Tatoo, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Tatoo, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:05

Heej mensen ...
Ik zit na te denken om een tatoo te nemen.
Een kleintje bestaande uit drie woorden (titel van een gedicht).
Ik zou deze graag aan de binnen van mijn linkerpols willen hebben.

Nu ben ik 16, en kan ik het zomaar achter mijn moeders' rug om doen.
Maar dat doe ik maar niet :+

Ik en mijn moeder hebben veel ruzie door mijn (soms enorme) stemmingswisselingen ... (okay, ruzie heb je met zn tweeën maar ik ben toch vaak degene die de emmer laat overlopen). En nu wil ik dit dus aan haar gaan vertellen, maar hoe moet ik dit brengen?

Op een moment waarop het ietskes beter gaat? En dan gewoon van 'hey mams, ik wil graag een tatoo?' :=

Ik ben vooral bang dat ze dit als een impulsieve actie ziet en gelijk stug nee zegt zonder zich in mij te verplaatsen, of het nog eventjes erover te hebben oid. (men vindt namelijk vaak dat ik impulsieve acties neem terwijl ik over het grootste deel goed na denk ... ook iets waar ik al maanden mee bezig was bestempelde men met impulsief so ... :+ )

Hoe zou bokt dit aanpakken?

minikatje

Re: Tatoo, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:09

Ten eerste, ik vind dat je het heel volwassen oppakt. :)

Als je het moeilijk vind om een gesprek aan te gaan is misschien een brief schrijven een optie?

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:14

Als ik jou was zou ik gewoon rustig aan je moeder vragen of je haar even mag spreken en dan begin je er over. Houd er wel gewoon rekening mee dat ze idd helemaal uit der plaat kan schieten(persoonlijke ervaring haha :+ ). Iig, als ze nee zegt, zeur dan ook alsjeblieft niet door. Dat werkt alleen maar averechts. En trouwens, je kan ook even twee jaartjes wachten toch? :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:20

allereerst moet je jezelf van te voren al afvragen
wat gaat mijn moeder hierover vragen of zeggen..
en daar over nadenken.

zoals.. waarom die drie woorden precies
wat betekenen ze nu voor je.
weet je wel 100% zeker dat het later ook diezelfde 'diepe' betekenis voor jou zal hebben
vergeet immers niet, je zit nu in de pubertijd.. wat enorm diep en betekenisvol kan lijken, zou je over een paar jaar om kunnen lachen.
waarom juist die plek
immers tatoes kun je wel verwijderen, maar dan moet er dus of iets anders komen, of het wordt een litteken, een witte varriant van die woorden (dus valt op in de zomer als je bruin wordt).
wat gaan deze woorden op die plek betekenen als ik straks aan het werk ga, kan dit mijn toekomst beinvloeden.
hoe lang bestaat deze wens in deze vorm al (is het idd geen impulsieve gedachte door de puberhormonen)

deze vragen zal je moeder waarschijnlijk gaan stellen en misschien nog wel meer.. daar moet je eigenlijk van te voren al over nagedacht hebben.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:25

Als ik bang ben voor mijn ouders reactie maak ik er altijd een grapje van of overdrijf ik. Zo ook toen ik mijn eerste tattoo wilde, "Hey mam, wat zou je ervan vinden als ik helemaal onder de tattoos zou zitten?!" Gelijk een hele preek maar daarna gewoon rustig uitgelegd dat ik een kleine tattoo wilde hebben. Ze was gelijk opgelucht en een paar weken later ging ze vrolijk mee. :D

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:26

Gewoon tijdens het eten het rustig gaan vragen? Ik wou samen met m'n zus graag een tattoo, en dat heeft mn zus gelukkig gevraagd en ze deden er totaal niet moeilijk over als het maar klein bleef.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:28

Ik zou wachten tot ik 18 was, al was het maar omdat de echt goede artiesten dit ook als eis stellen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:32

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je een tatoeage kunt laten weghalen zónder zichtbare schade. Het duurt lang en is beslist geen feestje maar het kan wel degelijk.

TS, ik zou wachten tot je 18e en dan nog eens kijken of je het nog zo graag wil.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:34

Ik zou er idd erg goed over na denken als eerst, bedenk goed dat het daar voor altijd zit! (weg halen kan wel maar ze zeggen dat dit nog 10x zoveel pijn doet dan het zetten zelf en het is ook maar de vraag of het mooi weg trekt)
Ook iets waar je al 'maanden' mee bezig bent kan je later spijt van krijgen, ik wil ook al vanaf mijn 16e een tattoo en wist toen toch echt wel zeker wat ik wilde, nu 2 jaar later ben ik al 20x van gedachtes verandert, en nu weet ik pas echt zeker wat ik nu echt wil!
2 jaar lijkt voor nu enorm lang, maar bedenk wel dat je er misschien nog 70/80 jaar mee moet doen.
Ik zou ook even heel goed na denken over je pols, dit is toch wel een erg zichtbare plaats, ik weet niet wat je later wilt gaan doen, maar het zou wel enorm balen zijn als je daardoor word belemmerd in je werk.

En als je het dan echt helemaal zeker weet, zou ik gewoon rustig een gesprek met haar beginnen, zeggen dat je een idee hebt en er erg goed over na gedacht hebt! En zo rustig in je vraag rollen :)
En mocht je dat lastig vinden zou een brief idd ook een optie zijn!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:36

Ik ga waarschijnlijk de 24e er een laten zetten, mijn moeder is totaal tegen tattoos en andere piercings dan oorbellen.. Dus ik laat m zetten, omdat ik dat wil.. En dan ziet ze m vanzelf een keer :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:57

Tazzey schreef:
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je een tatoeage kunt laten weghalen zónder zichtbare schade. Het duurt lang en is beslist geen feestje maar het kan wel degelijk.

TS, ik zou wachten tot je 18e en dan nog eens kijken of je het nog zo graag wil.

En er hangt ook een kostenplaatje aan. :j

Volgens mij kun je geen tattoeage laten zetten onder je 18e zonder toestemming, in ieder geval
niet bij de tattooshops die ik ken.

Ik zou er nog even mee wachten tot je 18 bent. Je bent pas 16, toen ik 16 was wou ik ook allerlei
piercings en tattoeagoes, terwijl ik daar nu weer heel anders over denk. Toen wist ik het ook 'zeker'.

Heel eerlijk gezegd.. Ik heb meer topics van jou gelezen en daar kwam je wel vrij impulsief over. :Y)
Niet vervelend bedoelt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:00

Wachten tot je achttien bent. Ik wil er ook graag een, maar mijn ouders zijn er ook op tegen. Zonder hun toestemming kan het niet. Dus als je wacht tot je achttien bent heb je geen toestemming nodig en daarnaast heb je dan nog een tijdje om te kijken of je echt wil, tijd om te sparen, en tijd om een goede artiest te zoeken ect.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:02

Het professioneel laten verwijderen kost een lieve duit inderdaad. Ik ben geen goede graadmeter voor wat betreft de pijn, ik heb een probleem tattoo. Bij mij doet het onvoorstelbaar veel pijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:03

Ik zou er nog even over denken. En met even bedoel ik 2 jaar :+
Sowieso zul je bij meer (lees:goede) shops terecht kunnen op je 18e en wie weet is je idee of plek waar je hem wil dan alweer veranderd.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 19:12

Ik snap dat jullie zeggen twee jaar ... maar af en toe vraag ik me af of er wel twee jaar is ...

Anyway.
Op internet stond dat je vanaf je 16e zonder toestemming mocht?

Ik zal er nog eventjes over nadenken (:
En ik denk dat een aantal jaar wachten idd misschien wel het slimste is ... ik wist niet dat de meeste artiesten ook eisen stellen, zo erg had ik me er nog niet in verdiept. Maar idd, als je een aantal jaar wacht weet je het pas écht zeker. Denk dat dat hem maar word dan (:

Over die witte tatoo's ... sommigen doen dat toch doelbewust? Littekens maken als tatoo's? Had dat een keertje gezien, was wel vet. Heb dan ook weer heel veel mislukte gezien op google, die waren wat minder _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:13

Het is het is echt 18 jaar, piercings zijn wel vanaf 16 jaar zonder toestemming.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 19:16

[***] schreef:
Het is het is echt 18 jaar, piercings zijn wel vanaf 16 jaar zonder toestemming.

Heb eventjes gegoogeld, kwam deze site van rijksoverheid tegen; klik

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:21

Het mag zonder toestemming, maar de GOEDE artiesten wagen zich niet aan minderjarigen. En dan kun je vast wel ergens bij een thuisprikker terecht, maar of je dat moet willen? Ik zou het in elk geval niet willen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:23

xEmily schreef:
[***] schreef:

dan zou je m dus nog niet op je pols mogen zetten ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:24

Gewoon zeggen dat je zwanger bent, dan krijgen ze een hartverzakking en daarna zeggen; "Neejoh, ik wil alleen maar een kleine tattoo hier"
_O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:24

12 tot 16, dus dan mag een 16-jarige hem wel op de pols. Van de overheid.

Wat wel weer bijzonder is, gezien er steeds meer wordt gesproken over het puberbrein en dat je pubers hun daden niet te zwaar mag aanrekenen omdat ze nog een puberbrein hebben en dat brein moet beschermd worden door het ophogen van de alcoholgrens enzo, maar ondertussen mogen ze wel vanaf hun 16e zonder toestemming van hun ouders een tatoeage nemen. :n
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 13-10-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:25

Je kan het wel brengen als zijnde: Ik zit al (zo lang...) te denken dat ik er tattoo wil. Wat vind jij hiervan ?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:25

elenaMM77 schreef:
xEmily schreef:

TS is toch 16? Vanaf 16 jaar en ouder mag je gewoon je pols laten tattooeren.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 19:25

elenaMM77 schreef:

Er staat toch tot 16 of ben ik nu zo slecht in lezen :=
Ik begin spontaan te twijfelen _O-

Ik wacht er mee mensen, denk dat dat idd het beste is.
Na mijn havo-diploma kijk ik wel weer ...

En dan heb ik of spijt dat ik het nu al niet gedaan heb, of ik kan erom lachen :D

Joscaa schreef:
Gewoon zeggen dat je zwanger bent, dan krijgen ze een hartverzakking en daarna zeggen; "Neejoh, ik wil alleen maar een kleine tattoo hier"
_O-

:')
Ik zou mijn moeder nooit zoiets aandoen maar vind hem wel geestig (:
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 13-10-14 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:26

Goed plan, TO! Dan heb je ook de keuze uit zeer goede artiesten. Als je dan toch iets voor de rest van je leven wilt, moet je het ook goed laten doen. ;)