Portemonnee spoorloos verdwenen, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Portemonnee spoorloos verdwenen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:28

Hoi,

Ik open dit topic namens iemand anders die zijn portemonnee laatst is verloren.
We weten niet precies wat we hiermee aanmoeten...

Zondag gingen we ergens heen. We zijn toen van mijn huis naar zijn huis gereden om nog wat op te halen en om vervolgens naar onze eindbestemming te gaan.
Hier had hij de portemonnee zeker weten bij zich gestopt, hij was hem in eerste instantie vergeten en heeft hem daarna in zijn jaszak gestopt en daarvan de ritsen dicht gedaan.
Toen we bij hem kwamen heeft hij zijn jas bijna direct naar boven gebracht en heeft zich toen omgekleed.
Er waren wel mensen in het huis toen wij weggingen maar die vertrouwen wij gewoon.
Onderweg naar onze eindbestemming kwam hij erachter dat hij de portemonnee niet bij zich had en hem waarschijnlijk nog in zijn jas had zitten.

De dag daarna gingen we terug om zijn jas en portemonnee op te halen, maar die was opeens verdwenen! De jas hing er gewoon maar de zakken stonden open en de portemonnee was weg! Misschien had hij hem in zijn andere kleren gestopt, maar onderweg was hij hem al kwijt... Hij kan dus maar op 2 plekken kwijt zijn geraakt, zijn huis en mijn auto.
Beiden hebben we helemaal ondersteboven gehaald maar hij is echt spoorloos....
Ook buiten gekeken waar we zijn ingestapt, maar ook zonder resultaat.
De gemeentes zijn ook al gebeld.

Nu is de vraag, wat nu?
We kunnen niet met zekerheid zeggen dat hij gestolen is, maar omdat hij echt nergens te bekennen is gaan we wel die gedachte krijgen.
Kunnen we aangifte doen? Wat is nu het beste? Rijbewijs e.d. opnieuw aan te vragen is best duur, is er een regeling dat dat misschien vergoed wordt o.i.d.?

Dank als je alles hebt gelezen, we zitten nu met onze handen in het haar :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:30

Bankpassen en creditcards meteen laten blokkeren, en dan idd nieuw rijbewijs aanvragen. Of dat kan zonder aangifte te doen zul je even moeten navragen.

En voor hetzelfde geld ligt het ding gewoon ergens thuis, is de persoon in gedachten ergens anders geweest en heeft de portemonnee gewoon uit de zak gehaald. Het zou zomaar kunnen dat je hem in de koelkast tegenkomt, of in een lade of een kast.
Heb je de wasmand al overhoop gehaald?

ilaan

Re: Portemonnee spoorloos verdwenen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:33

Melding maken bij de politie moet sowieso. Ook voor vermissing.
Daarnaast alles laten blokkeren.

Verder is het gewoon opnieuw aanvragen bij de gemeente..
Heb het ook eens gehad, vervelend omdat het allemaal geld kost en je een tijdje niks hebt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:34

Alles blokkeren en sowieso aangifte doen omdat je anders geen nieuw rijbewijs ed kan aanvragen.
Dure grap inderdaad en niet verzekerd tenzij er duidelijk is ingebroken

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:39

Ik ben een aantal maanden geleden mijn portemonnee kwijt geraakt.

Tegenwoordig kan je voor een portemonnee geen aangiften doen, behalve als hij echt overduidelijk gestolen is. Je gaat gewoon naar de gemeente en meld dat je alles kwijt ben. Dan moet je een bewijs van vermissing oid onderteken. Dan word je oude ID en rijbewijs ongeldig. Voor je rijbewijs moet je vaak een boete a 25 euro betalen bij vermissing/diefstal.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:49

@Lenora gelukkig zat zijn ID niet in zn portemonnee! Is het dan 25 euro voor een heel nieuw rijbewijs of komen die kosten er nog bovenop?

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:58

Dat is een boete, dus die komt er nog boven op. Dit was in de gemeente Ede trouwens.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:01

Hier was de boete 40 euro. Dus dat verschilt.
Bewijs van vermissing moest ik bij de politie halen dus even navragen of je dat bij de gemeente of politie moet doen.

Het is niet goedkoop om zulke dingen kwijt te raken. De boete + aanvraagkosten, wel of niet versneld natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:01

Je kunt wel zeggen dat je de andere mensen vertrouwd maar wat als die nog een ander op visite hebben gehad. Misschien een optie om toch eens rondvraag te doen, op een nette manier natuurlijk.
Helaas kan het wel zo zijn dat de zo vriendelijk aardig ogende persoon waar je het nooit van verwacht een ordinaire dief blijkt te zijn.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:22

Verschilt per gemeente.

Ik heb aangifte gedaan van diefstal waarna het mij 55 euro kostte in totaal voor een nieuwe.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:49

We wilde net weggaan om alles opnieuw aan te vragen en te regelen toen we een telefoontje kregen.
De portemonnee is gevonden!! *\o/*
Via via heeft de man mijn vriend kunnen traceren en zijn dochter had hem. Aangezien ze een verdieping onder ons woont zijn we er gelijk heen gegaan. Alles zat er nog in! Geld, pasjes, alles!
Wat een geluk dat er nog eerlijke mensen zijn deze wereld!
Hebben gelijk een grote doos merci chocola voor ze gekocht :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:48

Maar ergens onderweg verloren dus?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:59

Tussen mijn kamer en mijn auto -.-

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:57

Hahaha dat verwacht je ook niet! Fijn dat de portemonnee is teruggevonden :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:51

Is mij ook een keer overkomen, portemonnee uit mijn zak gevallen, net naast de auto. Zat niet veel in, pasjes ook meteen geblokkeerd maar dat ik mijn rijbewijs terug had scheelde gewoon heel veel geld.