begin nu wel zenuwachtig te worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

begin nu wel zenuwachtig te worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:43

Hoihoi,

Hier komt het dan, de zenuwachtige doos :+

Zaterdag vertrek ik voor 6 weken naar Frankrijk voor stage te lopen :)

Ik zou eerst met een vriendin gaan maar die heeft mij laten zitten waardoor ik dus nu alleen ga, ga hier ook niet verder op in is toch niet interessant.

Ik mag daar de jonge hengsten beleren, en met de dieren werken.
Dus helemaal super!

Echter begin ik het nu wat minder te vinden, want het komt nu zo dichtbij en ik heb een vriendin die echt als een zus voor mij voelt, we doen altijd alles samen, bertellen elkaar alles, en dan moet ik het alleen doen, echt helemaal alleen..

Mijn ouders en hondje ga ik ook missen, maar mijn vriendin voelt aan alsof het valt als een gat.

Mam die bij een psygoloog loopt, en daar is aangegeven dat dit niet goed voor der is omdat ze mij dan mist en dan groot risico is op een terugval, en als dit gebeurd voel ik mij enorm schuldig..

Maar dit is wel de ultieme kans, nu kan ik op buitenlandse stage, en misschien daarna nooit meer..

Sta hem nu zo te stressen, bang dat er wat fout gaat..

Wat kan ik doen om hem minder te stressen?

Jessix

Re: begin nu wel zenuwachtig te worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:47

Natuurlijk is dat onwijs spannend, zo vlak voor vertrek! Wat een groot avontuur! :) Blijf rustig adem halen, alles komt vast goed. Frankrijk is niet het einde van de wereld, als het moet ben je zo terug! Maar waarschijnlijk krijg je daar gewoon een fantastische tijd. Probeer los te laten wat je niet kan veranderen. Probeer alles wat je moet regelen zo goed mogelijk te doen en ga genieten. Vooral genieten!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:53

Dankjewel voor je reactie! Doet me goed!
Heb gelukkig wel een laptop mee waarbij ik in de avond even online kan komen, en dan gelukkig contact met mijn vriendin kan maken :)

Helaas is internetten via je telefoon en bellen en sms zp duur in het buitenland..
Heb wel iets gekocht waarbij ik elke dag een klein beetke internet kan doen maar das teminste wat :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:55

JenW schreef:
Dankjewel voor je reactie! Doet me goed!
Heb gelukkig wel een laptop mee waarbij ik in de avond even online kan komen, en dan gelukkig contact met mijn vriendin kan maken :)

Helaas is internetten via je telefoon en bellen en sms zp duur in het buitenland..
Heb wel iets gekocht waarbij ik elke dag een klein beetke internet kan doen maar das teminste wat :)

gewoon skype gebruiken op je pc/laptop, kost 0,0

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 00:47

Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, maar snap er niks van!
Elke keer als ik iemand bel waarvan diegene nu naast me zit wilt het niet werken..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:48

JenW schreef:
Daar ben ik nu inderdaad naar aan het kijken, maar snap er niks van!
Elke keer als ik iemand bel waarvan diegene nu naast me zit wilt het niet werken..

geen idee waarom dat is, misschien dat je niet van hetzelfde ip naar hetzelfde ip kunt 'bellen'?

wellicht even proberen met iemand anders?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 00:52

Hebben we al geprobeerd.. Volgens ons pap heeft het iets met instellingen te maken of iets..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:45

Ik denk dat het heel normaal is dat je zenuwachtig bent. Je hebt er zin in toch? Dat is gezonde spanning.

Wat ik wel apart vind is dat de psygoloog van je moeder zegt dat je niet moet gaan omdat je moeder je gaat missen. Dat zijn gevoelens waar je moeder mee moet leren omgaan ongeacht wat er aan de hand is. Voor jou is dit een supet ervaring.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:48

Voor Skype heb je natuurlijk wel eerst internet nodig :)

Gewoon gaan, deze kans krijg je immers niet zo vaak!

Ik vind het ook apart van de psycholoog van je moeder... En het is maar voor 6 weken hoor. Succes!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:06

Meid, het is maar zes weken... die zijn echt zó voorbij, geloof me. Helemaal als je met paarden aan de slag mag, die tijd vliegt :j

Dat van de psych van je moeder vind ik wel een vreemd verhaal... hij zou er toch juist voor moeten zorgen dat je moeder met haar gevoelens om moet kunnen gaan, niet om maar alles te voorkomen wat lastig zou kunnen worden voor haar? Wat moet ze dan als jij later het huis uit wilt, of moet je dat dan ook maar niet doen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:34

die psych zal dat in verband met patientengeheim nooit aan TS verteld hebben..

ik vermoed dat moeder dus gezegd heeft: mijn 'psych zegt'..

poging tot emotionele blackmail dus in mijn ogen..

TS, laat dit niet gebeuren en ga gewoon, je bent niet verantwoordelijk voor andermans problemen en hoeft ook zeker niet je moeder te 'bemoederen' wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:38

Kan je niet een frans nummer nemen tijdelijk? Grwoon daar een prepaid kaartje nemen, eventueel met internet. Dan zou je kunnen whatsappen. :P valt altijd te overwegen.

In ieder gval super veel plezier! Welke omgeving zit je?

En inderdaad, als je snel thuis moet zijn dan ben je dat ook. ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:40

Zoek inderdaad met iemand uit hoe je met Skype kan werken. Dan kan je misschien met je moeder een afspraak maken dat je haar op vaste momenten even belt (bv. 3x in de week). Ze kan je dan ook zien (mits je een webcam hebt natuurlijk) anders kan je elkaar in elk geval spreken. Zo'n vaste afspraak geeft haar misschien wat zekerheid waar ze zich aan vast kan houden. En inderdaad, in noodgevallen kan je in een halve dag terug zijn.

Wij kunnen niet beoordelen hoe belangrijk deze stage voor je toekomst is, dat moet je zelf doen. Maar als het met je opleiding/werk te maken heeft en het je meer mogelijkheden later kan geven is dat zeker een punt van overweging.
Ik snap helemaal dat het erg spannend voor je is en dat je twijfels hebt maar zes weken is te overzien en je kan er veel van leren, alleen al juist omdat je het helemaal zelf doet!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:48

Weet je 6 weken zijn inderdaad zo voorbij. Sla je vleugels uit, en maak je los en zelfstandig van je ouders. Jij bent niet verantwoordelijk voor je moeder en haar psychische toestand. Laat je hierdoor niet verleiden tot thuis blijven, want dan zul je vaker voor dit probleem komen te staan en wordt het steeds moeilijker om los te komen van thuis. Je hoeft ze echt niet te vergeten of in de steek te laten, maar leef wel je eigen leven...........je hebt tegenwoordig zoveel mogelijkheden om contact te houden en met 1 dag rijden ben je thuis in geval van nood. Ik wens je heel veel plezier in Frankrijk en probeer ook zoveel mogelijk van de taal op te pikken, je weet nooit waar dat goed voor kan zijn!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 22:40

Met de psygo is inderdaad dat mam dit heeft gezegd, zal inderdaad iets zijn dat ze mij dan mist en noem maar op.

Ik ga zoiezo, maar ben zo verschrikkelijk zenuwachtig..

Net afscheid genomen van mijn beste vriendin, maar die valt toch erg zwaar..

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:56

Ohh meid ik snap wat je voelt! Ik zit nu al 8 weken in Berlijn voor buitenland stage en ik heb er nog 5 te gaan.
Vooral het afscheid nemen viel mij erg zwaar. De eerste week dat ik echt alleen was merkte ik het niet eens doordat ik zo druk was met stage en alle indrukken. Bij mij kwam het besef in het weekend toen ik 2 dagen voor mij alleen had. Dat was het enige moment dat ik het echt moeilijk had, maar ik ben toen gewoon de stad ingegaan en geshopt en 's avonds bij de haven gezellig wat gedronken en muziek geluisterd.
Maar ik zeg je, voor je het weet is de tijd voorbij. Ik heb het idee dat ik hier pas 2 weken ben.

Om contact met je ouders te houden zou ik ook Skype adviseren. Ik Skype bijna dagelijks met mijn ouders en ik vind het erg fijn dat ik mijn ervaringen van stage kwijt kan bij hen.
Wat ik zelf super vind is dat ik echt zelfstandig ben geworden, je hebt daar geen ouders die even kunnen helpen als je een probleem hebt, je moet alles zelf oplossen. Maar dat vind ik nu juist leuk! :)

Als je wil kan je me altijd pb'en :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 00:17

Oke :)
Mooi om te horen die in het zelfde schuitje zit :j

Het jammere is dat ik savonds op afspraak even op internet kan.
Ik verblijf in een caravan waar geen internet is, maar heb muziek zat, en puzzelboekjes mee en mijn camera.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:58

Als je een Franse simkaart met 3GB data/mnd en onbeperkt bellen vast+mobiel binnen Frankrijk en onbeperkt bellen naar NL+BE vaste nummers wil, stuur dan even PB :) Sim kost 5 euro, kosten daarzo zijn 20 euro per maand. 6 weken kost je dan in totaal 45 euro maar geeft je volledige vrijheid in het contact met thuis :)

EDIT: Oh, je bent al weg. Ik kan de sims ook direct vanuit de provider naar je verblijfplaats in Frankrijk sturen wanneer je dat wilt.