Het is alweer even geleden dat ik het bovenstaande topic had geopend. Helaas is mijn zusje weer onderweg naar het ziekenhuis omdat ze het niet meer uit houdt van de pijn.
We hebben eerder een kaartenactie gehouden en deze kaarten fleurde haar echt op. Ze heeft nog een lange weg te gaan dus alle steun is echt welkom!!
Wie willen haar allemaal een kaart sturen en/of reacties achterlaten op haar blog als steun!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 16-10-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-14 13:29
Wat heeft me zusje: Het is 2.5 jaar terug begonnen. Klachten werden in het begin helaas niet serieus genomen door de artsen. Helaas is het ondertussen zover: ernstige obstipatie klachten dit is een gevolg van een te lange dikke darm. Ondertussen ligt haar dikke darm helemaal stil en de dunne darm begint ook al slecht te worden maar ze staat op de wachtlijst voor een stoma operatie. We hopen dat dit nog gaat werken.
Helaas heeft ze ook ernstige hartklachten erbij gekregen en haar nieren zijn ook niet goed. Ze heeft elke dag ontzettend veel pijn omdat de dikke darm vol ontlasting is en de darm helemal opgerekt is en drukt tegen haar organen.
Frustrerend was steeds dat de artsen haar niet serieus namen of afspraken niet na kwamen en veel communicatie problemen in de ziekenhuizen. Dit heeft haar naast al haar klachten veel verdriet gedaan.
Ondertussen is me zusje 19 jaar en heeft door thuis studie haar havo diploma dit jaar toch binnen weten te slepen. We zijn erg trots op haar.
ik stuur zeker nog een kaartje!! Ik hoop toch iedere keer dat er eens een beetje positief nieuws kom!! ik blijf duimen voor haar!
Kentaro
Geplaatst: 16-10-14 14:12
onvoorstelbaar, wat je zusje allemaal mee moet maken!! en dan inderdaad niet alleen het lichamelijk, maar ook het 'vechten' tegen de artsen
Ik wil haar ook een kaartje sturen!!
(even geheel off topic, maar is er bij haar ook al eens gecheck op vitamine tekort?? ik ken een paar mensen die daar echt zulke grote problemen van hebben gehad en dat door een rottig te kort aan zo'n simpel iets. Bijvoorbeeld B12 tekort kan ook zo'n grote boosdoener zijn http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... tamine-b6/)
Dikke knuffel voor jou... Ook niet niks om mee te maken. Als ziek zusje zou ik ook zeker trots op jou zijn!
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-14 15:49
Dankjewel voor de berichtjes. Ik zal iedereen een pb sturen.
Ze vind van alles leuk. Katten, honden, boedha of andere geluks dingetjes op de kaart of mooie teksten erop. Als je nog een kaart hebt liggen is dat ook al helemaal top!
Ik verstuur vaak kaarten via greetz of hallmark online. Werkt ook altijd goed.
Heel fijn jullie reacties al. Jij ook bedankt Knert knuffel doet mensen ook altijd goed!
Vitamine tekort is inderdaad ook al eens naar gekeken.
Leeftijd is geen probleem hoor! Heel leuk dat je ook een kaart wilt sturen. Gisteravond langs geweest ze heeft extra pijnstilling en ze zijn druk met laxeren met oa hoge klysma's. Er zit veel ontlasting wat echt harde brokken zijn geworden en er niet zelf meer uit kunnen komen. vanochtend wordt er weer een nieuwe buikfoto gemaakt. Als er ontlasting komt mag ze naar huis dan kan ze er weer even tegen aan. Voordeel is wel dat ze wat meer naar voren is geschoven op de wachtlijst voor de operatie.
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-14 16:25
Al 4 kaarten binnen! Ik ga ze vanavond langs brengen dankjewel allemaal
Deeks93
Geplaatst: 18-10-14 16:47
Wil je mij ook een pb doen met het adres?? ik weet hoe vervelend het is om een familielid zo te zien en ook hoe erg het soms is de communicatie tussen artsen en de nalatigheid van ziekenhuizen... en ik weet ook wat een kaartje met je kan doen! dus ik sla zeker niet oveR!
Jeeejjj weer een kaart binnen! Ik ga morgenavond bij je zusje langs dus dan geef ik hem aan haar. De vijfde kaart al jullie zijn toppers! Dankjewel.
Ik laat steeds de achterkant van de envolop zien ivm openbaar maken van het adres zo op het forum.
Ondertussen is mijn zusje thuis, helaas geen veranderingen. Ze heeft een andere morfine bovenop haar die ze al kreeg morfine gekregen. Ze moet het nu maar uithouden tot ze een oproep krijgt voor de operatie.
We hopen als het zover is dat de arts of chirurg niet in 1x moeilijk gaat doen dat de darm veel te vol zit voor de operatie. Afwachten. Hoop dat iedereen mee wilt duimen!