in eens kan ik kiezen uit 2 banen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

in eens kan ik kiezen uit 2 banen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:22

Wij hebben besloten weer naar nederland te verhuizen. Nu kan ik ineens heel snel aan hetw erk per 1 dec in een bloemenzaak. Maar ook bood zich vandaag een andere baan aan in ook een bloemenzaak.

( ik ben gediplomeerd bloemiste 4jarig mbo)

De 1e zaak ken ik en ik ken de eigenaar al jaren en ik kan daar echt mijn eigen gang gaan en mee denken en doen in het bedrijf met veel vernatwoording wat ik graag wil. Maar er kunnen mij nu nog niet veel uren gegarandeerd worden gegeven op papier wat eigenlijk te weinig is voor wat ik in eerste instantie wil. Maar er zitten wel meer uren aan te komen. Lukt dat niet op korte termijn dan kan ik er altijd iets bij gaan zoeken.

Maar vandaag, via een sollicitatie op een vacature ( ook de enige sollicitatie die ik heb gedaan) nog een bloemenzaak die reageerde. Ik heb aangegeven met de andere in gesprek te zijn. Meteen weer een mail dat ik meteen in dienst genomen kan worden voor om en om 3 en 4 dagen per week, gegarandeerd gezien mijn werk verleden. Alleen ken ik deze mensen niet, en gezien ze 3 zaken hebben lijkt het mij dat ik "moet" doen wat ze al doen en hier niet veel vrijheid in zit.

Maar mijn gevoel gaat uit naar de 1e zaak terwijl de uren minder zeker zijn....de andere geeft uiteraard meer zekerheid....... moeilijk moeilijk.,.....

Jessix

Re: in eens kan ik kiezen uit 2 banen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:25

Als je financieel de ruimte heb om je hart te volgen dan zou ik kiezen voor het geen je het leukste vind. De eerste dus!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:28

Als je je niet op je plek gaat voelen bij de tweede optie zul je waarschijnlijk binnenkort weer zonder baan zitten. Ik zou lekker voor de eerste keuze gaan: er komen binnenkort meer uren aan en je kunt lekker je eigen ding doen :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:28

Ga voor je gevoel! Mochten ze er niet zo snel uren bij hebben proberen er wat bij te zoeken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:31

Misschien bij de tweede eerst eens op gesprek? Misschien staan ze wel open voor jou creativiteit. Zo niet kan je altijd nog naar de eerste gaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:19

Wat saaams zegt. Ga eens op gesprek of doe dat via Skype als je voorlopig nog niet in Nederland bent

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 13:26

Dat gesprek zou lastig gaan, ik ga 30 november naar NL. Om het via skype te doen dat werkt naar mijn idee niet, je moet het toch de gene in real live zien om het goed te kunnen inschatten en/of beoordelen.

Maar na een beroerde nacht gepieker heb ik toch maar de knoop doorgehakt en ga ik voor mijn gevoel...de 1e dus!