Lening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_Ashlinn

Lening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 11:41

Wie hebben hier ervaring met online een lening afsluiten ? En wat zijn dan betrouwbare sites?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:48

Let op: Geld lenen kost geld. En vergis je daar echt niet in!!! Ze verdienen echt een dikke boterham aan je.
Verder geen ervaring met het afsluiten van een online lening.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:49

Bij je eigen bank is over het algemeen gunstiger. Er zijn wel betrouwbare sites, iig niet voor een tussenpersoon kiezen waarbij je een paar 100 euro kunt dokken voor hun 'bemiddeling'.

Winged

Re: Lening

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:50

Je studeert nog, dus een kans op een lening is niet zo heel groot. Studentenlening via 't duo?

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 11:52

Ik was benieuwd naar ervaringen, gaat om een vriendin van me

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:15

geen andere optie's? overweeg die eerst eens....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:16

Ik heb bij mijn ouders geleend :) pure noodzaak; t was dat of de uitbouw was ingestort :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:45

Ik leen bij DUO en bij mijn bank. Ik zou het nooit online afsluiten, dan ben je zoveel geld kwijt aan rente...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:08

Waar heeft ze het geld voor nodig?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:31

geld lenen kun je het goedkoopste via DUO doen. Zoon 'goedkope' lening krijg je de rest van je leven niet meer.
Maar ook dat, kost geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:49

Praat het haar meteen uit haar hoofd. NOOIT geld lenen, alleen voor een hypotheek voor een huis. Verder NOOIT. Ze raakt er gegarandeerd diep in de oliebol mee. Je vergist je in de maandlasten die echt pittig zijn. Je betaalt uiteindelijk het dubbele van wat je wilde lenen. Ze kan beter het maandbedrag wat ze kwijt zou zijn aan de lening maandelijks apart leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:46

Suzanne F. schreef:
Praat het haar meteen uit haar hoofd. NOOIT geld lenen, alleen voor een hypotheek voor een huis. Verder NOOIT. Ze raakt er gegarandeerd diep in de oliebol mee. Je vergist je in de maandlasten die echt pittig zijn. Je betaalt uiteindelijk het dubbele van wat je wilde lenen. Ze kan beter het maandbedrag wat ze kwijt zou zijn aan de lening maandelijks apart leggen.

In een ideale wereld zou iedereen alleen hoeven te lenen voor een hypotheek, maar voor je studie lenen is ook niet verkeerd, hoor. :n
Verder dan dat zou ik ook niet lenen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:54

Gewoon niet doen. Het is zo zonde van je geld! Wij zijn daar jaren geleden ' ingetrapt', via de bank geld lenen, en zo alle kleine schulden afgelost. Maar de bank wilde ons veel meer geld lenen, omdat de rente dan minder was... Helaas hebben wij de fout gemaakt om dat geld, wat we dus helemaal niet hadden, te gebruiken..

Nu zijn we dus nog steeds aan het afbetalen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:01

Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven. Niet aan beginnen dus. Je bent altijd meer kwijt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:04

Suzanne F. schreef:

Ligt er natuurlijk aan hoe je het leent; ik heb moeten lenen van mijn ouders omdat de uitbouw er slechter aan toe was dan in eerste instantie werd gedacht toen wij het huis kochten. Echter toen alles kaal werd gemaakt, bleek dat het gevaarlijk was om ermee te wachten. Dus wij hebben geld geleend bij mijn ouders. Geen extra maandlasten en wij betalen terug op het moment dat wij het geld er ook voor hebben. Maar goed, nu is een dak boven je hoofd ook geen luxe product. Voor luxe ben ik ook echt tegen lenen (en nu vind ik studie ook niet onder luxe vallen en kun je dat prima via de Duo doen). Ook niet lenen om het ene gat op te vullen met het andere :n

Heel eerlijk vind ik het zelf ook niet prettig dat ik moet lenen, maar ja zonder dak is de winter ook geen fijn idee :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-10-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:06

Een kennis had via internet een 'goedkope' lening afgesloten. Hij heeft uiteindelijk geld van familie moeten lenen om die lening af te betalen, en het heeft hem heel veel geld gekost. Niet aan beginnen dus.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:06

Reken zeker op 10% rente.