HELP!! Iphone doet raar!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

HELP!! Iphone doet raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 17:30

Hoi Bokkers,

Vandaag zat mijn iphone in mijn tas samen met een flesje water. In de loop van de dag merkte ik dat mijn telefoon steeds nat was, dus hield ik hem in mijn zak.
Toen ik mijn zus wilde bellen hoorde ik steeds niets, ik heb het een paar keer geprobeerd maar het geluid ging gewoon niet aan. Als ik het geluid harder of zachter wilde doen stond er dat mijn Iphone was gekoppeld aan een koptelefoon, maar je raadt het al... Dat was niet zo.

Ik heb hem maar even uitgezet, en eenmaal thuis deed ik hem weer aan. Maar hij deed heel erg raar, stembediening kwam steeds in beeld, en dan belde hij een random iemand uit mijn contactenlijst, zonder dat ik iets zei. Hij heeft nu al 7 personen gebeld :?
Toen wilde ik ergens een foto van maken en mijn camera deed raar, hij was erg wazig. Toen checkte ik mijn camera, en er zit dus water ik mijn camera. Ik heb geen idee wat ik hier nu mee aan moet. Hij doet gewoon normaal, wel steeds stembediening.
En nu heb ik hem uitgezet, dan wordt hij een paar tellen zwart, dan komt het Apple logo, dan wordt hij weer zwart en zo gaat het steeds maar door. Dit is echt heel raar en verschrikkelijk irritant!!

Ook unlockt hij regelmatig terwijl ik helemaal niets doe, en dan komt die slide in beeld (dat je hem kan uitzetten).

Ik vind dit echt super raar... Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Ik heb gelezen dat in een bak met rijst doen nou ook niet echt goed is.

Ik heb trouwens de Iphone 4 die het voorheen nog prima deed 8)7 .

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Groetjes Manon.

Brainless

Re: HELP!! Iphone doet raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:42

De I-phone is een telefoon die (helaas) heel gevoelig is voor water/vocht.
Dit kan diverse rare storingen geven.

Ik raad aan hem een tijdje uit te laten en op een droge plek te leggen.
Hopelijk doet hij het daarna wel weer goed.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:45

In rijst leggen schijnt te helpen tegen vocht..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:45

Gooi hem maar een paar dagen in de rijst. Gok dat het waterschade is, iphone is inderdaad erg gevoelig daarvoor. Mocht de rijst niet helpen zou ik kijken of je hem kan laten repareren! In ieder geval niet aan-uit blijven doen, zo veroorzaak je kortsluiting ! Ook niet op de verwarming leggen!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 18:10

Celiien schreef:
Gooi hem maar een paar dagen in de rijst. Gok dat het waterschade is, iphone is inderdaad erg gevoelig daarvoor. Mocht de rijst niet helpen zou ik kijken of je hem kan laten repareren! In ieder geval niet aan-uit blijven doen, zo veroorzaak je kortsluiting ! Ook niet op de verwarming leggen!

Ik doe hem ook niet steeds aan-uit, dat doet ie uit zichzelf.

Heel erg bedankt voor de tips. Ik zal hem zo even in een bak met rijst doen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:14

Inderdaad in een bak rijst leggen, daar heb ik mening wat telefoons en zelfs een laptop mee gered,
ik ben nogal eh, ongelukkig in handig zijn :')
Hopen dat 't werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:18

Rijst, en als je dat niet helpt werkt grof zout ook wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:22

Rijst inderdaad en ik zag laatst bij het kruidvat een rescuekit voor een natte telefoon. Misschien kan je die uitproberen?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 14:46

Heel erg bedankt voor alle tips! Mijn iphone doet hel gelukkig weer helemaal goed!
Op een gegeven moment kreeg ik hem niet meer aan zonder dat hij aangaf dat ik hem moest aansluiten met Itunes, toen ik dat deed deed ie het eigenlijk weer prima.
Het water is weg uit de camera. Dat is niet door de rijst, maar het werd gewoon steeds minder :+
Wel schakelt hij nog veel over op stembediening/Siri, weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:50

Afbeelding

Sorry :o

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 22:00