Sony xperia Z2 foto wissen, nieuwe maken, erger je dood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Sony xperia Z2 foto wissen, nieuwe maken, erger je dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:30

Ik heb sinds een aantal maanden een sony xperia z2 telefoon en er is iets waar ik me steeds meer aan erger. Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft want ik ben vast niet de enige met dit probleem.

Hij maakt supermooie foto's, daar zit het probleem niet *\o/*
Enige is dat als ik een hele reeks foto's maak, even als voorbeeld ik maak er 30 van mijn hond waarvan ik er 1 wil laten afdrukken. Ik zet ze via een kabeltje alle 30 op mijn pc om ze vervolgens van mijn telefoon te verwijderen, ik wilde er tenslotte 1 laten afdrukken dus wat moet ik nog met die foto's op mijn telefoon.

Zo gezegd zo gedaan, foto's gewist van telefoon.

Volgende dag neem ik 30 foto's van mijn pony, ook om er 1 te laten afdrukken. Ik maak 30 foto's, geen probleem. Kabeltje erin, foto's kopieren en ...... 8)7

Hij kan ze er dus niet zomaar even plakken. Als ik foto's van mijn telefoon wis en nieuwe maak, dan worden de nieuwe onder de oude bestandsnamen opgeslagen, zo krijg is dus constant de melding op de pc ''bestand bestaal al, wilt u het bestand vervangen of het oude bestand behouden'' :n

Moet ik dan maar tachtig SD kaartjes kopen en alle wazige meest onzinnige foto's op mijn telefoon laten staan? Per aantal foto's een nieuwe map maken op mijn computer waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie? Alle bestandsnamen telkens gaan zitten wijzigen? Ik krijg er een punthoofd van %) -:(-

Weet iemand een andere oplossing?? Dat hij foto's misschien op datum en tijd opslaat of weet ik het wat?

Bij voorbaat dank voor het lezen :D :+

Joysieee

Re: Sony xperia Z2 foto wissen, nieuwe maken, erger je dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:36

IK laat mijn telefoon mijn foto's altijd automatisch uploaden naar OneDrive, dan kan ik op de computer bij OneDrive inloggen, en dan kan ik zo bij al mijn foto's. Als ze naar OneDrive zijn geupload verwijder ik ze altijd gelijk van mijn telefoon, maar kan ik er toch nog altijd bij :)
Ik heb namelijk een iPhone en die zijn echt vreselijk met overzetten naar de computer :')

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:40

Joysieee schreef:
IK laat mijn telefoon mijn foto's altijd automatisch uploaden naar OneDrive, dan kan ik op de computer bij OneDrive inloggen, en dan kan ik zo bij al mijn foto's. Als ze naar OneDrive zijn geupload verwijder ik ze altijd gelijk van mijn telefoon, maar kan ik er toch nog altijd bij :)
Ik heb namelijk een iPhone en die zijn echt vreselijk met overzetten naar de computer :')

Ik denk dat ik dan hetzelfde probleem heb aangezien die telefoon weer dezelfde bestandsnaam gaat gebruiken, dan krijg je op OneDrive toch ook dat hij ze niet kan plaatsen omdat de naam al bestaat? En kan dan niet iedereen op internet bij je foto's? :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:45

In principe is het toch normaal dat een toestel nieuwe foto's onder oude bestandsnamen maakt als de oude verwijderd zijn? Tenminste, dat doet een digitale camera ook. Plak je de foto's op de pc in dezelfde map?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:46

misschien is Dropbox wat voor je? Ik drop daar al mijn fotos en filmpjes om ze daarna gemakkelijk op de PC te openen en op te slaan. Zo heb je snel en gemakkelijk toegang tot je foto's en filmpjes op verschillende devices.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:46

Als het goed is plaatst hij ze dan gewoon, als ik een foto heb bewerkt oid en hij houdt dezelfde beestandsnaam staan ze er ook beide gewoon in. Nee, niet iedereen kan bij je foto's, je moet inloggen met je Hotmail en daar heb je alleen zelf het wachtwoord van als het goed is, behalve als je een album gaat sharen, dan kunnen anderen ze wel zien ;)
En als hij het niet doen met dezelfde bestandsnaam, geeft jouw computer dan geen optie met 'alle foto's behouden'? Dan krijg je bijv. IMG_231 en IMG_231(2) enzovoort :)

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:56

MariekeS_ schreef:
In principe is het toch normaal dat een toestel nieuwe foto's onder oude bestandsnamen maakt als de oude verwijderd zijn? Tenminste, dat doet een digitale camera ook. Plak je de foto's op de pc in dezelfde map?

Het is inderdaad vaak dat foto's in dezelfde map moeten, ik heb alles geordend, mapje voor de hond, mapje voor de kat enz :o

En Joysieee helaas doet mijn pc dit niet, misschien kan ik iets aan mijn pc veranderen waardoor hij dit gaat doen, want die telefoon wilt niet wat ik wil helaas |o

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:56

Tja, klinkt als hoe opslagapparaten normaliter werken, ligt absoluut niet aan jouw telefoon merk/type ofzo.
Soms krijg je de optie om zoals hierboven genoemd te kiezen voor behoud beide bestanden en dan krijgen ze een extensie achter de naam dus bijvoorbeeld DSC_0123(1)

Een andere optie is om toch andere mapjes aan te maken. Bijvoorbeeld een mapje genaamd 'camera' in het mapje 'Hond'. Daar plak je ze in. Als je dan de foto's die je wil bewaren even handmatig opslaat in de hoofdmap 'Hond' onder een andere naam (bijvoorbeeld gewoon zelf gaan nummeren ofzo) en dan je mapje 'camera' weer legen. Als je zegt toch maar 1 op de 30 te bewaren zou ik dat gewoon doen.

Hier is volgens mij gewoon geen oplossing voor aangezien het systeem nou eenmaal zo werkt :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:19

ook een optie is om niet al je oude foto's van je telefoon te verwijderen maar de nieuwste te laten staan, dan nummert bij gewoon door en de volgende keer dat je ze eraf haalt laat je weer de nieuwste staan etc. dan heb je dat probleem ook niet meer.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 15:19

cissy schreef:
ook een optie is om niet al je oude foto's van je telefoon te verwijderen maar de nieuwste te laten staan, dan nummert bij gewoon door en de volgende keer dat je ze eraf haalt laat je weer de nieuwste staan etc. dan heb je dat probleem ook niet meer.

Hoe bedoel je dit? Volgens mij heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem, jammer dat het systeem zo werkt, mijn vorige telefoon sloeg alles op datum en tijd op, nooit dubbele bestanden gehad :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:11

nee omdat je de laatste foto op je telefoon bewaard gaat hij de volgende foto's opslaan met een oplopend volgnummer. Hij begint dus niet elke keer weer opnieuw met nummeren waardoor je in de problemen komt met dubbele bestanden als je ze van je telefoon haalt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:20

MariekeS_ schreef:
Tja, klinkt als hoe opslagapparaten normaliter werken, ligt absoluut niet aan jouw telefoon merk/type ofzo.
Soms krijg je de optie om zoals hierboven genoemd te kiezen voor behoud beide bestanden en dan krijgen ze een extensie achter de naam dus bijvoorbeeld DSC_0123(1)

Een andere optie is om toch andere mapjes aan te maken. Bijvoorbeeld een mapje genaamd 'camera' in het mapje 'Hond'. Daar plak je ze in. Als je dan de foto's die je wil bewaren even handmatig opslaat in de hoofdmap 'Hond' onder een andere naam (bijvoorbeeld gewoon zelf gaan nummeren ofzo) en dan je mapje 'camera' weer legen. Als je zegt toch maar 1 op de 30 te bewaren zou ik dat gewoon doen.

Hier is volgens mij gewoon geen oplossing voor aangezien het systeem nou eenmaal zo werkt :n

Inderdaad.. Hier loop je met alles tegen aan; of je nu met een camera, telefoon of videocamera werkt; Alles begint gewoon weer op 'nul' zegmaar wanneer jij al je foto's op je pc hebt gezet, want omdat je ze dan verwijdert begint het gewoon bij DSC_001 (om maar even een voorbeeld te noemen). Daar is geen 'oplossing' voor, hoe je het ook went of keert :+
Ik sla ook altijd alles in mappen op als ik m'n iPhone foto's naar m'n werkpc kopieer, dus heb er zelf verder weinig last van omdat ik het in z'n geheel verhuis en daarna direct alles verwijder. :+ Tegen de tijd dat ie dan weer vol is, herhaal ik dat geintje :+ Maar goed wat ik zeg, dat houd je met alles, heb 't met m'n Nikon camera ook, dus dat is 'gewoon' een kwestie van goed opletten :+