Angst voor bellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Angst voor bellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 16:44

Ik weet dat ik niet de enige ben! :Y)

Maar toch.. heb ik een angst voor bellen op een of andere manier. Ik neem dan ook eigenlijk nooit op als ik gebeld word, behalve als het mijn ouders/vriend/etc. is.. want die ken ik.
Maar oh wee als ik gebeld word door een onbekend nummer. Ik durf het gewoon niet op een of andere manier. En nee ik heb er echt geen verklaring voor.

Ik voel me zo dom nu :')
Iemand tips? Ik ben een student die over een paar maanden op kamers gaat, dus zou wel handig zijn als ik gewoon wél durf te bellen :+
Ik weet dat ik me 'aanstel' en dat de angst tussen mn oren zit, maar toch.. Bellen is eng -O-

Maureen95

Re: Angst voor bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:45

Dat heb ik ook. Neem ook nooit onbekende nummers op :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:45

Ja dat ken ik wel. :')
Voornamelijk bellen.. Haha vreselijk. Ik heb op een gegeven moment de knop omgezet en het gewoon steeds gedaan! En het helpt, des te vaker je het doet des te minder eng het wordt. :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:46

Hahaha ik herken het wel hoor. Straks klink je raar aan de telefoon ofzo, of versta je het niet, of weet je niet wat te zeggen :+
Ik zou het gewoon een paar keer doen, dan gaat het vanzelf over!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:47

Gaan oefenen. Je vriend vragen om voortaan anoniem te bellen. 'T is namelijk niet echt handig om nooit op te nemen.

Enne als je bang bent dat ze je niet verstaan of jij hun niet dan vraag je gewoon of ze het kunnen herhalen of dat ze slecht te verstaan zijn. Daar is niks raars aan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 16:47

Arc_En_Ciel schreef:
Hahaha ik herken het wel hoor. Straks klink je raar aan de telefoon ofzo, of versta je het niet, of weet je niet wat te zeggen :+
Ik zou het gewoon een paar keer doen, dan gaat het vanzelf over!

Dat niet verstaan ja! Verschrikkelijk :') Ooit eens een collega van mijn moeder aan de telefoon gehad die uit Brabant komt en die is aan de telefoon echt niet te verstaan.. En ik maar "watte?" zeggen _O-

Ik merk trouwens wel dat het minder eng is als ik eenmaal bezig ben met bellen of gebeld heb.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:50

Ik ken het probleem. Ik durfde voorheen ook nooit te bellen. Nu hebben wij net een huis gekocht en ik ben nog bezig met het afronden van mijn opleiding en mijn vriend werkt fulltime. Er moest toch iemand alle zaken regelen. Een aangezien de meeste bedrijven om 6 uur echt wel dicht zijn en vriendlief dan een keer thuis is moest ik dit wel doen. Ik merk nu is het moet dat het gemakkelijker is om te bellen. Maar nog mail ik liever dan dat ik bel haha.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:50

ik heb er wel last van gehad.nu alleen soms nog als ik bijvoorbeeld het idee heb een negatief antwoordt te gaan krijgen aan de lijn.maar heb mezelf een goeie schop onder de kont gegeven en doe t dan toch maar.
ik weet overigens wel waar t vandaan gekomen is,maar er vanaf komen is minstens zo erg.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:51

Hier nog een, gebeld worden vind ik minder erg, neem ook altijd wel gewoon op. Bellen zelf daarintegen :o vooral naar dingen als de tandarts/kapper/werk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:51

Ik heb er ook last van, maar alleen naar bekende ruiters (ik werk voor een hippische website).
Ik heb dan ook echt last van angstzweten, maar het gaat wel steeds beter :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:52

Ik heb dat ook prive, anoniem neem ik nooit op, hoop dat voicemail word ingesproken zodat ik toch weet wie het was. Vind het verschikkelijk.
Het gekke is dat ik bij de overheid ook veel moet bellen voor mijn werk als ik dan daarvoor bel vind ik dat weer helemaal niet eng. Super stom.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:52

Ik durfde vroeger ook slecht te bellen, en nog steeds wil ik onbekende nummers nog wel eens laten gaan als ik geen telefoon verwacht en bezig ben, maar zelf bellen is wel een stuk verbeterd. Net als Captain heb ik op een gegeven moment de knop om moeten zetten (in een aangeschoten bui toezeggen dat je wel even een telefoontje pleegt naar een hoogleraar in Oxford brengt nou eenmaal verplichtingen met zich mee :') ) en sindsdien gaat het een stuk beter en vooral gemakkelijker.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 16:54

Ik vind juist gebeld worden enger dan iemand bellen.. :') Als je anoniem gebeld word (of onbekend nummer) dan weet je niet wat je moet verwachten, terwijl je wel weet naar wie/wat je belt als je zelf belt :)* Tot zover mijn kromme redenatie _O-

Ik weet dat ik de komende tijd vaker zal moeten bellen/opnemen in verband met dingen regelen enzo.. Maar ik zie er zo erg tegenop! Terwijl ik zelf hartstikke goed weet dat het eigenlijk nergens op slaat en het echt wel goed komt.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:56

Hier ook een. Ik neem dan ook echt niet op als ik gebeld word door een nummer dat ik niet ken. Laat hem dan altijd gaan en ga dan achteraf googelen om te kijken wie het was :')
Zelf bellen vind ik ook heel eng en dat doe ik dus ook echt niet. Heb inderdaad ook last van angstzweten. Ben vooral bang dat het ongemakkelijk wordt met het ophangen denk ik, want dat heb ik nogal vaak, dan valt het stil en zegt de ander maar doei oid :')
Bellen met mijn vader/moeder of vriend heb ik echt geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:56

Opnemen durf ik nog, maar andere mensen bellen? Nee, alleen als het echt moet :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:58

Gewoon doen. Ze bijten niet...
Als je gaat bellen kun je van te voren opschrijven wat je gaat zeggen / vragen.
Als ze jou bellen, tja gewoon afwachten wie het is en wat ze vragen. Als het vervelende reclame / verkopers zijn, gewoon ophangen en naar het belmeniet register gaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:59

Ik heb dat ook... Opnemen gaat redelijk oké, tenzij er echt anoniem staat(gewoon nummers die ik niet herken, neem ik gewoon op). Maar bellen is een drama... Ik bel eigenlijk alleen mensen die ik ken en anders na heel veel gedoe en gebibber als het echt moet...
En weetje het slaat helemaal nergens op, die mensen kunnen je niet aanvallen/op eten door de telefoon en ophangen is zo gebeurd.

Overigens bellen/opnemen op mijn werk(en dan dus namens bedrijf bellen), vind ik geen enkel probleem.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:00

Ik vind gebeld worden en zelf bellen vreselijk!
Onbekend neem ik ook nooit op, dat is dan of zo'n stom telefoonbedrijf ofzo, of m'n oma.
maar oma belt inmiddels altijd naar de telefoon van m'n vriend.

Inmiddels vind ik het wel iets minder erg.
Ik heb het ooit eens op het werk verteld en elke keer als hij nu op het werk gaat, moet ik opnemen.
Daar is het wel wat beter van geworden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:01

Nou jullie kunnen wel bij mij in training. :D

Ik heb vandaag de hele dag zitten bellen om afspraken te maken en wordt dan ook geregeld terug gebeld.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:02

Ik vind het ook echt vreselijk eng om iemand te bellen.
Echt heel vervelend, wat soms moet er toch echt gebeld worden. Maar ik kan zeker een dag of langer zenuwachtig zijn als ik moet bellen. En ben dan ook erg goed in uitstellen.

Opnemen gaat op zich wel. Ik neem meestal gewoon op met: ''Ja??'', zeg nooit m'n naam geloof ik. Reclames en verkopers vind ik juist wel weer grappig. Maar hang wel op na 2x zeggen, nee dank je :-P

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:02

Ik heb dit ook heel erg lang gehad, maar ineens is er bij mij een knop omgegaan en doe ik het zonder erbij na te denken. Eens moet er toch wat geregeld worden...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:03

Als het moet dan doe ik het wel, maar als het niet nodig is dan niet. Maar als het echt moet, dan sluit ik mezelf wel eerst op op mijn slaapkamer! Ik bel niet waar anderen bij zijn :')

Maar het is wel super vervelend, krijg ook elke keer te horen "joh stel je eens niet zo aan".. En dat werkt ook niet bepaald motiverend. Overigens heb ik ook vaak last van angstzweten en mijn hartslag schiet ineens omhoog als ik gebeld word of als ik zelf moet bellen :=

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:03

Ik heb het ook heel lang gehad, en dan vooral om iemand zelf te bellen die ik niet ken. Maar werk nu als doktersassistente dus moét wel bellen :') Zo ben ik er over heen gekomen, gewoon doen!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:03

ik ken dit probleem, eerst heel verhaal in je hoofd hebben wat je wilt vertellen en dan vragen ze iets anders en dan weet je het niet meer.

ik ben er gelukkig redelijk vanaf gekomen, doordat ik bij de kwantum ging werken en ik MOEST openemen als ik gebeld werd. Toen kwam het volgende probleem ik moest ook omroepen :+ Met veel "nee ik wil niet" het uiteindelijk toch gedaan en zo ben ik er eigenlijk vanaf gekomen.

bellen doe ik alsnog niet graag maar een angst is er niet meer.
(ik moet nu wel want bij de hobby van me vriend praten ze via portofoons en dan willen ze weleens weten waar ik uithang)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:04

Je moet maar zo denken, wie niet durft te bellen zal een hoop kansen mis lopen :)

Ik scheet ook zeven kleuren en moet mezelf nog regelmatig een schop onder mn kont geven, maar écht, met veel oefenen wordt het steeds wat makkelijker. Bereid je rustig voor, schrijf op wat je wilt zeggen, oefen desnoods een keer voor de spiegel ofzo. En gewoon doen!