help briefgeld beschimmeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

help briefgeld beschimmeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 09:11

Ik had een briefje van 50 in mijn spaarpot zitten. Dat is bij mij zo'n pot waar je normaal snoepjes in doet En is dus goed afsluitbaar. Verder zaten er ook munten in die pot. Nu maak ik hem open en is dat briefje van 50 compleet beschimmeld. Ik denk niet dat er een winkel is die die nog aanneemt. Wat kan ik hier aan doen? Is er een bank waar je onbruikbaar geld voor nieuw geld kunt ruilen? Google helpt me niet verder behalve dat ik hem in de wasmachine kan doen want geld kan tegen een wasprogramma. Misschien weet bokt hier een antwoord op

MarlindeRooz

Re: help briefgeld beschimmeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:12

Je kan hem wisselen bij de bank!

unihorses

ik zou gewoon even naar de balie van je bank gaan en je verhaal uitleggen. en anders in de briefgeld automaat stort op je rekening ( als je jong bent met je ouders even ) en neem het weerop tadaa fris geld.

benangelique

Afspoelen onder de kraan? En als dat niet werkt gewoon bij je eigen bank omwisselen inderdaad.

Bij mij beschimmeld mijn geld nou nooit :+

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:16

De bank gaat die echt niet omwisselen hoor, moeten ze de kluis ff open maken om een schoon briefje eruit te vissen? Ze hebben helemaal geen toegang tot contanten.. Je kan m wel inleveren bij de bank, die sturen m op naar de Nederlandse bank en die controleerd m en dan krijg je dat bedrag na een paar dagen op je rekening gestort..maar je loopt de bank niet uit met een nieuw briefje helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:19

LenaBaars schreef:
De bank gaat die echt niet omwisselen hoor, moeten ze de kluis ff open maken om een schoon briefje eruit te vissen? Ze hebben helemaal geen toegang tot contanten.. Je kan m wel inleveren bij de bank, die sturen m op naar de Nederlandse bank en die controleerd m en dan krijg je dat bedrag na een paar dagen op je rekening gestort..maar je loopt de bank niet uit met een nieuw briefje helaas

Maar dan heb je je geld toch gewoon? Lijkt me dat dat het belangrijkste is. :+ Kan ze het daarna als ze dat wil weer opnemen, hoppa, binnen een paar dagen gewoon een schoon briefje van 50!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:20

Vochtig doekje er voorzichtig over en laten drogen?
Hier gaat er wel eens wat per ongeluk door de wasmachine in een broek.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:20

Deetjeeuh schreef:
LenaBaars schreef:

Maar dan heb je je geld toch gewoon? Lijkt me dat dat het belangrijkste is. :+ Kan ze het daarna als ze dat wil weer opnemen, hoppa, binnen een paar dagen gewoon een schoon briefje van 50!

Absoluut! Gewoon doen dus, maar niet met de verwachting dat je bij het verlaten van de bank een nieuw briefje meekrijgt, beetje balen als je net wilde gaan shoppen..

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 09:21

Bedankt voor alle tips. Ik heb het probleem waarschijnlijk al opgelost. Ik heb het briefje op de verwarming gelegd zodat het helemaal uitdroogde. En toen met een droog keukenrol papiertje alle schimmel eraf geveegd ging heel makkelijk, je ziet alleen hier en daar wat donkere vlekken maar meer ook niet.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:22

Of een glas op een puntje houden, en dan met een (vlees) mes zoveel mogelijk afschrapen? Denk dat de automaat hem dan wel aanneemt. Kan je daarna zo weer opnemen en hoppa, schoon.
Bij mij zou hij linea recta de prullenbak in gaan := zou het nooit meer aanraken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:24

xBerber schreef:
Of een glas op een puntje houden, en dan met een (vlees) mes zoveel mogelijk afschrapen? Denk dat de automaat hem dan wel aanneemt. Kan je daarna zo weer opnemen en hoppa, schoon.
Bij mij zou hij linea recta de prullenbak in gaan := zou het nooit meer aanraken haha

Doe je dat ook met een briefje van 50? :oo Kom maar hier afleveren dan! :D

Equisync

Goh, dan heeft dat er wel erg lang gezeten :')
Gebeurt mij nou nooit :=

Haha maar even zonder gekheid je kan het inderdaad wel omruilen bij de bank, maar zoals vermeld krijg je dan waarschijnlijk niet meteen geld mee.
Dat ze geen toegang hebben tot contanten ligt volgens mij aan je bank, ik kan bij mijn bank naar binnen lopen en geld opnemen tot een bepaald bedrag(vorig jaar toevallig nog gedaan toen ik mijn paard kocht en in één keer veel cash nodig had, via de pinautomaat kon ik maar 250 per dag pinnen dus dan moest ik daar een week lang iedere keer heen).

Lau

Gewoon heel snel uitgeven :')

even een babydoekje er overheen en dan even laten liggen :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:25

Deetjeeuh schreef:
xBerber schreef:

Doe je dat ook met een briefje van 50? :oo Kom maar hier afleveren dan! :D
Kom 'm liever ophalen. No way dat ik met zoiets vies de deur uit ga. Nou krijg ik ook al een hart verzakking als ik een broodtrommel open waar ik het brood van twee weken geleden niet uit heb gehaald..

Maar om deze reden heb ik mijn geld altijd op de bank staan :D

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:15

van die hp-schimmelspray?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:49

LenaBaars schreef:

nou dat is niet waar hoor... als je je pinpas kwijt bent/ geblokeerd kan je met je id kaart contant geld ophalen tot je weer een werkende pas hebt. dat geld komt ook niet uit de broekzak van de wedewerkers hoor.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:19

unihorses schreef:
LenaBaars schreef:

nou dat is niet waar hoor... als je je pinpas kwijt bent/ geblokeerd kan je met je id kaart contant geld ophalen tot je weer een werkende pas hebt. dat geld komt ook niet uit de broekzak van de wedewerkers hoor.

Nee dat geld komt uit de bank-bankpas van de medewerker, een bankpas waarmee ze geld van iedere willekeurige rekening van die bank kunnen opnemen.. Geloof mij, er zijn echt geen lades met contanten achter de balie (misschien een noodpakket in geval van bankberoving)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:20

LenaBaars schreef:
unihorses schreef:

Nee dat geld komt uit de bank-bankpas van de medewerker, een bankpas waarmee ze geld van iedere willekeurige rekening van die bank kunnen opnemen.. Geloof mij, er zijn echt geen lades met contanten achter de balie (misschien een noodpakket in geval van bankberoving)

ik weet niet waar het vandaan komt maar heb wel een een briefje van 100 bijvoorbeeld gegeven en dan in muntjes van 2/briefjes van 5 terug gevraagd.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:21

missnynke schreef:
van die hp-schimmelspray?

Daar zit bleek in, zou ik niet doen ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:22

Kan je geen foto maken? Ik ben benieuwd hoe dat er nou uitziet! :')