Maar de laatste paar maanden ruikt mijn was niet zo lekker meer als het uit de machine komt.
Maar wat zo raar is, er zijn alleen bepaalde dingen die niet fris ruiken.
Ik heb het probleem alleen bij de donkere was (witte en bonte was ruikt gewoon lekker), en dan voornamelijk bij spijkerbroeken of theedoeken.
Ik doe in mijn donkere was vaak spijkerbroeken, truien, handdoeken, theedoeken, sokken e.d. gewoon door elkaar. Je weet wel, alles wat donker is in een wasje.
En als ik het er dan uit haal dan stinkt bijvoorbeeld 1 spijkerbroek. Alles wat er dan in de buurt heeft gezeten ruikt ook niet fris. Maar wat verderweg van die ene spijkerbroek zat ruikt wel gewoon lekker.
Ik dacht eerst dat het misschien wasluis of vetluis zou zijn (hoe je het ook maar noemen wil) Dus ben al heel wat keren in de weer geweest met machinereiniger, kookwasjes met chloor, kookwasjes met soda, schoonmaakazijn, alle randen schoongemaakt etc.
Maar het probleem blijft.
De was wordt overigens wel schoon, dat is het probleem niet. Maar ik wil gewoon lekker ruikende was

Is er hier toevallig iemand bekend met zo'n vaag probleem?
En dan vooral, wat kan ik er tegen doen??
. Wel draai ik voortaan minimaal 1x per maand een lege machine op 95 graden met soda of een vaatwasblokje erin om de machine schoon te houden.