Whatsapp van een onbekend nummer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:42

Nayomie schreef:
Via via misschien?


Nope, hij zei dus dat ie me de avond ervoor had ontmoet, en toen zou ik m mijn nummer hebben gegeven. Heb m maar verteld dat dat in ieder geval niet klopte, en dat óf hij mij aan het belazeren was, óf dat hij zelf belazerd was (dat iemand zich als mij had voorgedaan om van m af te komen, zoiets). Toen werd het gelukkig stil, heb daarna niet meer van m gehoord :))


Taucha schreef:
Foaly, je gaat nu vanaaf dus uit met je blind date die jou wel al kent?
:+


Is al een paar jaar terug, dus zelfs als ik al gedurfd had is het nu te laat :+

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:51

licht er aan welke provider je hebt.
van sommige providers staan de nummers op het internet ook al weet je het zelf niet.
die zijn dan op een manier daar terecht gekomen en die kun je zo vinden als je wilt.

shampyX9
Berichten: 1108
Geregistreerd: 18-04-13
Woonplaats: Langedijk

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:45

Ik denk dat het iemand is die een random nummer heeft gedraaid. Heb ik ook al een paar keer meegemaakt, gewoon blokkeren of een leuk gesprek aangaan :)

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:05

Was het maar allemaal zo...

Nu gaat er een lang verhaal komen:

Ik praatte dus wat met die gast, niet echt praten, meer vragen waar ie mn nummer vandaan had. Zegt hij ineens: 'Ik weet echt wel waar je woont.' Ik dacht dus dat hij blufde, maar vervolgens noemde hij precies de naam van de school waar ik op zit. Ik geschrokken, en vroeg hoe hij dat wist.

Hij was nog al goed in het ontwijken van vragen met als stopwoord 'ebola', maar ben er uiteindelijk toch achtergekomen dat hij 'verhalen hoorde van mensen van mijn school, X enzo'. Die X zit dus bij mij in de klas, (ik ga ervanuit dat zij het is want ze is de enige met die naam die ik als contact heb).

Ik heb nog een aantal keer gevraagd wat X hem dan verteld had, maar verder dan 'dat je in de 3e klas zit' kwam hij niet, hij ontweek iedere keer weer met 'ebola'. Toen ik bleef doorvragen heeft hij mij uiteindelijk geblokkeerd.

Ik wil X hier eigenlijk mee confronteren, maar weet niet of dat verstandig is... Mijn positie in de klas is namelijk niet helemaal oké zegmaar, ik ben heel verlegen en val er daardoor buiten. X komt wel eens voor mij op en daarom ben ik ook geschrokken dat juist zíj dit gedaan heeft... Ik zou liever geen ruzie willen met haar. En ik ben ook bang dat ik harstikke kwaad word. Ik zou de confrontatie graag aan gaan op een vriendelijke manier, maar dat zij over mij loopt te roddelen, om vervolgens mijn nummer te geven aan een gast die ik niet ken, vind ik gewoon écht niet kunnen.

Wat moet ik doen?

Sem_
Berichten: 7767
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:08

Hmm lastige en vervelende situatie! Ik zou gewoon naar haar toegaan en vertellen wat er is gebeurt en
haar dan vragen of zij er iets vanaf weet omdat hij haar naam heeft genoemd. Dan beschuldig je haar
niet gelijk. Je weet immers niet precies wat er is gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 17-10-14 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:08

ik zou er gewon met vrienden ofzo even over hebben en dan haar er toch mee confronteren dat het niet normaal is.
oke, niemand heeft altijd echt zin in ruzie maar om zo iets te doen slaat ook nergens op

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:11

lianne304 schreef:
ik zou er gewon met vrienden ofzo even over hebben en dan haar er toch mee confronteren dat het niet normaal is.
oke, niemand heeft altijd echt zin in ruzie maar om zo iets te doen slaat ook nergens op


Inderdaad, goed idee.
Ik ga haar denk ik via whatsapp confronteren, dan kan ik even drie keer nadenken voor ik iets stuur. Voor mij wel zo fijn ;).
En dan gewoon beginnen met: 'heb jij deze gast mijn nummer gegeven?' ofzo

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:12

ja zo iets ja en gewoon alles heel vatsoenlijk houden

ps. als ze raar begint te doen heb je bewijs vast op je telefoon

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:13

Als zij het juist voor jou opneemt dan weet je niet zeker of zij het was, of dat een pestkop tussen jullie probeert te stoken.

Sem_
Berichten: 7767
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:14

Kun je geen printscreen maken van het whatsapp gesprek en dat aan haar appen en vragen of zij
hem jou nummer heeft gegeven? Ik zou niet gelijk op een beschuldigende manier beginnen, wie
weet was ze wel niet over je aan het roddelen, maar is er iets anders gebeurt. Je weet het niet.

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:16

lieveli schreef:
Als zij het juist voor jou opneemt dan weet je niet zeker of zij het was, of dat een pestkop tussen jullie probeert te stoken.


Ja, hij heeft ook gezegd 'X enzo'. Dus het zou net zo goed iemand anders kunnen zijn, en dat zij er niks/weinig mee te maken heeft. Dat hoop ik eigenlijk wel ;)
Ik zal het haar gewoon vriendelijk via whatsapp vragen, en als ze dan zegt dat ze het niet was, stuur ik wel even een screenshot van het moment dat haar naam genoemd werd, en dan ben ik gewoon benieuwd wat ze te zeggen heeft :Y)

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:17

slim idee en dan maar gewoon af wachten :D

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:24

Sem_ schreef:
Kun je geen printscreen maken van het whatsapp gesprek en dat aan haar appen en vragen of zij
hem jou nummer heeft gegeven? Ik zou niet gelijk op een beschuldigende manier beginnen, wie
weet was ze wel niet over je aan het roddelen, maar is er iets anders gebeurt. Je weet het niet.


Inderdaad. Ik weet ook niet wát ze verteld heeft... En op een vriendelijke manier beginnen is inderdaad een goed idee :j

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:36

Bambi1995 schreef:
Haha heb ook wel is een sms van een onbekende gehad waarin stond of ik ook even kattenvoer wou kopen in de supermarkt :=



haha ja die heb ik ook wel eens gehad...nou ja niet over kattenvoer dan :+ maar ging geloof ik over een avondje stappen. En een keer een sms van een ouder waarvan dochterlief nog steeds niet thuis was, en paps en mams waren daar not amused over.

En een keer een sms die wat serieuzer was; ging over een ziekenhuis afspraak die behoorlijk ernstig klonk. Heb toen maar terug gesmsd dat ze de verkeerde persoon te pakken hadden. Smsje klonk te ernstig om die gewoon te negeren.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:41

Ik heb twee keer onbekende bellers gehad. De eerste keer werd ik uitgescholden voor poedersuiker, waarom: geen idee, wie het waren: ook geen idee :')
De tweede keer was een tijdje terug, werd wakker en had een voicemailbericht van midden in de nacht, bij het afluisteren hadden ze een pan oid.nodig, of ik die even naar ze toe wilde brengen:ze zaten in de nieuwbouw... Na het nummer te googelen kwam ik uit op de facebookpagina van een journalist ''die een erg vreemde nacht had beleefd''. Ahaa..... Moet dan een volwassen kerel zijn..

Of ze dan random een nummer bellen ofzo.. geen idee.

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:42

Wow Erin, wat vervelend :oo. Ik hoop maar voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt, rot zeg!

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:45

Ik zou eigenlijk niet direct vragen of zij jouw nummer heeft gegeven, dat komt over dat je daar direct van uit gaat en als dat niet zo is komt dat niet echt leuk over. Misschien kan je zeggen "Hoi, ik kreeg net een berichtje van dit nummer, hij noemde jouw naam, ken jij hem toevallig?" ofzo.. Komt naar mijn idee wat luchtiger over ;)

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:45

Wat vervelend persoon gewoon blokken en haar voor het blok zetten en haar vragen om niet meer jou nmmr Door te geven
igg succes

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:49

Vervelend zeg! Kun je hem niet eens bellen met de huistelefoon en dan op anoniem zetten?
Zou niet meteen denken dat X het heeft gedaan. Misschien probeert iemand je te laten denken dat die het heeft gedaan.

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:50

Is het niet een jongen uit je klas? Of meisje (kan ook :')).
Zo ja verklaard dat een hoop.

Bloesem2

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-10-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:11

Gewoon laten gaan en net als of doen dat je niet deert dat ze je nummer had weg gegeven werkt meestal het beste. Daar naast heb jij toch ook je pleziertje gehad met het gesprek.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:13

Ik zou eerlijk gezegd helemaal niet bij X navraag doen. Gewoon blokkeren en net doen of er niks is gebeurd..

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Whatsapp van een onbekend nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:20

Oh jee afgelopen zaterdag heb ik zelf de fout gemaakt.

Na een zware break up met mijn nu ex vriend. Kreeg ik zaterdag het meest hatelijke smsje dat de duivel nog niet zou sturen. Ik ontplofte en nadat hij mij geblokkeerd had op whatsapp heb ik via een SMS een zeer persoonlijk en hatelijk bericht terug gestuurd. Een nummer verkeerd. Kwam ik pas na een uur achter toen ik ging kijken of ik nog iets terug had. Dus sla dat nummer op en zie op whatsapp iemand met een kindje. Nee dat was hij niet. Oeps!!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:28

Ah wat een engerd TS!

Ik denk dat je het ook best even met X kunt bespreken! Ik heb het gevoel dat je er toch wel ergens mee zit en graag wil weten of zij er wat mee te maken heeft, of die kerel gewoon zit te geinen. Ik zou de gesprekken zeker laten voor wat ze zijn verder, en hem eventueel blokkeren :-)

edit: ik heb je een PB gestuurd

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 07:16

deksel schreef:
Is het niet een jongen uit je klas? Of meisje (kan ook :')).
Zo ja verklaard dat een hoop.


Nee, ik heb een klassenwhatsapp met iedereen van de klas er in, die heb ik dus allemaal als contact dus dat kan niet ;)

Ik zou het X het liefst wel vragen, want ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zij (of iemand anders) mijn nummer doorgeeft en over mij gaat praten, met een gast die ik zelf niet ken.
En dan gewoon proberen het vriendelijk te houden :j