Vriendin 'pikt' alles van me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Vriendin 'pikt' alles van me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 16:56

Goedemiddag bokkers,
Ik word de laatste tijd gewoon even helemaal knettergek van een vriendin van mij, zo'n beetje mn tweede beste vriendin. Ik moet het even van me afschrijven, hopelijk begrijpen jullie het..

Ik neem haar weleens mee naar vrienden van mij, of als ik met een jongen bezig was nam hij een vriend mee en nam ik haar mee, ik dacht zal leuk worden, er zal toch niks mis kunnen gaan.

Maar als ik dit doe, gaat ze altijd met de jongen waarmee ik dus eigenlijk (volgens bedoelingen) bezig was flirten, altijd gaat ze aandacht zoeken. Ik ken die jongen al erg lang. Maar zij is de grote prater die heel de tijd de aandacht op zich moet hebben en gaat heel de tijd aan ze zitten enzo.. (Niet op de pedofiele manier hoor, :'))

Zelfs met de jongen waarvan ze letterlijk alles weet omdat ik al meer dan 2 jaar verliefd op hem ben, ging ze mee flirten en aandacht zoeken. Ik zal hem even M noemen. Gelukkig was M niet echt onder de indruk ervan en liet was meer naar mij toe gericht, maar anders zou ik het toch wel heel banketstaaf vinden..
Vanmiddag weer, ik nam haar mee met een jongen waar ik een beetje mee bezig ben. Ik dacht dat ik zo ook misschien M zou kunnen vergeten, maar nee alweer gaat ze verdomme heel de tijd aandacht bij hem zoeken en zoekt ze sjans met hem, en aan mij heeft ze schijt. En dan op het einde zegt ze nog heel leuk 'Nou Lies, zeg dag tegen je chick'

En zulke dingen keer op keer, gewoon dat ze bij iedere jongen aandacht moet zoeken en ermee moet gaan flirten, ik ben ook gewoon helemaal klaar op een gegeven moment. Ik bedoel ze geeft mij niet eens de kans om naast de jongen te gaan zitten waarmee ik bezig was.

Ik word er gewoon helemaal gek van, anderen merken het namelijk ook op. Altijd zoekt ze aandacht en gaat ze flirten met jongens waar ik mee bezig ben. Ik word niet snel jaloers maar man, dit is echt om gewoon strontziek van te worden..

Hopelijk snappen jullie het, moest het echt even kwijt. Waar ik dus nu om vraag is tips,
hoe ik bijvoorbeeld met haar erover kan praten of hoe ik situaties kan voorkomen..
Of jullie ervaringen in dit gebied, zijn ook van harte welkom!

Thanks for reading x

belle_boef

Re: Vriendin 'pikt' alles van me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:58

Waarom neem je haar mee als jij iets wil beginnen met een jongen??

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:59

als je dit weet, waarom neem je haar dan mee of waarom zeg je het niet een keer tegen haar?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:59

Haar niet meer meenemen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:00

Haar gewoon eerlijk zeggen hoe je er over denkt en als je met een jongen date haar gewoon niet meer mee nemen.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:01

Misschien kun je gewoon tegen haar zeggen dat je dit niet leuk vindt. En anders heel makkelijk haar gewoon niet meer mee nemen.

Liezja

Uh, haar niet meer meenemen? :')

Anoniem

Inderdaad de volgende keer thuis laten.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:02

Lieshorses schreef:
Maar zij is de grote prater die heel de tijd de aandacht op zich moet hebben en gaat heel de tijd aan ze zitten enzo.. (Niet op de pedofiele manier hoor, :'))

:')

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:04

Uuuhm, das niet zo moeilijk dan toch? Laat haar lekker thuis!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:05

Zo herkenbaar dit, je kunt me pb'en!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:06

Niet meer meenemen en eerlijk zeggen dat dit je dwars zit!
Dadelijk gaat zij er met jouw crush vandoor..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:06

tegen dit stukje zin zat ik wel raar tegen aan te kijken: ''of als ik met een jongen bezig was'' alsof je dingen aan het doen bent met ze <<) je snapt vast wel wat ik bedoel :')

Maar ik zou haar gewoon niet meer mee nemen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:09

Ik vraag me af met hoeveel jongens je tegelijk aan het flirten bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:11

Billy schreef:
Ik vraag me af met hoeveel jongens je tegelijk aan het flirten bent....

Ik eigenlijk ook, kon er niks aan vastknopen maar het lijkt alsof je zelf ook met 3 kerels tegelijk bezig bent TS :')

De oplossing is toch echt simpel; andere vriendin zoeken of d'r voortaan inderdaad thuislaten. Maar als je zelf al enorm onzeker bent, dan ga je dit met iedere "vriendin" krijgen die je ergens mee naartoe neemt; er is altijd wel iemand die dan naar een ander kijkt terwijl jij al naar diegene keek namelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:12

Dat sowieso, haar thuis laten :')

Maar het is meer zovan, hoe kan ik tegen haar hierover beginnen? Ik wil niet
als zo'n zielig persoon overkomen die dan heel jaloers is ofzo, maarja t moet
wel gezegd worden en dat zij er eens iets van leert.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:13

Gewoon zeggen joh he luister ik vind het niet leuk hoe jij tegen de jongens doet waar ik mee date.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:14

Lieshorses schreef:

Waarom moet zij hier als enige "eens iets van leren"?

Ik persoonlijk denk namelijk dat dingen ook wel vrij overdreven worden (al dan niet bewust) en dat je vriendin niet het enige probleem vormt...
Op het moment dat jij jezelf als "zielig persoon" of "jaloers" ziet o.i.d. zul je dit ook (onbewust) uitstralen.. Zal het je vriendin een keer niet zijn, dan zal er misschien wel een ander zijn die hier op de een of andere manier gebruik van maakt voor zichzelf..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-14 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Niet meer meenemen dus. Als een vriendin van mij dit zou doen dan zou het niet eens meer een vriendin van me zijn want vriendinnen doen dit niet. Die blijven met hun handjes van jongens af die jij leuk vind. Haar de waarheid vertellen en zeggen dat je haar niet meer mee wilt hebben als jij naar een jongen gaat. ( Het komt bij mij overigens wel over alsof je de een na de ander heb, correct me if i'm wrong)

Vayo

Zeg gewoon dat je het niet leuk vindt, dat zij flirt en aandacht vraagt van de jongens waar jij een oogje op hebt en mee aan het daten bent.

Aan de andere kant kan ik ook weer begrijpen dat zij geen zin heeft iedere keer mee te gaan en dan gezellig moet gaan doen met een jongen die jij voor haar 'kiest', zodat jij achter de jongen van jouw keuze aan kunt.

Ik denk dat je het direct oplost door eerst uit te leggen dat je het vervelend vond en haar verder niet meer mee te vragen. Ga met haar gezellige vriendinnen dingen doen en ga met de jongens die jij leuk vindt 1 op 1 op date.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:15

Nee jongens, begrijp me niet verkeerd ik ben niet met 3 kerels bezig, lang niet.
Het is gewoon al een stuk of 3 keer gebeurd..

En ja, ze gaat er nog een keer met mijn crush ervandoor..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:16

Alles?
Ik lees alleen dat jij en zij gezellig met een groepje jongens aan het dollen zijn en dat jij jaloers bent op de makkelijke manier waarmee zij contact legt.

Gewoon even tussen neus en lippen door opmerken dat jij graag wat meer met deze jongen zij willen praten en dat dat moeilijk is als zij er naast zit?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:17

Dan is het dus ook geen vriendin van jou als ze dit steeds weer flikt. Echte vriendinnen doen dit namelijk niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:17

Lieshorses schreef:

Ze hoeft hier toch niets van te leren? Je kunt toch gewoon simpel beginnen over de laatste keer dat jullie een date hadden met jongens en dan vertellen dat je het niet zo leuk vond dat zij met de jongen flirtte die jij juist leuk vond.
Verder zou ik haar gewoon niet meer meenemen. Voor haar is het misschien ook niet zo leuk om steeds ingezet te worden tijdens jouw dates en dan te worden gekoppeld aan een jongen die jij voor haar kiest.

Als dit je echt zo dwars zit en je haar iets wilt leren, moet je je misschien eens afvragen hoe goed de vriendschap is en wat die je waard is!?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:19

meisje2000 schreef:
Dan is het dus ook geen vriendin van jou als ze dit steeds weer flikt. Echte vriendinnen doen dit namelijk niet.

Echte vriendinnen praten even met elkaar en openen geen topic op een internetforum om iemand zwart te maken die zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is. :+