Om dit topic te openen, heb ik wel enigszins lopen nadenken. Misschien iets teveel.

Om even een beeld te schetsen zal ik de situatie uitleggen. Ik zit nu in 5 havo, 2 studies op het oog die mij erg aanspreken. Door wat 'luiheid' van vroeger (oftewel, typisch pubergedrag over het algemeen) weinig voor school gedaan en daardoor geen VWO kunnen doen. Zonde, maar je moet verder. Met havo mag ik ook niet klagen. Al heel wat weken ben ik actief bezig met school. Verslagen schrijven, beginnen met samenvattingen, leren, huiswerk etc. Vaak zit ik dan tot 4 uur op school (ook als ik half 1 of eerder vrij ben) om voor school bezig te gaan voor school. Thuis doe ik ook nog vaak het eea. Kortom, naast de usual things ben ik zeker bezig voor school.
Echter, waar ik nu tegenaan loop is het probleem dat (ik het gevoel heb dat) er niks blijft hangen in mijn hoofd. Maandag begint mijn toetsweek en ik heb daar nu al een vreselijk gevoel over. Sowieso over dit hele jaar al. Iets in mij zegt dat het mij niet gaat lukken. Nu wil ik dit jaar natuurlijk met vlag en wimpel gaan slagen, maar daar moeten wel goede prestaties voor geleverd worden. Wie o wie kan mij verder helpen?
Groetjes!
Terwijl je herfstvakantie had? Plan je niet alles te kort op elkaar waardoor je gestrest raakt en gedemotiveerd wordt? 
Zelf zit ik in havo 3, en leer niet zo veel haha. Maar moet er niet aan denken dat ik om 2 uur snachts nog zou dopmoeren leren! Na 9/10 uur savonds ben ik het zat. Heb ook nog een leven haha