LauraSaskia schreef:Dat klinkt zeker wel tof Magrathea! Ben je er niet superveel tijd aan kwijt?
Mijn werk is eigenlijk ook een soort studentenvereniging hahaha. Allemaal studenten, iedereen is super sociaal en er worden vaak feesten georganiseerd en we gaan stappen. Helaas werk ik in Leiden en niet in Amsterdam...
Nee hoor! Het gaat om een lichttechniekcommissie (hele mond vol haha, en spellcheck rekent het niet eens fout
) en we vergaderen eens per maand om de planning rond te krijgen (wie doet welk feestje/bandje, wanneer worden mensen ingewerkt) en om andere voorkomende zaken te bespreken. Denk aan de aanschaf van nieuwe spullen (bijvoorbeeld gobo's voor in de moving heads om vormpjes te projecteren in de zaal), reparatie van kapotte dingen (wat echt iedereen kan, da's vet tof), allerlei verschillende dingen
Verder zijn de vergaderingen ook gewoon erg gezellig, we drinken samen een meter bier en we hangen in de vergaderruimte veel te grote lampen op. De vorige keer stond er eentje achter mij waardoor iedereen alleen mijn silhouet zag, super cool
volgende vergadering ga ik een stroboscoop ophangen, aangezien er heel vaak mensen door elkaar heen gaan praten en dat wordt dan mijn "hee, muil houden" dingetje
(een strobo is zo'n flitsapparaat wat ze veel gebruiken op hardcorefeesten)
Oja, dat is ook tof natuurlijk, zonder m'n vereniging was ik never nooit met lichttechniek in aanraking gekomen
terwijl het echt zoooo leuk is!
Edit: maar goed, eens per maand vergaderen is echt wel te doen, ik moet er dan alleen aan denken dat ik een agenda maak (1-2 dagen van tevoren) en iedereen mobiliseer natuurlijk. Verder vul ik zelf één of twee diensten per maand en als er iemand niet kan ben ik in principe het eerste aanspreekpunt, dan moet ik invallen. Als dat echt niet gaat kan het bestuur ook wel wat dingen doen maar dat is echt je allerlaatste optie
Verder hebben we eens in het halfjaar een klus/schoonmaakweekend, dan ben je inderdaad een heel weekend hard daarmee bezig.
Dus nee, ik zou niet willen zeggen dat het veel tijd kost. Het is sowieso leuk dus ik heb het ervoor over