Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Beide kan zwaar zijn voor iemand,maar werk in de zorg belast je lichaam wél meer dan werk op kantoor.Ook geestelijk is het soms zwaarder dan een kantoorbaan.Wil niet zeggen dat een kantoor geen stress kan hebben hoor.Werk op kantoor houd je normaal gesproken ook langer vol dan een baan in de zorg.

malih schreef:Ik kan t wel vergelijken...
ik werk in de zorg. 32 uur. Met dementerende en veel agressie. Toen ik zwanger bleek direct uit de zorg gehaald en op kantoor werk gezet. En ik kan je vertellen. Werken aan het bed en in een ruimte waar mensen continu een apel op je doen is veel zwaarder dan een kantoorbaan...
Ineke2 schreef:Ik werk op kantoor, stressvolle baan en reken maar dat ik kapot ben na een dag werken... Helemaal aan het einde van de week. Je bent constant bezig met schakelen. Veel dingen onthouden, regelen. Dan gaat er weer eens iets niet zo als gepland, hup moet je dat weer regelen etc...
Geen dag hetzelfde!
Het is fysiek niet zwaar, maar mentaal wel.
In de zorg zou ik persoonlijk niet kunnen werken, omdat mijn lichaam dat niet aankan. Gelukkig dus maar dat er veel verschillende soorten werk is.
ik werk in de zorg. 32 uur. Met dementerende en veel agressie. Toen ik zwanger bleek direct uit de zorg gehaald en op kantoor werk gezet. En ik kan je vertellen. Werken aan het bed en in een ruimte waar mensen continu een apel op je doen is veel zwaarder dan een kantoorbaan...

En dan ook bijna altijd met een doel. Er hangen zoveel
). Was lichamelijk wel een redelijke oefening
Hoef er amper bij na te denken dus heb het niet als zwaar werk ervaren. Zorg zou ik 8nnemiek schreef:Zelfs niets doen kan al heel vermoeiend zijn.
Vriendlief heeft een kantoorbaan, maar op het moment is er weinig te doen en zit hij zich vaak te vervelen.. en dan duurt een dag gewoon heel lang en daar wordt je ook moe van.
Zelf heb ik als grafisch vormgever gewerkt, en nu werk ik tijdelijk als productiemedewerker. Werken in de productie is veel zwaarder, zonder twijfel. Fysiek uiteraard, maar je krijgt wel conditie en je went eraan, maar ook mentaal is het zwaar werk. Het vergt dan wel wat minder diep nadenken, maar in dit soort werk moet je vooral snel en goed georganiseerd te werk gaan.. aantallen bijhouden, veel dingen tegelijk doen, en na zo'n dag ben je bekaf.. Terwijl je bij een kantoorbaan alles stap voor stap kan doen en meer op je eigen tempo. Even wat koffie halen, even met iemand praten, even een rondje lopen.. dat kan niet in de productie/zorg/huishouding enzo.
8nnemiek schreef:Zelfs niets doen kan al heel vermoeiend zijn.
Vriendlief heeft een kantoorbaan, maar op het moment is er weinig te doen en zit hij zich vaak te vervelen.. en dan duurt een dag gewoon heel lang en daar wordt je ook moe van.
Zelf heb ik als grafisch vormgever gewerkt, en nu werk ik tijdelijk als productiemedewerker. Werken in de productie is veel zwaarder, zonder twijfel. Fysiek uiteraard, maar je krijgt wel conditie en je went eraan, maar ook mentaal is het zwaar werk. Het vergt dan wel wat minder diep nadenken, maar in dit soort werk moet je vooral snel en goed georganiseerd te werk gaan.. aantallen bijhouden, veel dingen tegelijk doen, en na zo'n dag ben je bekaf.. Terwijl je bij een kantoorbaan alles stap voor stap kan doen en meer op je eigen tempo. Even wat koffie halen, even met iemand praten, even een rondje lopen.. dat kan niet in de productie/zorg/huishouding enzo.
8nnemiek schreef:Terwijl je bij een kantoorbaan alles stap voor stap kan doen en meer op je eigen tempo. Even wat koffie halen, even met iemand praten, even een rondje lopen.. dat kan niet in de productie/zorg/huishouding enzo.