wat te doen?..(ondw verzenden/ontvangen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wwijk23

wat te doen?..(ondw verzenden/ontvangen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 21:53

hoi bokkers!,

ik heb iets mee gemaakt en ben benieuwd hoe jullie zouden reageren of het af zouden handelen.

via facebook verkocht ik een elastische bijzetteugel voor 7 euro inclusief de verzendkosten van 2,56. de koper wou dit via brievenbuspost ook ivm de kosten. 1 week na verzenden (ik dacht allang dat het voor elkaar was) kreeg ik een bericht dat het niet aangekomen was. ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest en heb dit ook gezegd en heb gezegd dat ik eventueel de helft van de prijs wel over wou maken. echter kreeg ik hier geen reactie op. vandaag (4dagen later ongeveer) kreeg ik een bericht. dat ze vond dat ze lang genoeg gewacht had en dat ze me in de gaten zou houden en wanneer iemand wat zou kopen ze hier een bericht naar zou sturen en ook dat ze aangifte wou doen.

ik heb gezegd dat als ze zo reageert ze kon fluiten naar de helft van haar geld en dat ze aangifte mocht gaan doen dat ik dat prima vond aangezien ik niks te verbergen heb. hierna begon ze met chanteren. ik mocht kiezen. direct geld over maken of ze ging aangifte doen. nogmaals heb ik vermeld dat het prima is als ze aangifte gaat doen en dat ik me niet laat chanteren. toen kreeg ik berichten waar in stond dat ze zou zorgen dat iedereen wist dat ik een oplichter was. ze zou dingen op facebook zetten en zorgen dat op google ik nummer 1 zou zijn wanneer het ging om het zoeken naar oplichters en iedereen men naam zou zien.

ik heb haar een bericht hierop gestuurd dat ik me nogmaals niet laat chanteren. dat ze aangifte mag doen en dat als ik iets vind over mij op internet dat ik haar aangeef voor smaad en laster. dat ik de conversatie beëindig en hierbij heb ik haar ook geblokkeerd. vervolgens kwam ze met een anders profiel een bericht doen met eigenlijk de zelfde dreigende inhoud. ook deze heb ik geblokkeerd. hierna kwam ze met een totaal ander profiel terug. ook deze heb ik geblokkeerd en niet geaccepteerd als vriend.

vervolgens staat er werkelijk op facebook dingen over mij. ik kreeg van beheerder van bepaalde pagina's een bericht en heb alles natuurlijk netjes uitgelegd en hun hebben haar berichten van facebook gehaald en gewaarschuwd. echter is het nog niet overal vanaf. ik kreeg ook foto's van een vriendin met de berichten die zij gevonden had.

hoe gaan jullie hier mee om.. heeft iemand dit al eens mee gemaakt?
en wie zegt dat zij het werkelijk niet binnen gekregen heeft. misschien wil ze het gewoon gratis?
en wat moet ik hier mee doen? volgens mij mag je ook niet zomaar zulke dingen op internet zetten met voor en achternaam van iemand toch?

ik snap dat het een vervelende en moeilijke situatie is, als er normaal gesproken was had ik met plezier ook de helft dus 3,50 terug willen boeken. maar chanteren laat ik me natuurlijk niet. en daarbij is dat misschien ook wat goed gelovig om te doen? brievenbuspost was tenslotte haar eigen idee..

Appelflapje

Re: wat te doen?..(ondw verzenden/ontvangen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:25

HK > LZP

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:29

Brievenbuspost is risico van de koper (als die het voorstelt). Heel simpel, bij volgende advertenties gewoon vermelden dat brievenbuspost niet verzekerd is en op risico van de koper is. Dat meld ik een koper ook altijd erbij, of zet het zelfs in de advertentie.

Voor deze koper dus imo dan ook gewoon pech, had ze maar een paar centen meer uit moeten willen geven voor paketpost. Die is nl te traceren met de T&T code.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:30

Negeren? Zij wou het risico nemen om het via brievenbuspost te verzenden.
Als ik wat opstuur denk ik altijd zo: zodra het bij mij de deur uit is ben ik er niet meer verantwoordelijk voor. Versturen is eigen risico van de koper.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:34

Verstuurd is risico koper...
Heb laatst ook gehad, verzendkosten zo goedkoop mogelijk. Prima.
Helaas kwijt geraakt bij de post. Verzendbewijs heb ik niet. Formulier van postNL ingevuld. Helaas hebben zij de envelop + inhoud niet terug kunnen vinden.
Balen maar het is niet anders.
Anders meer betalen (aangetekend of via pakket hadden ze kunnen track&tracen).

Je staat gewoon in je recht. Ze heeft pech gehad.
Maar aan de andere kant, zwart maken via internet kan veel kwaad doen...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:34

Wat ontzettend irritant dat iemand zich zo misdraagt, terwijl jij het heel coulant wilde oplossen.

Maar verzenden met brievenpost is op risico voor koper, dan had ze niet moeten besparen.
Hopelijk houd ze snel op met dit gedrag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:48

Als jij als verkoper in je advertentie hebt staan dat het kan worden opgehaald of kan worden verzonden, en er niet bij hebt vermeld dat verzenden op eigen risico is, ben jij verantwoordelijk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:54

Om dit soort redenen maak ik altijd een video opname van 2e hand verkochten goederen als ik ze in de brievenbus laat zakken, met het adres duidelijk op de video.

Misschien iets voor de volgende keer ?

Bij mij zou deze persoon pech hebben.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 23:14

moyra schreef:
Om dit soort redenen maak ik altijd een video opname van 2e hand verkochten goederen als ik ze in de brievenbus laat zakken, met het adres duidelijk op de video.

Misschien iets voor de volgende keer ?

Bij mij zou deze persoon pech hebben.

oh dat is een hele goeie ja! heb ik helemaal niet aan gedacht. ik denk dat ik dit voortaan maar doe! als ik überhaupt nog iets verzend met brievenbus post want ik wil dit echt nooit weer hebben. misschien voortaan maar altijd als pakket post en dit er ook bij vermelden met reden om dit te voorkomen.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 23:19

Pion schreef:
Verstuurd is risico koper...
Heb laatst ook gehad, verzendkosten zo goedkoop mogelijk. Prima.
Helaas kwijt geraakt bij de post. Verzendbewijs heb ik niet. Formulier van postNL ingevuld. Helaas hebben zij de envelop + inhoud niet terug kunnen vinden.
Balen maar het is niet anders.
Anders meer betalen (aangetekend of via pakket hadden ze kunnen track&tracen).

Je staat gewoon in je recht. Ze heeft pech gehad.
Maar aan de andere kant, zwart maken via internet kan veel kwaad doen...

klopt dat kan ook veel kwaad doen. gelukkig heb ik haar geblokkeerd waardoor ik zelf de berichten niet kan volgen. ik word alleen door beheerders aangesproken van sommige pagina's en voor hun leg ik het ook gewoon netjes uit. het voordeel dat ik het zelf niet kan volgen is wel dat ik me dus buiten de berichtjes van de beheerders om, me er niet zo druk over kan maken omdat ik het niet allemaal zie, maar anderen natuurlijk wel. ik weet niet hoe ik het moet stoppen. zelf denk/hoop ik dat het met een paar dagen wel stopt. ik vind naar de politie gaan zelf best een grote stap voor zoiets "onbenulligs" maar aan de andere kant moet het ook wel een keer stoppen natuurlijk. ik heb dit nog nooit mee gemaakt. er is nog nooit iets kwijt geraakt bij de post dat ik verstuurd had dus dan denk je er ook niet zo over na. laat staan dat ik weet hoe ik met zo iemand om moet gaan of dit op moet lossen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:24

Je kunt het ook met brievenbuspakket verzenden :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:30

Helaas zijn er mensen op internet die gewoon niks te doen hebben en andere gaan lopen klieren..
Dit soort dingen zijn heel lastig, jij kunt tegenover haar niet bewijzen dat je het hebt verzonden, maar zij kan ook onmogelijk aantonen dat ze het niet gehad heeft.

Als ze aangifte doet gebeurt hier niks mee, en al helemaal niet voor 7 euro.
Als er dagelijks iemand aangifte tegen je gaat doen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Die berichten op Facebook zijn erg vervelend, maar daar is heel weinig tegen te doen.
Het valt onder smaad en laster, maarja daar aangifte tegen doen is meer er een notitie van maken.
Stiekem maar hopen dat ze er een paar doodsbedreigingen tussen zet, dan doen ze er tenminste iets mee :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:39

FNews schreef:

Inderdaad. Ook op brievenbuspakketten kun je track & trace vragen. Dan heb je altijd bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:47

kiki1976 schreef:
Als jij als verkoper in je advertentie hebt staan dat het kan worden opgehaald of kan worden verzonden, en er niet bij hebt vermeld dat verzenden op eigen risico is, ben jij verantwoordelijk.

Nee hoor zo werkt dat niet :n

Als koper loop je zelf dat risico :)

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 23:49

wat is dat dan precies brievenbuspakketten? misschien een beetje dom maar ik ken dat helemaal niet... of je doet iets in de brievenbus... of je geeft het af als pakket.. toch? of is brievenbuspakket zoiets als aangetekend versturen?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:50

Brievenbuspost maar dan met een track and trace code :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:54

kiki1976 schreef:

Dat is alleen bij bedrijven.
Bij consumenten onderling ligt het risico weer bij de koper.

Stomme regels hier in Nederland :')

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:55

Wat vervelend voor je ! Maar je hebt zulke mensen er altijd tussen zitten jammer genoeg

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:58

FNews schreef:

Dit kosten wel meer dan die 2,56 die betaald is.
Maar voor mij ook nog de enige manier hoe ik iets (en mijn bedrijf) via PostNL verzenden.

Zo vaak zulk gezeur gehad, en daar heb ik echt geen zin meer in.
Had laatst alleen iemand die het onzin vond, en daarom het artikel niet wou kopen.
En dan ben ik heel simpel, dan niet.
Want als het niet aankomt moet je het als verkoper oplossen (zakelijk zowiezo, en de koper vindt dit vaak ook als je als particulier verkoopt)

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 00:12

HTM schreef:
FNews schreef:

Dit kosten wel meer dan die 2,56 die betaald is.
Maar voor mij ook nog de enige manier hoe ik iets (en mijn bedrijf) via PostNL verzenden.

Zo vaak zulk gezeur gehad, en daar heb ik echt geen zin meer in.
Had laatst alleen iemand die het onzin vond, en daarom het artikel niet wou kopen.
En dan ben ik heel simpel, dan niet.
Want als het niet aankomt moet je het als verkoper oplossen (zakelijk zowiezo, en de koper vindt dit vaak ook als je als particulier verkoopt)

maar is brievenbuspakketpost alleen voor zakelijk of ook voor particulier. ik stuur nooit zo vaak iets via brievenbus op normaal altijd als pakket maar dat komt omdat het vaak grotere dingen zijn of echt dure dingen zoals een horloge ofzo. maar was voor mij ook zeker de laatste keer dat ik iets via brievenbus verzend!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:20

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:20

Iedereen kan een bievenbuspakketje verzenden.
ben persoonlijk wel blij met deze optie van postnl.
geen gezeur meer over dingen die kwijt zijn, lege enveloppen enz.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 01:29

HTM schreef:
Iedereen kan een bievenbuspakketje verzenden.
ben persoonlijk wel blij met deze optie van postnl.
geen gezeur meer over dingen die kwijt zijn, lege enveloppen enz.

ik heb het na gelezen net. het is inderdaad een goeie optie voor de volgende keer. en ook niet zo heel duur.. wel iets duurder maar ja als dat dit soort dingen voorkomt!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:33

Brievenbuspakket is €3,85 en kun je op dezelfde locaties regelen als je pakje.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:04