Farmacie: Groningen of Utrecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Farmacie: Groningen of Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:56

Hallo allemaal,

Aangezien ik nu in mijn eindexamenjaar zit, ben ik druk bezig met het vergelijken van vervolgstudies. Nu lijkt farmacie mij wel heel leuk om te doen. Ik houd erg van die combinatie tussen biologie en scheikunde.
Ik heb eerst ook geneeskunde overwogen, maar ik ben toch best een beetje een einzelgänger - ik kán wel samenwerken, daar niet van, maar zelfstandigheid past toch beter denk ik en daarom denk ik dat farmacie misschien beter zou passen.

Nu vraag ik me af of er bokkers zijn die ervaring hebben met deze studie? Ik heb de keuze uit de steden Groningen en Utrecht. Ik heb op internet al een en ander gelezen over de verschillen, maar ik heb nog geen compleet beeld. Dus, als iemand me verder kan helpen met een ervaring over deze studie en de specifieke aanpak van je uni, graag!

Alvast bedankt :D

Lioony

Re: Farmacie: Groningen of Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:39

En farmaceutische wetenschappen? (Amsterdam) of Bio-farmaceutische Wetenschappen (Leiden)? Dat is breder dan farmacie.
Het is veel stof, en op het lab ben je vooral aan het wachten de hele dag door op resultaten. Voor mij persoonlijk was het te stilzitterig.