Verkeerd geadresseerde post Esprit aan mijn adres

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nate

Verkeerd geadresseerde post Esprit aan mijn adres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:42

Ik heb nu al 2 maal "post" ontvangen van Esprit Duitsland, met vermoedelijk facturen of aanmaningen.
Deze post is niet op mijn naam geadresseerd, en er wordt ook een verkeerde postcode op gecorrespondeerd.
Deze post gaat bij mij ongeopend "Retour Afzender" met de opmerking erop dat deze persoon niet bekend is op dit adres en dat de postcode ook fout is.
Zijn er meer mensen die ongewenste facturen/aanmaningen van Eprit ontvangen?
Hoe moet ik hiermee mee omgaan, uiteraard al Google ten rade geslagen, en de post die ik ontvang zijn waarschijnlijk facturen en/of aanmaningen.
Ook heb ik nooit een pakket ontvangen.
In de verhalen die op internet lees, komt uiteindelijk esprit met een deurwaarder of dagvaarding op de proppen.
Deze mensen hebben de post wel op hun naam gekregen en ook geopend.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt, of weet wat ik hiermee aanmoet?

Elsemiek98

Re: Verkeerd geadresseerde post Esprit aan mijn adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:48

ik zou de volgende keer na de politie er mee gaan. aangezien het nu al 2x gebeurd is en heel goed dat je het hebt terug gestuurd!

dat zou ik teminste doen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:49

Gewoon even bellen met esprit nederland.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:51

Misschien moet ik idd ff bellen de volgende keer met Esprit Nederland. Ben benieuwd of ik nu weer post krijg van ze.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:52

Even bellen of mailen? Heb ook heel lang past gekregen van de vorige bewoners. Uiteindelijk verschillende bedrijven maar gebeld. kost idd telefoonkosten, maar er zaten zelfs brieven van verzekerings en banken tussen??

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:32

Bestaat het postcode wel, maar is het alleen nier van jou?
Anders eens google en kijken of die persoon wel in dat postcode woont. Zo ja, straat, adres doorstrepen (en code onderop de envelop). Dan weer in de brievenbus gooien.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:33

Ik had inderdaad de persoon ook al gegoogled, helaas bestaat deze in nederland niet.
Het is een buitenlandse naam.
Alleen de letters van de postcode kloppen niet, de letters van deze postcode bestaan ook niet in het gehucht waar ik woon ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:38

Heb je je foto? Werk bij de post en heb geregeld België er tussen omdat de postcode erop lijkt en de straat ook :P . Bij retour gewoon alles doorkruisen , adres etc en de zip code onder aan al is dat bij dagbladen niet zo.. en dan erop kalken adres bestaat niet of postcode. Heb al tijden in mijn kast een engelenstraat , de enige die er op lijkt heeft hem ook terug gestuurd dus vandaag in overleg alles door gekrast .. sticker op zipcode en retour sturen. Ook op gekalkt dat adres niet bestaat

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:42

Wat toevallig ! Hier precies hetzelfde ! Post van Esprit uit Duitsland onder een andere naam maar wel op ons adres en postcode. Nou hadden we het de eerste x opengemaakt en naar esprit gebeld , nu moeten we de post terug retour sturen en NIET meer openmaken. Kan je de naam van persoon wel even pb sturen ? Mischien wel vd zelfde man ..? Ook wij krijgen nooit pakketjes alleen de facturen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:34

Iig terug blijven sturen en melden dat die persoon hier niet woont. gewoon op de envelop zelf neer zetten. Denk niet dat de politie hier iets mee doet.

Je weet zeker dat je nooit een pakketje of envelop oid heb ontvangen?

nate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 08:10

Nee ik heb inderdaad nooit een pakketje of envelop ontvangen onder deze naam.
In feite kunnen ze mij dus niks maken, maar tja je weet het nooit.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:16

gewoon terug sturen meer niet. Mensen hebben zelf ook een verantwoordelijkheid hoor. Ik krijg af en toe post binnen van iemand die hier acht jaar geleden gewoont heeft. Dan ga ik echt niet die bedrijven bellen hoor. Ik vind het wel goed

nate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 09:03

Gisteren alweer een brief ontvangen :( , nu van een Nederlands incassobureau, je raad het al...
De brief gaat gewoon weer retour afzender :D , al ga ik hem wel even naar het postkantoor brengen dat er even een stickertje opkomt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:13

nate schreef:
Gisteren alweer een brief ontvangen :( , nu van een Nederlands incassobureau, je raad het al...
De brief gaat gewoon weer retour afzender :D , al ga ik hem wel even naar het postkantoor brengen dat er even een stickertje opkomt.

irritant he. Ik gooi het gewoon weg hoor van mensen die hier al jaren niet meer wonen. Zo lang jouw naam er niet op staat kunnen ze er weinig mee hoor

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:18

Wij krijgen hier in het huis ook al jaren post van een bewoner die hier niet meer woont. Aanmaningen, rekeningen en zelfs dagvaardingen van het OM. Ook al deurwaarders aan de deur gehad, maar zelfs als er gezegd wordt dat diegene hier niet meer woont stroomt de post nog binnen. Gemiddeld een stuk of 3/4 brieven per week, diegene is 2 jaar terug of langer geleden weggegaan... Niet openen, terugsturen, niks helpt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:20

Ik heb dit ook gehad, bleek om iemand te gaan die bedrijven moedwillig oplicht en de rekeningen liet opsturen naar willekeurige adressen. Bij mij ging het om een telefoonmaatschappij. Die persoon had dus nooit op mijn adres gewoond, maar ik kreeg de aanmaningen, tot In Naam der Koningin aan toe!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 09:23

@Cayenne dat vermoeden heb ik dus ook sterk, gelukkig staat inderdaad mijn naam er niet op en kunnen ze mij dus niks malen.
Hoe heb jij dit toen opgelost?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:26

Zoiets heb ik ook een tijdje gehad. Ik heb inderdaad gewoon alle bedrijven gebeld, zaten bekeuringen bij die al maaaaaanden niet waren betaald en waren vervijfdubbeld of zo. Na het bellen werd de post gelukkig minder.