De stress van een miskoop!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De stress van een miskoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:12

Ik denk dat meerdere bokkers dit irritante probleem wel kennen.
Namelijk je koopt iets en denkt achteraf "waarom?" "ik wou dat ik het nooit gekocht had." "weg is me geld." zoals vandaag... Morgen vieren we mijn vaders 50e verjaardag, een pop erbij is leuk. Dus wij een pop huren, maar we kunnen hem pas na 5u opzetten en het wordt snel donker.... Dus nu heb zoiets, waarom?? 35 euro weg gegooid...

Ik kan daar echt zo geïrriteerd en gestrest van raken. De pop kan ik onmogelijk terug doen en geld terug vragen, je huurt het immers. Zo frustrerend...... Dan denk ik, ik had die 35 euro beter ergens anders bij kunnen doen....

Wie herkent dit? Misschien dat je elkaar tips kunt geven over hoe je het los kunt laten dat je een miskoop hebt gedaan... :(:)
Laatst bijgewerkt door BartVB op 18-10-14 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout in titel

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:15

Dit had ik van het weekend nog we hadden onze house warming party en we hadden een partytent opgezet omdat het binnen te klein is en hadden voor de zekerheid maar een terras heater gehuurd vervolgens gaat savonds iedereen naar binnen _-:(
Weg geld en een hoop geregel voor z'n ding en ophalen en terug brengen |o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:17

:Y) gewoon niet druk om maken. Lach erom of koop een grote vuurpijl en schiet die pop morgen overhoop...kom op..de wereld vergaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:19

_helga_ schreef:
Dit had ik van het weekend nog we hadden onze house warming party en we hadden een partytent opgezet omdat het binnen te klein is en hadden voor de zekerheid maar een terras heater gehuurd vervolgens gaat savonds iedereen naar binnen _-:(
Weg geld en een hoop geregel voor z'n ding en ophalen en terug brengen |o

D's echt rot... Was het erg duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:22

gekvanfleur schreef:
:Y) gewoon niet druk om maken. Lach erom of koop een grote vuurpijl en schiet die pop morgen overhoop...kom op..de wereld vergaat niet.

Haha we moeten hem ook weer terug brengen. Ik heb er nog over na zitten denken om hem morgen te routouren, we hebben hem zaterdag pas nodig. Maar dan krijg je vast geen geld terug, dus dan kan ik hem beter opzetten..

amyz

Re: de stres van een miskoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:33

Ik heb dat dus altijd als ik ben wezen stappen. Is dan vaak hartstikke gezellig geweest hoor, maar sochtends word ik wakker met een duf hoofd en denk ik 'elke keer dat dure dekje toch maar niet kopen en nu is dat geld ook weg'. :') maar de drank kun je ook moeilijk terug brengen zeg maar :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:36

Ben ik de enige die het geen miskoop vind? Die pop had je toch al eerder op kunnen zetten en laat je wat langer staan? :o Is toch niet voor 1 dag? Hier in de buurt in ieder geval niet.. Daar staat die gerust een week of 1,5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:37

amyz schreef:
Ik heb dat dus altijd als ik ben wezen stappen. Is dan vaak hartstikke gezellig geweest hoor, maar sochtends word ik wakker met een duf hoofd en denk ik 'elke keer dat dure dekje toch maar niet kopen en nu is dat geld ook weg'. :') maar de drank kun je ook moeilijk terug brengen zeg maar :+

Als je iets nog kunt terug brengen is het makkelijker......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:41

Rubber_Duck schreef:
Ben ik de enige die het geen miskoop vind? Die pop had je toch al eerder op kunnen zetten en laat je wat langer staan? :o Is toch niet voor 1 dag? Hier in de buurt in ieder geval niet.. Daar staat die gerust een week of 1,5.

We vieren het op de manege, en er zijn morgen (vanmiddag) lessen tot 5u dus dan moeten er pony's langs.. Ze zijn bang dat de pony's wild worden als ze langs de pop moeten. Mijn vader komt met de koets om kwart voor 8 op de manege. Dan is al het bezoek er, een stuk of 60 man. Dus hopelijk kan er nog een foto af.... We moeten hem zondag om 11u terug brengen...normaal is het voor 1 dag, maar wij movhyen hem vandaag al mee omdat we op de gok gingen vragen vandaag of er een pop te huur was voor zaterdag. Voor 1 dag betaal je 35 en voor een week 100.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:48

Oh op die fiets.. Ach het gaat om het idee, hij kan het vast waarderen.

Verder heb ik ook regelmatig miskopen hoor, vooral mbt kleding. Dingen die net een maat te klein zijn en ik dus maar 1 keer aan doe :')

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:30

je kan hem ook thuis vast opzetten misschien? :)

BartVB
Eigenaar

Re: De stress van een miskoop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:41

Zie het als leergeld :) Inderdaad jammer dat je plan niet uitpakt zoals je had gewild, maar grote kans dat je dit de volgende keer anders doet :j

En verder een dooddoener, maar je doet er verder niets aan. Het is gebeurd, de beslissing is gemaakt, leer wat ervan kan leren en stop je energie in zaken waar je nog wel iets aan kan veranderen :) Deze frustratie gaat je niets opleveren. Maar goed, da's allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:29

hier ook wel miskopen, en daarna baal ik er zo van.. :Y)
vijverpomp gekocht, dacht eindelijk een schone vijver, bleek t een dom fonteintje te zijn..
daag 35 euro ! :evaw: 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:32

BartVB schreef:
Zie het als leergeld :) Inderdaad jammer dat je plan niet uitpakt zoals je had gewild, maar grote kans dat je dit de volgende keer anders doet :j

En verder een dooddoener, maar je doet er verder niets aan. Het is gebeurd, de beslissing is gemaakt, leer wat ervan kan leren en stop je energie in zaken waar je nog wel iets aan kan veranderen :) Deze frustratie gaat je niets opleveren. Maar goed, da's allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Dat klopt! En ach als het nog redelijk licht is buiten kan er misschien nog een leuke foto van af met m'n vader en al de gasten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:33

hielkebro schreef:
vijverpomp gekocht, dacht eindelijk een schone vijver, bleek t een dom fonteintje te zijn..

Kon je het fonteintje niet gebruiken in je vijver?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:33

Zet er een bouwlamp onder, dan ziet hij hem goed.
Is toch geen miskoop? Je zet dat ding om 5 uur op en je vader komt om kwart voor 8 aan, dan staat dat ding er toch?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:36

AmoorM schreef:
hielkebro schreef:

Kon je het fonteintje niet gebruiken in je vijver?

jawel maar het filterde niet.. achja, weer wat geleerd !

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 10:37

zet er een bouwlamp of iets anders wat licht geeft onder dan valt die goed op hoor!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:46

De pop,zet je toch op een stoel bij de ingang.Zoveel werk is dat toch niet.Bord maak je al eerder.Bord er naast klaar.Duurt toch niet langer dan 10 minuten.En bij een ingang is toch licht.Of ben ik nu zo blond.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:50

Ik heb voor de verjaardag van mijn moeder toentertijd ook een grote Sarah pop gehuurd. Het was in februari dus al vroeg donker. Wij vierden het in een groot partycentrum en we hebben de pop voor de deur opgezet met licht erbij. Zo was het toch te zien.

Qua miskopen ben ik inmiddels pro geworden. Ik heb afgelopen jaar best wat miskopen gedaan. De duurste was wel een set poten voor mijn Auping bed. Die waren 2e hands maar in nieuwstaat en in de kleur van mijn bed (leigrijs). De poten die binnenkwamen waren donkerbruin hout en verschrikkelijk beschadigd. Weg €250...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:09

Tazzey schreef:
Ik heb voor de verjaardag van mijn moeder toentertijd ook een grote Sarah pop gehuurd. Het was in februari dus al vroeg donker. Wij vierden het in een groot partycentrum en we hebben de pop voor de deur opgezet met licht erbij. Zo was het toch te zien.

Qua miskopen ben ik inmiddels pro geworden. Ik heb afgelopen jaar best wat miskopen gedaan. De duurste was wel een set poten voor mijn Auping bed. Die waren 2e hands maar in nieuwstaat en in de kleur van mijn bed (leigrijs). De poten die binnenkwamen waren donkerbruin hout en verschrikkelijk beschadigd. Weg €250...

Wow dat is wel heftig. Was het via een particulier of gewoon via een winkel?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:12

Via Marktplaats een particulier. Normaal doe ik zulke bedragen niet via pakketpost maar ik kon even niet anders. Ik had nog aanvullende foto's e.d. gevraagd en gekregen. Gegoogled op zijn naam en kwam alleen positieve verhalen tegen dus ik heb de gok genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:56

Ik heb zelden miskopen. Ik koop vaak make-up of skincare wat niet werkt naar verwachting maar dat breng ik dan ook gewoon weer terug. :+

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:13

Hier een miskoop van een spiegelreflex camera van €1000. Doe er niks niks mee en weet niet eens hoe die werkt. Verkopen vind ik ook zonde omdat dan toch dik verlies word .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:33

Oh een verkeerde aankoop is echt stress, ik kan daar echt ziek van zijn.
Mijn verkeerde aankoop: een scooter die ik toch niet gebruik. Het is een oud beestje dus verkopen zal geen succes worden, maar naar de sloop brengen vind ik zo zonde dat ik misselijk word bij het idee.