Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
onpaard schreef:bij de huisarts oxazepam halen, daar wordt je rustig van.
) enerzijds, en anderszijds uitleg te krijgen over paniek aanvallen en hoe er mee om te gaan.onpaard schreef:bij de huisarts oxazepam halen, daar wordt je rustig van.
SuzanH schreef:Ga je die psychofysio doen?
Tip die ik je kan geven, als je een 'aanval' krijgt, niet tegen vechten en accepteer dat je er eentje hebt. Hoe meer je je verzet hoe langer/heftiger het komt. Heb er zelf nu zo'n 3 jaar last van, mocht je nog specifieke vragen hebben of o.i.d. mag je altijd pben!
Citaat:Nee oxazepam neemt de oorzaak van de paniekaanvallen niet weg maar helpt wel ze beter te doorstaan. Ook ben ik daardoor dingen beter gaan relativeren. Ik weet nu dat het echt tussen mijn oren zat. Want als je een pilletje neemt dan verdwijnt het.
het voelt heel erg naar, maar het is onschadelijk. Catnip schreef:Ook ik heb al 5 jaar last van paniekaanvallen, het gaat met ups en downs.
Ik ben nu bijna afgestudeerd als psycholoog, dus ik ken ook de 'andere kant'.
Ik heb te weinig info over je klachten om je specifiek advies te kunnen geven, maar ik zou sowieso een gesprek regelen met een psycholoog met ervaring in het behandelen van angststoornissen. De kans is groot dat je met 'simpele' cognitieve gedragstherapie geholpen bent.
Citaat:Bij mezelf is het zo dat mijn serotoninehuishouding van zichzelf helemaal niet goed is, ik moet dus de rest van mijn leven mijn serotonine op peil houden met SSRI's.
Ja, dat is nou cgt.Citaat:Verder is het inderdaad zo dat een paniekaanval absoluut niet ongezond is voor je lichaam, maak je daar zeker geen zorgen overhet voelt heel erg naar, maar het is onschadelijk.