Halloween

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Halloween

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:20

Hier in het dorp wordt een combinatie van halloween en sint maarten gevierd begin november. Eerst het verhaal van sint maarten, waarna lampionnentocht langs de huizen. Gevraagd wordt de boel een beetje te versieren en aan te kleden voor de sfeer. En dat wil ik best doen, maar wat?

Op dit moment had ik zelf bedacht:

-Breekstaafjes in wcrolletjes in de struiken, zodat het oogjes lijken
- een vuurkorfje op de oprit
- wat ballonnen met breekstaafjes met daarop gezichtjes getekend zodat het spookjes zijn, eventueel met een doek er overheen
- een lampionnenslinger met lampjes
- en eventueel wat jampotjes of wijnflessen oid met waxinelichtjes/kaarsjes bij de deur

Ik heb een zak snoep gekocht en wil nog kleine traktaties in stijl maken, heb daarvoor ook wat ideetjes.

Aan pompoenen uithollen begin ik niet meer, dat vind ik echt teveel zooi geven -O-
Wie heeft nog simpele low-budget ideetjes?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:32

Paar ideetjes:
Dit zou je op een oude lap kunnen doen en die dan neerleggen. Of een paar scheuren erin maken en dan aan je tuinhek hangen, eventueel met een paar moddervegen.
Afbeelding

Als je toch iets met pompoenen wilt: kan ook met rode verf(bloed)
Afbeelding

Verder zou je eigenlijk op Pinterest moeten kijken, daar komen deze ideeën ook vandaan.
Zoeken op: halloween decorations diy :)

secricible

Re: Halloween

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:33

Pinterest en welke.nl ben ik idd ook aan het afstruinen, daar komen mijn ideeen idd vandaan! Dankjewel voor je tips!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:05

Spinrag door de tuin.
Pompoenen.
Evt figuren gemaakt van oude overals vol met stro pompoen hoofd er op.
Spinnen ed zijn makkelijk gemaakt.
Een hakblok en bijl met hand of hoofd alles redelijk bebloed (hier kun je ook een overal en pompoen voor pakken.
Joh ben jaloers op je ...
Ik zou zelfs een poging gedaan hebben om het huis zelf er spookachtig uit te laten zien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 13:07

Ik wil het niet te heftig maken, haha, ik weet nog niet in hoeverre het echt leeft in het dorp en hoeveel kinderen er komen. Straks komt er niemand, zit ik met mijn gedecoreerde huis :p
Daarnaast weet ik ook niet hoe oud de kinderen zijn die mee doen, dus afgehakte handen wil ik even laten voordat ze dadelijk doodsbang zijn en ik met al het snoep blijf zitten.

Verder zie ik idd wel leuke ideeen, ben aan het zoeken hoe ik spinnenrag moet maken, denk dat watten het makkelijkst zijn...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:12

Ik denk dat de truuk is wat voor beeld je wil uitstralen.
Gaan jullie met de straat hetzelfde doen en er bv een groot griezel bos van maken met snoei afval van de gemeente ofzo, of ieder voor zich.
Wil je een thema of gewoon random.

Een thema is makkelijk dat kun je gerichter ideeën bedenken.
Bv films, pompoenen, bos, middeleeuwen, sprookjes etc etc etc.

Hahahahahahhahah
Ik lees alweer ik zou teveel uit mijn pan gaan :P :o
Ik zou mezelf ook gewoon verkleden en er als halve zool bij gaan lopen :+
Watten idd kun je spinrag van maken en wol webben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 14:00

Nee, geen thema, ik focus me op dit moment er op dat er prima kleine kinderen bij kunnen zijn, dus niet doodseng, gewoon gezellig halloween sfeervol. Griezelig, maar niet doodseng ;) en het koet me geen uren werk kosten, voor hetzelfde geld komen er 5 kinderen langs en dan vind ik dat toch wel zonde van alle moeite.
Daarnaast is het een combi tussen halloween en sint maarten en ik weet dus niet zo zeer welke kant dat opneigt...
Maak zelf halloween cupcakes en uitgeholde mandarijntjes met snoepjes, en gewoon wat standaard snoep voor in de tasjes.
Ik woon hier nu 5 weken, dus wil ook gewoon een beetje de kat uit de boom kijken hoe anderen het doen, hoef niet meteen alles heel extreem te regelen oid :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 25-10-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:03

wat ook leuk is als traktaie is mandarijntjes met pompoengezichtjes erop getekend met watervaste stift :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 14:06

Afbeelding

Dees dacht ik te maken :)

En

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:27

Wat ontzettend leuk dat je er zoveel moeite voor doet! Het moet een feestje zijn om bij jou aan de deur te komen :)