Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:stage moet je regelen met HR; afdeling personeelszaken
zij kunnen je vast informeren en met de juiste persoon in contact brengen

OneAndOnlyx schreef:janouk schreef:Ja, die moet je bellen
Heb ze een mailtje gestuurd, aangezien het al half 5 was en ze rond 5 uur stoppen met telefoontjes aannemen(mijn tante werkt in de zorg en die zei dat ik het beste kon bellen maar tot 5 uur)

Corelli schreef:16.30 is nog ruim voor 17u, weet je zeker dat dit de enige reden is dat je niet gebeld hebt? Vindt je het misschien stiekem erg spannend om te bellen?
Want ook het feit dat je dit topic opent, i.p.v. gewoon een nummer te bellen en te zien wat er gebeurt, roept bij mij het idee op dat je het erg spannend vindt, om een bepaalde reden
Begrijp me niet verkeerd: daar is niets mis mee!
Maargoed ik weet dan ook niet meer wat ik moet zeggen en dat is gewoon verrot haha. Dan loop ik ijsberend door de kamer 'euh ja stage uhm' ipv lekker makkelijk een mailtje wegzenden(zelfs daar heb ik m'n vader nog bij gehaald om te checken) 
Als je snel gaat praten, ga je snel ademen en kom je zenuwachtig over.Corelli schreef:Heel begrijpelijk hoor dat je het spannend vindt! Misschien kan het je helpen om van te voren op papier te zetten wat je wil zeggen en vragen. Kan in hele zinnen, maar dan loop je het risico dat je daar te veel op focust en de interactie met degene aan de andere kant van de lijn verliest. Beter is om een aantal steekwoorden op te schrijven, waar je op terug kunt vallen als je het even niet meer weet. En neem rustig de tijd om na te denken en adem te halenAls je snel gaat praten, ga je snel ademen en kom je zenuwachtig over.
Misschien kun je, als je dat ziet zitten, het telefoongesprek een keertje oefenen met iemand die je vertrouwt?
OneAndOnlyx schreef:janouk schreef:Ja, die moet je bellen
Heb ze een mailtje gestuurd, aangezien het al half 5 was en ze rond 5 uur stoppen met telefoontjes aannemen(mijn tante werkt in de zorg en die zei dat ik het beste kon bellen maar tot 5 uur)
.Kwanyin schreef:Hihi ik moest wel een beetje lachen toen ik dit las, je klinkt net als mij vroeger toen ik ook zo'n vreselijke belangst had. Ik kon ook voor mezelf allerlei excuses aanpraten waarom ik overdag geen tijd had om de telefoon te pakken en hé, voor je weet is het al zes uur en dan moet je toch wel mailen want er is niemand meer daar.
Als je hier echt graag stage zou willen lopen raad ik je echter wel aan om over pakweg een weekje even na te bellen om te vragen of je mail wel goed was aangekomen en ze er al over nagedacht hebben. Mails komen immers niet altijd aan bij de juiste persoon. Soms is het een medewerker op de HR-dienst die denkt "hebben we toch niets aan", terwijl de baas anders denkt. Of komt het wel bij de juiste persoon, die het net druk heeft, mail zakt weg en wordt vergeten. Plus een persoonlijk telefoontje komt vaak veel beter, meer geïnteresseerd en assertiever over dan een mailtje.
Wanneer ik heel zenuwachtig ben voor een gesprek schrijf ik alles op wat ik wil vragen, dat helpt een heel stuk.
. Ik heb al een mailtje teruggehad en verwacht morgen ergens weer een mailtje op mijn volgende mailtje. Maar even bellen kan natuurlijk nooit kwaad. Gisteren ook iemand gebeld over een paard wat te koop stond dus misschien kom ik er ooit toch nog overheen (: