Filmpjes delen op facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Filmpjes delen op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 22:56

Waarschijnlijk ben ik vast niet de enige. Allemaal walgelijke filmpjes op Facebook die worden gedeeld. Ik snap dat mensen een punt willen maken door ze te delen, dat dit moet stoppen maar ik kan er echt ziek van worden. Ongeveer 25% van de filmpjes die ik tegenkom wil ik gewoon niet zien. Ben ik de enige die het te gek voor woorden vindt dat er mensen een filmpje delen en daarmee willen bereiken dat het stopt?

Vera96

Re: Filmpjes delen op facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:58

Ja! Vooral omdat ze op mijn telefoon automatisch afspelen. Laatst een van een vrouw die werd neergestoken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:59

Jakkes wat voor vrienden hebben jullie dan? Ik zie dat nooit op m'n Facebook :n

Gewoon die mensen blokkeren?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:02

Het valt mij steeds vaker op dat er gruwelijke beelden langskomen op Facebook inderdaad. Heb al mensen verwijderd die dat soort dingen deelden (en ik de vraag had gesteld waarom, maar daar dus ook een onzinnig antwoord op kreeg), ik hoef dat niet op mijn tijdlijn :n

@VeraPopeye; welke telefoon heb je? Ik kan het op mijn iPhone gelukkig uitzetten. Scheelt ook weer dataverbruik !!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:05

Ik heb al iemand geblokkeerd, maar je ziet het niet alleen als ze het delen maar ook als ze het liken..

Ik heb ook de Iphone! Wilde het eerst niet uitzetten want vind het wel handig tijdens een saaie les, dan speelt het zonder geluid af en ik volg ook lieve hondjeskatjespaardjes enz paginas :') Maar ga toch maar weer opzoek, met mijn 500 mp is dat wel handig.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:23

Ik zal inderdaad ook gaan kijken hoe ik het uit kan zetten. Het wordt steeds gruwelijker. Ik snap dan ook niet dat het niet eerst een goedkeuring van facebook moet hebben of iets in die richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:23

Dreamy schreef:
Het valt mij steeds vaker op dat er gruwelijke beelden langskomen op Facebook inderdaad. Heb al mensen verwijderd die dat soort dingen deelden (en ik de vraag had gesteld waarom, maar daar dus ook een onzinnig antwoord op kreeg), ik hoef dat niet op mijn tijdlijn :n

@VeraPopeye; welke telefoon heb je? Ik kan het op mijn iPhone gelukkig uitzetten. Scheelt ook weer dataverbruik !!

hoe kan je dit uitzetten? ik erger mij er ook gruwelijk aan!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:23

Je kunt ook bepaalde mensen als niet volgen aanklikken. Dat heb ik gedaan en ik zie geen dierenmishandelingen, mensen verminkingen of andere rare dingen meer..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:24

Hoe zet je dat automatisch afspelen uit dan? _/-\o_

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:29

Als je bij app instellingen gaat kun je het aan/uitvinken het automatisch afspelen.
Het moet dus echt via je mobiel/ tab en als je beide hebt moet je het dus op beide apparaten instellen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:32

Ik heb het inmiddels ook gevonden. Maar ook al spelen ze nog niet automatisch af, dan nog vind ik dat je niet een punt maakt door het te delen. Mij lijkt het meer een aanmoediging bij sommige filmpjes dan een waarschuwing.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:40

Ik snap ook niet waarom sommige mensen alles moeten delen.
Sommige dingen heb ik dan al zo vaak gezien, of er wordt keihard geroepen dat alles zielig is, terwijl die mensen 's avonds wel weer aan de kiloknallers zitten.
En als de een roept dat het zielig is, dan roept de rest het ook.
Iemand die het niet zielig vindt, en dit meld wordt helemaal afgemaakt (nog erger dan op bokt :+ )

Nou kom ik soms wel filmpjes tegen, ja heb wat aparte vrienden / vrienden die de wereld van de andere kant proberen te bekijken en niet meelopen met de rest.
Zo kwam ik een flimje tegen weet niet precies waar het gefilmd was, dacht Israël of die kant op.
Op het filmpje zag je 2 mannen heel stoer doen, 1 met een wapen in zijn handen.
Die met het wapen gaat achter een muurtje zitten schieten, en de 2de persoon denkt na een tijdje dat die wel even om het hoekje kan gaan kijken.
Precies als hij zijn hoofd om het hoekje doet wordt die er dwars doorheen geschoten.

Heb het wel een paar keer moeten kijken voor ik wist wat er precies gebeurde.
Weet dat het filmpje bijna een week op FB gestaan heeft.
En als je iemand met een blote tiet in beeld hebt, dan is je filmpje binnen 5 minuten verwijderd.

Gekke preutse Amerikanen :x

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:40

Heel simpel: ontvrienden.

Wil je dat niet: klik bij de betreffende post op het pijltje rechtsboven en kies de eerste optie "I don't want to see this" (mijn FB staat in het Engels, maar zal iets in die trant zijn in het Nederlands)

Wil je helemaal geen berichten meer zien van een bepaald persoon maar wel vrienden blijven: klik op hetzelfde pijltje en kies voor "unfollow *naam*"

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:47

Ik druk op het moment dat ik zo'n filmpje tegen kom meteen op 'Ik wil dit niet zien'. Maar toch lijken steeds meer mensen het toch te delen, en meestal heb ik per ongeluk het filmpje dan al bekeken. Meestal zijn het ook nog mensen die er als tekst boven zetten: 'Dit doe je toch niet?!'. Ik kan er dan gewoon niet bij dat je dan wel het filmpje deelt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:48

Had het er toevallig eerder vandaag in een ander topic over, maar dat ligt dan toch echt aan de mensen die je als vriend hebt op FB. Je hebt het uiteindelijk zelf in de hand toch?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 23:53

Dat is zeker waar. Maar mensen die zoiets delen zijn niet per definitie slechte mensen. Uiteindelijk zijn het gewoon vrienden die een (volgens mij) verkeerde keuze maken. Dan is ontvolgen nog de meest redelijke oplossing.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:21

Ik zeg ook niet dat het slechte mensen zijn, maar dat je er zelf voor kiest om ze toe te voegen of niet (of op je FB te houden)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:38

VeraPopeye schreef:
Ja! Vooral omdat ze op mijn telefoon automatisch afspelen. Laatst een van een vrouw die werd neergestoken.

Ew ew ew, flashbacks, volgens mij heb ik die ook gezien (het was iig vrij gruwelijk -O-). Ik snap ook echt niet waarom mensen dit delen en had het er laatst nog over met een vriendin. Toevallig dat het nu ook hier besproken word!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 01:15

Ik heb automatisch afspelen uitstaan en like/deel de berichten zelf niet. Vind het zelf hoogstens irritant dat mensen dat liken of delen. Mensen die dat vaker doen verwijder ik gewoon.

Toen ook een filmpje over een ezeltje wat van een rots werd geduwd. Dat hoef ik gewoon niet te zien. Ben van dat soort dingen toch wel even van slag om het zo maar te zeggen. Vind het niet nodig ook.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 02:03

Ik heb mijn Facebook account verwijderd een jaar geleden ofzo.
Werkt perfect, in 1 keer alle ergernissen kwijt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 06:03

Ik verwijder of ontvolg mijn vrienden gewoon als ze zoiets delen. Heb het ook meerdere malen gezegd dat ik dat zou doen. Vindt die extreme filmpjes uberhaupt niet online horen te zijn, er zijn ook nog kleine kinderen online.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 06:43

Ik heb over laatst een filmpje gerapporteerd, van een vrouw die neergestoken werd. Krijg je antwoord dat Facebook het bekeken heeft maar het niet nodig vindt het te verwijderen?

Nou oké dan? Dat dat doodleuk op Facebook staat moet maar normaal gevonden worden dan?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:55

k_m schreef:
Ik heb over laatst een filmpje gerapporteerd, van een vrouw die neergestoken werd. Krijg je antwoord dat Facebook het bekeken heeft maar het niet nodig vindt het te verwijderen?

Nou oké dan? Dat dat doodleuk op Facebook staat moet maar normaal gevonden worden dan?

Ja schijnbaar,maar een foto van een borstvoedende vrouw is aanstootgevend...