Fm-transmitter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Caroo

Fm-transmitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:06

Hallo bokkers

Ik wil in de auto graag m'n eigen muziek luisteren. De radio heeft alleen geen een ingang waarop ik mijn telefoon op kan aansluiten.
Omdat Google mijn vriend is, ging ik maar even zoeken en kwam uit op een fm-transmitter.
Ik heb die van Caliber op het oog omdat die het beste getest was, en de prijs is goed.
Voor ik hem ga aanschaffen, kan iemand mij vertellen hoe zoiets precies werkt?
Je sluit hem aan op je sigarettenaansteker.. Maar verder?

En wat zijn de nadelen hiervan?

Quad

Re: Fm-transmitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:12

Je prikt hem in je 12V aansluiting, je USB stick in de FM transmitter en met de knopjes stel je een frequentie in. Op de radio stel je die ook in en voila, muziek vanaf je eigen USB.

Nadelen? Hij onthoud niet waar je gebleven bent bij welk nummer, kan storingsgevoelig zijn.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:19

Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn muziek op mijn geheugenkaart van mijn telefoon staan. Kan hij die ook pakken?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:22

Durf ik niet te zeggen, ik ga er in elk geval niet vanuit en zou een USB stickje aanraden waar je de muziek op zet.
Edit: Vaak beschikken ze wel over een line-in ingang, deze kan je wel gebruiken eventueel door muziek op je telefoon af te spelen die het doorstuurt via een kabeltje naar de FM transmitter welke het weer in de ether stuurt zodat het op je radio te horen is.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 15:32

Oke dankjewel!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:56

Wat je in jouw geval kan doen is een A2DP naar FM ding nemen. Belkin heeft die, dan heb je gewoon draadloos je muziek vanaf je telefoon op je autoradio :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:20

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:28

Die FM Transmitters zijn waardeloos als je een beetje waarde hecht aan zuiver geluid en gebruiksgemak. Ze werken door het uitzenden van een radiosignaal, je maakt dus eigenlijk je eigen mini-radiostation met jouw muziek wat je eigen radio dan weer oppikt door 'm op de juiste frequentie af te stemmen. In de praktijk stoort dit bijna altijd.

Een andere radio met een USB en/of AUX ingang en het juiste kabeltje voor jouw telefoon ga je waarschijnlijk veel meer plezier van hebben. Heeft je eigen radio geen ingang aan de achterkant voor een externe input? daar kun je soms ook nog wel een kabeltje in prikken.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 16:23

Nee ik bedoelde eentje van Caliber voor iets van 30 eu.
Margreet, de radio is ingebouwd in de auto en geen een ingang... Wil zo graag mijn eigen muziek maar als de kwaliteit van het geluid zo slecht is, is het zonde van mijn 30 eu.

Bedankt voor de reacties

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:24

Ik heb er 1 maar die was nog geen 10 euro.
Kan met usb, geheugenkaart en micro sd. Gebruik hem alleen niet meer op t moment, maar prima geluid.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:21

Ik heb in mijn eigen auto mijn FM transmitter weer even uitgeprobeerd, hij blijft voorlopig nog wel even erin zitten ivm BT. Werkt nog altijd goed, voor wat het gekost heeft, zo'n €5,- :+