De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 22:11

Omdat ik teveel geld uitgeef aan onnodige spullen en de bankrekening weer moet aanvullen (net een nieuwe auto gekocht). Geen Action meer, geen Xenos, geen Primark, etc. Er wordt niet meer gekocht behalve het nodige zoals deo en tandpasta bijvoorbeeld. Niet nóg een nieuw shirtje (kast puilt uit), niet nóg meer waxinelichthoudertjes, niet nóg meer nagellakjes.....
Samen sta je het sterkst en het is gezelliger in een lotgenotengroep/praatgroep. :))
Ik wilde een maand doen, maar oktober is al half om en in november moet iedereen sinterklaascadeautjes kopen dus dat komt net weer onhandig uit... Dus ik zou zeggen: stel zelf je doel... Ik zet hem tot 1 januari 2015.

Wie doet er mee?

De Ik Koop Geen Prullaria Challenge!

*\o/*

S_imonee

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:15

Ik doe mee!
Ik ben ook wel van de leuke dingetjes kopen en dan thuis komen met het idee: wat moet ik hier eigenlijk mee?!
En aangezien ik ook moet sparen voor een inboedel, komt dit machtig goed uit! :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:15

Ik.
Ik heb een huis gekocht dit jaar, en mag eigenlijk alleen nuttige uitgaven doen: kasten etc.
Want mijn geld is een beetje op en bij het verhuizen bleek ik heleboel zooi te hebben die ik dubbel heb of gewoon niet nodig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:16

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:18

Ik doe mee! Wel de auto van je dromen hoop ik?

Net 2 raskatten (Bengalen) , allebei een Iphone en mijn vriend een nieuwe laptop en ook nog op vakantie geweest naar Noorwegen.. Platzak.
Tijd om geen prulletjes meer te kopen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:22

Wat valt er onder prulletjes? Anders wil ik het ook gaan proberen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:24

Leuk! Alleen wat is prullaria := , voor kerst heb ik nog niks... Ben wel weggeefhoek verslaafd :')

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:26

Dingen voor je paard hahahah..
Ben nog met dekens en een myler bit aan het rotzooien :D

Maar gisteravond is me was machine overleden
We hebben 4 kids -:(-

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:28

Ik doe mee! Geen snacks meer kopen, niet meer van die nutteloze dingen kopen die iedereen heeft, niet meer primark etc etc. Ik heb echt geld nodig voor een nieuwe laptop (hij gaat echt binnen nu en een half jaar dood die ik nu heb). Dus mijn doel is 200 euro sparen, moeilijk zat voor iemand zoals ik :=

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:28

Een wasmachine valt bij mij niet echt onder de categorie: prullaria haha.
Die heb je gewoon nodig en al helemaal met 4 kids!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 22:31

LotTj3 schreef:
Net 2 raskatten (Bengalen) , allebei een Iphone

Wat moet een kat met een Iphone >;) ;)

eclair98 schreef:

Alles waar je ook zonder kan leven! Dus dat 20e dekje voor je paard moet je laten liggen :Y)
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 15-10-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:32

Oeh hier moet ik bij, kledingkast puilt uit en de action prulltjes zijn zo verslavend.. het is maar zoveel cent denk ik dan altijd. Verschrikkelijk :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:33

Aha oke, ik denk nog even na, omdat ik veel knutsel enzo!

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:34

antje_vip schreef:
LotTj3 schreef:
Net 2 raskatten (Bengalen) , allebei een Iphone

Wat moet een kat met een Iphone >;) ;)

eclair98 schreef:

Alles waar je ook zonder kan leven! Dus dat 20e dekje voor je paard moet je laten liggen :Y)

hahahaha ja dat vraag ik me ook af?! high maintenance!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:36

Ik doe mee :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:36

Ik ben vanaf 10 december officieel klaar met mijn opleiding en krijg dan geen stufi en gratis OV meer! Daarnaast ga ik in januari voor een maand naar Haiti om daar ontwikkelingshulp te geven, natuurlijk wel zelf betalen! Tijd om op mijn centen te letten en natuurlijk een baan te gaan zoeken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:38

Ik wil wel joinen maar god, dat houd ik nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit
vol.

Zo erg is het met mij gesteld ja.

:+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:38

eclair98 schreef:
Aha oke, ik denk nog even na, omdat ik veel knutsel enzo!

same here! Ben gek op kaarten maken en bij de actio en xenos hebben ze daar heel veel leuke accessoires voor, en ik denk met mijn 2 bakken vol spulletjes nog altijd meer nodig te hebben :7

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:40

Ik doe ook mee! Het is toch altijd weer veels te aanlokkelijk, al die kleine leuke dingetjes... Maar nu heb ik de bokkers hier om me daar vanaf te houden! Haha

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:41

Grace schreef:
Oeh hier moet ik bij, kledingkast puilt uit en de action prulltjes zijn zo verslavend.. het is maar zoveel cent denk ik dan altijd. Verschrikkelijk :')

Oh, die action he? Merk-make up voor noppes. Cremetjes, douchefrisjes, haarlakjes, nagelpotjes, spiegeltjes, oorbelletjes.

En dan nog de kruidvat met haar aanbiedingen voor lippenstift (neeeeeee, want dit is een andere kleur roze) of foundation (misschien blijft deze wel zitten) of mascara's (misschien klontert deze niet)

Ellende :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:42

Ik doe mee! :D
Ik ben aan het sparen voor een gave reis deze zomer! Dus een doel heb ik in ieder geval

Alleen een klein probleempje, de action ligt echt 3min lopen van mijn kamer af.. En ja daar hebben ze erg veel leuke nutteloze dingen haha!
Ook al moet ik zeggen dat ik vandaag daar heel braaf alleen printpapier, mapjes, markeerstiften en twee theetjes heb gekocht!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:42

Ik doe mee! Zo ongeveer dan, ik ben al heel goed op weg, niet alleen laatst een 35 liter vuilniszak gevuld met prullaria maar ook in de winkel ben ik nu heel goed in staat het juist niet meer te kopen. Je moet jezelf gewoon constant afvragen: heb ik het écht nodig? Heb ik niets vergelijkbaars? En gewoon regelmatig sorteren en weg durven gooien en dan pas weer iets nieuws mogen kopen. Ook qua kleren, één keer per jaar alles sorteren, wat niet meer leuk maar niet kapot is weggeven op een inzamelpunt en de rest weggooien, resultaat een 110 liter zak aan goede kleding weg gegeven. Voelt echt goed! Succes iedereen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 22:42

Eenitram... wij steunen je in je strijd :(:)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:43

Ik doe mee, maar wel na het weekend hahaha :Y)

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:43

Ik woon midden in het centrum van de stad met een action, primark, etos, h&m etc binnen 40 meter lopen.. Helpt ook niet