wantrouwen blijft overigens dat kan ik je alvast vertellen ...

mobieltjes controleren, geschiedenis van de laptop tablet whatever, en alles controleren ik kan je verzekeren dat gevoel blijft en is niet een goede basis, het jaar dat jullie nog niet samen wonen is een nare periode vrees ik ...maar goed hoe controleren ben je ? en wat hebben die andere meiden ngo voor contact met hem ?

ik kan je geen tips geven , maar wel op je hart drukken om te praten over de dingen waarmee hij je enorm veel pijn heeft gedaan dat moet hij gewoon beseffen .. je doet jezelf enorm te onder voor hem als ik het zo lees ..
sterkte

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:30

Heel zwart wit. 1+1 = 2.

Meneer maakt het uit als hij 3 weken alleen thuis is.. Dan kun je eigenlijk wel weten dat er wat gaat gebeuren zonder jou.

Ik zou hem lekker los laten. Als het de ware is kom je hem vanzelf wel tegen. Zo niet? Geen hand vol maar een land vol :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:32

Ik denk dat je me niet goed begrijpt.
Jullie gaan nog maar kort met elkaar en je bent verlieft dat is geen houden van hoor dat is toch echt heel iets anders.
Als je verlieft bent dan beloof je heel veel omdat je dat op dat moment ook meent maar, na een tijdje kan het ineens heel anders zijn gevoelens kunnen veranderen.
Je zit op het moment in een roze bel en ziet alles alleen maar rooskleurig op dat kleine probleempje na.
Vergeet niet dat er nog vele kleine probleempjes kunnen volgen die jij totaal niet in de hand hebt en ook niets aan kunt doen.
Daarom zeg ik geniet er van maar verwacht nog niet te veel.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:33

Je bent niet voor niks je vertrouwen kwijt geraakt, dat heeft een duidelijke reden. Omdat je dit zeer waarschijnlijk niet rationeel kan benaderen en dus niet bewust kan beinvloeden denk ik dat het tijd geven je enige optie is.

Ik zou je graag op het hart drukken dat een relatie zonder volledig vertrouwen erg zwaar is. Dus het proberen kan, maar maak de lijdensweg voor jezelf niet te zwaar. Succes!!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:34

@sparky10 Ja dat gevoel had ik ook en als ik er aan terug denk nog steeds, maar daar moet ik mee dealen en accepteren.

Het ging die tijd al niet zo erg goed en de druppel was dat hij met zijn ex naar de bios wou gaan. Toen ben ik boos geworden en zonder pardon de deur uitgelopen. Dat was niet slim van me en toen heb ik hem opgebeld dat we moeten praten . Eenmaal aan het praten zei hij dat het over was en ze gevoel voor me verdween. Dat gevoel is nu weer terug gekomen en dat weet ik van hem en iedereen om mij en hem heen.

Hij zegt dat hij elke dag straal bezopen was , dat was hij ook en het zich allemaal maar vaag herinnerd. Slecht excuus al zeg ik het zelf maar daar wil ik veder niet over ingaan. Alleen via PB.

Ja we hebben het er goed over gehad, en zoals jij zelf al noemt is er wantrouw. Ik heb zelf vroeg een reputatie van "ho*r" gehad, niet omdat ik met jan en alleman in bed dook maar de verkeerde vrienden en vriendinnen, en dan heb je al snel zo een reputatie. Ik ga overigens met geen 1 van de vroegere vrienden meer om. die heb ik achter mij gelaten voor een nieuwe start. Met hem.

We mogen beide in elkaars mobiel kijken en dat laten we ook eerlijk zien en mag zo zijn mobiel pakken. Daar maken we beide geen probleem van. Maar gesprekken wissen kan natuurlijk ook. Maar ik wil niet te achterdochtig zijn maar die mogelijkheden blijven er.

Ja 1 van de meiden zit in de vriendengroep. De andere niet , alleen héél af en toe contact mee, en de waarmee hij in bed dook ziet en spreekt hij nooit meer. Hij heeft er ook oprecht spijt van, van wat hij deed.

Ja dankje.. ik heb er gisterenavond met hem over geprobeerd te praten maar hij wou het niet meer over vroeger hebben. Hij wilt het achter zich laten , wat ik begrijp.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:36

@eenitraM Ja dat was ook bij mij opgekomen. Daar ga ik veder niet te veel bij nadenken dan maak ik mezelf alleen maar nog gekker.

@Serendipity1 Ja ik denk ook dat tijd de enigste optie veder is..

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:52

Je kunt het ook van de positieve kant bekijken. Hij heeft het uitgemaakt, omdat hij het even niet meer zag tussen jullie. Is toen met andere meiden gegaan, misschien puur om zichzelf te testen? Met testen bedoel ik dan: zijn relatie met jou loslaten en met andere meiden gaan om te zien of hij jou ook echt los kon laten, of dat de oplossing van zijn "probleem" (de relatie tussen jullie die niet zo lekker liep) was. Na drie weken is het niet de juiste oplossing gebleken, en is hij bij jou terug gekomen.
Positieve hieraan:
a) Hij heeft na drie weken "nadenken" en "uitproberen" ontdekt dat jij toch de vrouw voor hem bent.
b) Hij is in feite niet vreemd gegaan. Heeft jou gezegd dat hij de relatie met jou even niet zo zag zitten, en er dus een punt achter gezet. Is vervolgens met andere meiden wat gaan doen om daarna weer bij jou terug te komen. Vervelend dat hij dat gedaan heeft, maar de manier waarop is best netjes. Hij is niet stiekem achter jou rug om met een ander gegaan.

Hierboven wordt gezegd dat jij niet de gene bent die vertrouwen moet hebben, maar dat hij zich moet bewijzen. Daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk moet hij laten zien dat jij de enige voor hem bent. Maar jij moet jouw geluk en jouw vertrouwen niet aan hem ophangen. JIJ moet hem kunnen vertrouwen, JIJ moet het vertrouwen hebben in hem dat hij jou niet weer in de steek laat. En natuurlijk is dit iets waar je samen aan werkt en samen over praat. Maar jij kunt niet achterover leunen en zeggen: bewijs maar dat ik je kan vertrouwen. (niet dat je dat doet, maar even om het beeld duidelijk te maken)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:56

@tjaakje Ja daar heb je helemaal gelijk in! Ik begin ook al is het totaal geen positieve gebeurtenis het wel positiever naar mij te laten ogen. En ik ga zeker niet achterover leunen , want ook hij vertrouwt mij niet volledig. We moeten er beide naar elkaar toe mee werken.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:02

Vertrouwen en jaloezie kunnen hele nare dingen zijn. Maar als je ze met positiviteit en openheid tegemoet gaat, kun je er een hoop van leren en kan jullie band enorm sterk worden. Het klinkt een beetje zweverig, maar het heeft mij enorm geholpen om heel sterk te worden, voor mezelf en in relaties.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:06

@Tjaakje Daar heb je zeker gelijk in ! Het is een goede tip ! Dankje.

Zijn er toevallig nog meer mensen die tips hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:12

Lastig zeg... Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik denk ik heel stellig zeggen dat ik er klaar mee was, maar m'n gevoel zou wat anders zeggen. Ik ken iemand die drie jaar getrouwd was met haar man, haar man had een drugsprobleem en was afgekicked. Ze zijn samen door die periode heen gegaan en toen hij clean was zei hij tegen zijn vrouw dat hij het spul nooit meer aan zou raken. Ineens kwam ze er achter dat hij toch weer een keer gebruikt had en is ze meteen gaan scheiden. Nu, vijf jaar later, heeft ze heel veel spijt en mist ze hem verschrikkelijk. Hij is hertrouwd met een lieve vrouw, is al vijf jaar clean en heeft een dochtertje gekregen.

Met andere woorden; denk goed na. Ook al denk je nu dat je hem niet kunt vertrouwen en dat hij je gebruikt heeft, handelen uit emotie is nooit goed. Anyway, succes :(:)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:15

@renee1991 Ik zou het met de instelling en mijn gevoelens die in nu heb het ook nooit van mijn leven uitmaken , op de manier hoe het nu gaat ben ik meer dan tevreden. Ik moet het alleen van me af schrijven en met dat probleem dealen. Want dat is hij meer dan waard. Ja dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:16

En praat je ook met hem zelf over hoe je je voelt over de afgelopen drie weken? Wat zegt hij er over? Wil hij ook de volle 100% in jou investeren? Want als hij wél zo'n houding heeft van ach, lekker van twee walletjes snoepen, of ik zie het wel, dan schiet het natuurlijk niet zoveel op.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:18

@renee1991 Ja het is nu al 3 maanden geleden en hebben er al veel over gepraat , maar het kost tijd.. Hij wilt al mijn vertrouwen terug winnen en dat zegt hij ook. Maar soms laten we steekjes vallen (iets verkeerd gezegd dan bijvoorbeeld , totaal niet zo bedoelt zulke dingen) en dan heb ik het gevoel geheel overnieuw te moeten beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:19

Tsja... Dat is toch iets waar je doorheen moet. Mijn oma zei wel eens 'vertrouwen komt te voet en gaat te paard', met andere woorden, het duurt heel lang voordat het vertrouwen er is, maar het is heel snel weg als er iets verkeerd gaat. Gun het tijd :j

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 16:28

@Renee1991 haha toevallig zegt mijn moeder exact het zelfde! Ja tijd gunnen lijkt mij wel een van de betere opties.. Wat een vriendin ook wel eens zei '' Trust is like a paper, once it crumbled it cant be perfect.''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:32

Jep, da's ook een vergelijkbare uitspraak inderdaad :j
Succes in ieder geval!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:41

Drie weken straalbezopen, je dumpen en toch misbruik van je zwakte maken omdat je niet graag alleen thuis bent, nu zeggen dat je alles niet meer weet en alleen voor uit wil kijken. Aangezien jij gek op hem bent wil met hem door maar ik had anders besloten. Een worst voorhouden door te zeggen dat je over een jaar wel samen wil wonen terwijl je daarvoor gewoon drie weken gedumpt bent,Succes.