Ik woon sinds 10 jaar in Duitsland en beide kinderen zijn ook hier geboren.
Ze kregen bij de geboorte automatisch een Duitse BSN/Steuernummer (net zoals dat in Nederland automatisch gebeurt als je je kind bij de gemeente aanmeldt) maar i.v.m. de verschillende Nederlandse toeslagen moesten ze ook een Nederlands BSN nummer hebben.
Voor mijn dochter kon ik dit nog gewoon bij het dichts bijzijnde Nederlandse belastingkantoor (dat was in ik meen 2011) regelen. Voor mijn zoon (geboren in 2013) moest ik een brief schrijven naar het belastingkantoor in Heerlen met kopietjes van de geboortecertificaat, etc. Enig detail was wel: een kopie van zijn paspoort... die hij (toen) nog niet had omdat hij geen BSN nummer had
Dat heb ik dus ook gewoon vermeld in de brief dat ik geen kopie van zijn paspoort kon meegeven omdat hij die nog niet had omdat hij a) net 3 maand oud was en b) geen paspoort zonder BSN kan aanvragen 
Uiteindelijk heeft mijn zoon na die brief zonder problemen zijn BSN nummer gekregen en een jaar later heb ik alsnog zijn paspoort aangevraagd 
Om een lang verhaal nog langer te maken: neem even contact op met Belastingdienst Buitenland in Heerlen. Zij kunnen je vast verder helpen 
Nog een edit:
Citaat:
BelastingTelefoon Buitenland
(055) 5 385 385 (Vanuit het buitenland: +31 555 385 385).
Voor vragen van particulieren en bedrijven gevestigd in het buitenland.
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
De BelastingTelefoonBuitenland is er voor particulieren en bedrijven die in het buitenland zijn gevestigd, maar in Nederland belastingplichtig zijn.
Succes!