Ik open dit topic namens iemand anders die zijn portemonnee laatst is verloren.
We weten niet precies wat we hiermee aanmoeten...
Zondag gingen we ergens heen. We zijn toen van mijn huis naar zijn huis gereden om nog wat op te halen en om vervolgens naar onze eindbestemming te gaan.
Hier had hij de portemonnee zeker weten bij zich gestopt, hij was hem in eerste instantie vergeten en heeft hem daarna in zijn jaszak gestopt en daarvan de ritsen dicht gedaan.
Toen we bij hem kwamen heeft hij zijn jas bijna direct naar boven gebracht en heeft zich toen omgekleed.
Er waren wel mensen in het huis toen wij weggingen maar die vertrouwen wij gewoon.
Onderweg naar onze eindbestemming kwam hij erachter dat hij de portemonnee niet bij zich had en hem waarschijnlijk nog in zijn jas had zitten.
De dag daarna gingen we terug om zijn jas en portemonnee op te halen, maar die was opeens verdwenen! De jas hing er gewoon maar de zakken stonden open en de portemonnee was weg! Misschien had hij hem in zijn andere kleren gestopt, maar onderweg was hij hem al kwijt... Hij kan dus maar op 2 plekken kwijt zijn geraakt, zijn huis en mijn auto.
Beiden hebben we helemaal ondersteboven gehaald maar hij is echt spoorloos....
Ook buiten gekeken waar we zijn ingestapt, maar ook zonder resultaat.
De gemeentes zijn ook al gebeld.
Nu is de vraag, wat nu?
We kunnen niet met zekerheid zeggen dat hij gestolen is, maar omdat hij echt nergens te bekennen is gaan we wel die gedachte krijgen.
Kunnen we aangifte doen? Wat is nu het beste? Rijbewijs e.d. opnieuw aan te vragen is best duur, is er een regeling dat dat misschien vergoed wordt o.i.d.?
Dank als je alles hebt gelezen, we zitten nu met onze handen in het haar