Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Debbie schreef:Wat ik zelf doe, is wanneer mijn loon binnenkomt, dan boek ik een bepaald bedrag over naar mijn spaarrekening. Van het geld dat overblijft moet ik het die maand zien te doen. De ene maand hou ik iets over, de andere maand kom ik iets te kort. Dat stelt zichzelf altijd wel in evenwicht. Mocht het geld op de betaalrekening op zijn dan ' leen' ik geld van mijn spaarrekening, wat ik dus na binnenkomst van loon ook weer terug moet storten naar de spaarrekening. Het is ook een beetje een kwestie van discipline en streng zijn voor jezelf
Wat betreft spaargeld vast zetten, ik weet niet bij welke bank je zit. Bij de Rabo kun je er momenteel ook voor kiezen om je spaargeld 30 of 90 dagen vast te zetten met periode sparen. Krijg je een stuk meer rente en je moet 30 (of 90) dagen van te voren beslissen om het geld op te nemen. Misschien een mooie middenweg
AmoorM schreef:Dat laatste is wel erg mooi inderdaad.
Dus stel je wilt 100 euro op die vaste spaarrekening zetten dan kun je dat 30 of 90 dagen vast zetten? Als ik het goed begrijp.
Ik heb alles eens door gelezen en het klinkt erg mooi! Ik twijfel tussen 30 en 90 dagen. 30 is handiger qua opnemen, maar 90 is denk ik handiger qua sparen......