Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mioux schreef:Volgens mij mag er wel in t contract staan dat de uitbetaling van loon gestopt mag worden bij bepaalde voorwaarden. Volgens mij er er iemand op bokt die verstand heeft kwa wetten, ben even haar naam kwijt. Maar misschien reageert die wel. Die zal je vast kunnen helpen !

. Hierop aanspreken is geen optie, hij heeft wel eens gevraagd waarom het dan bij zijn baas wel goed is, maar dan word de vraag genegeerd en loopt zijn baas weg. Het is niet zo dat hij weet wat hij fout doet, anders veranderd hij dit absoluut! Het is meer van bij niemand is de administratie perfect. En dat zolang het onder een bepaald aantal fouten blijft het gewoon goedgekeurd wordt en er dan verder niet op wordt in gegaan wat er dan nog fout aan was. 
. Hebben jullie misschien een waar ik dit kan vinden?

Dankjewel!
Gillbo schreef:wat een onzin. Zijn baas hoort de administratie op orde te hebben.
Jou vriend moet zorgen dat de afspraken met patiënten geregistreerd staan, die zich aanmelden bij de praktijk en die hij behandelt.
Dat moet voldoende zijn.
Je vriend laat zich eronder kletsen.
Al zijn baas zegt dat hij niet betaald vanwege de administratie dan moet die er maar naast komen zitten en jou vriend er op wijzen wat anders moet en zomaar 6 maanden niet uitbetalen is echt klink klare onzin

bliver schreef:Ik zou ook even bij het uwv navragen hoe het zit of juridisch loket raadplegen.
Mijn vader is fysio en ik weet dat er bepaalde eisen zitten aan de facturen die ingedient worden bij de zorgverzekeraars. Maar dan nog is hij in dienst en is dus zijn baas daar veranwtoordleijk voor. Het lijkt me ook vreemd zon clausule in je contract dus vraag me indd af of dit uberhaubt mag en helemaal zon lange tijd. Ik vind eerlijk gezegd dat je vriend dan ook wel een beetje makkelijk is als je het een half jaar laat gaan. Ik zou na een maand al er achter aan gaan.
verootjoo schreef:Gillbo schreef:wat een onzin. Zijn baas hoort de administratie op orde te hebben.
Jou vriend moet zorgen dat de afspraken met patiënten geregistreerd staan, die zich aanmelden bij de praktijk en die hij behandelt.
Dat moet voldoende zijn.
Je vriend laat zich eronder kletsen.
Al zijn baas zegt dat hij niet betaald vanwege de administratie dan moet die er maar naast komen zitten en jou vriend er op wijzen wat anders moet en zomaar 6 maanden niet uitbetalen is echt klink klare onzin
Nou, als behandelend fysiotherapeut moet je ook al je patiëntendossiers op orde hebben en daar stelt de verzekering nogal wat eisen aan... Ik denk dat het in dit verhaal vooral daarom gaat.
Of je daarom loon niet mag uit betalen lijkt me niet, maar ik kan me voorstellen dat de baas er veel druk op legt omdat ie de boel wel kan opdoeken als en controle langs komt en dossiers zijn niet op orde