Het feelgood topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Het feelgood topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 21:17

Naar aanleiding van een ergernissen topic kwam ik op het idee om een tegenhanger te maken: het topic voor positivo's, omdat we altijd wel een dosis positiviteit kunnen gebruiken. De hamvraag in dit topic luidt als volgt: wat zijn nu dingen die jij leuk, mooi, fijn, lief, aardig, etc. vindt aan je medemens? Dit kunnen dingen zijn in het algemeen, maar ook specifieke situaties waarin jij iets voor een ander deed, een simpel gebaar, waardoor jullie je allebei beter voelden of een moment waarop iemand een simpel, maar mooi gebaar naar jou toe maakte. Bijvoorbeeld: iemand voor laten gaan in de kassarij, een fietser of voetganger in de stromende regen voorrang geven, die klant met 5 cent tekort bij de kassa uit de brand helpen, enz.
Het is niet de bedoeling om hier over ergernissen te praten, daar is een ander topic voor.

Aidenn

Re: Het feelgood topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:20

de lift open houden als mensen haast hebben om in de lift te komen

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:20

Dat ik vandaag al 5 minuten stond te wachten om over te steken en dat een auto mij met een hele rij achter zich voor liet gaan :D
En dat ik ergens stage mag lopen voor 3 dagen terwijl ze eigenlijk alleen lange stages doen, maar voor mij een uitzondering maken :D :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:23

Het moment dat ik zelf iets goed deed, ik denk hier met regelmaat (als alle asocialiteit me even teveel word) aan terug. Ik zat in de trein op het balkon (tussen de deuren) en daar was een mevrouw met rolstoel. Ze moest er op hetzelfde station als ik uit en ze had een beetje stress over of de NS wel voor personeel had gezorgd, het was haar al meerdere keren overkomen dat er geen hulp was om haar uit de trein te helpen.
We hebben de hele weg super gezellig gepraat en bij aankomst op station Alkmaar... Jawel... Was er geen hulp. Toen heb ik twee sterke mannen ingeschakeld om mij te helpen die mevrouw uit de trein te helpen. Toen we eenmaal beide buiten stonden pakte ze mijn arm vast en zei: 'ik zal tegen iedereen vertellen dat ik vandaag een engel ontmoet heb die mij geholpen heeft...'
Ik denk hier met enige regelmaat aan terug, voor mij was zíj juist een engel door haar kracht en door het gesprek dat we gehad hadden.

Iets recenter; ik word echt gelukkig van de buschauffeurs van het GVB. Ik loop al 9 weken met krukken en al 5 weken (zo lang werk ik alweer) zorgen ze elke keer dat ik als eerste op een goede manier kan instappen, waardoor ik altijd plek heb. En ze wachten altijd geduldig tot ik zit in de bus of tot ik de bus uit ben.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:27

AmyII en door jou verhaal zat ik met een glimlach! bedankt daar weer voor haha!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:31

Geen dank! Het was zo'n speciaal moment voor mij, dat ik het graag deel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:39

Ha, nou moet ik wel he :) De laatste dagen waren het vooral veel kleine dingetjes - gewoon een aardige opmerking, een klein gesprekje toen we in de rij voor een concert stonden. De buschauffeur die toch stiekem de deur opendeed terwijl hij eigenlijk niet meer bij de halte stond. Maar ook toen er meteen voorbijgangers te hulp schoten toen er een ongeluk was gebeurd (een man die was gevallen met de scootmobiel, daar stonden in notime veel mensen bij, die ook daadwerkelijk hulp boden.) Of dat er toch wel heel vaak wel iemand is die even meetilt met een wandelwagen (of soms een rolstoel.)

Of in het park: een opgeschoten jongen van een jaar of 14, helemaal met het uiterlijk om stoer te zijn met het juiste jack enzo, en voetbal mee, en wat herrie met wat andere jongens (familie leek me zo), die ineens terug kwam lopen om zijn zusje mee te nemen. Verderop zat een konijntje en dan kon ze kijken en aaien. En ook vroeg hij keurig netjes of dat mocht. Dan denk ik: het komt echt wel goed met de jeugd :)

En dat ik me, zelfs 's avonds en alleen en in het donker, eigenlijk op heel veel plekken juist uitzonderlijk veilig voel.

Het mooiste moment voor mezelf was toen ik eens heel overstuur in de bus was gestapt en ik echt niet kon stoppen met huilen - een andere reiziger bood me toen een zakdoekje aan. Geen vragen of opmerkingen, gewoon een heel erg vriendelijk blijk van medeleven. Dat deed me zo ontzettend goed!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:07

Dat wat in de OP staat had ik, ik stond in de kassarij, maar ik kwam 5 cent te kort en een aardige mevrouw achter mij
gaf toen 5 cent :)

Ook is het heel aardig als automobilisten voor je stoppen terwijl de haaientanden naar jou staan :)

En zelf geef ik altijd geld aan zwervers, voornamelijk in Indonesië :)
Soms zijn het zelfs kleine kindjes die papiertjes uit delen waarop in gebrekkig engels of Indonesisch staat dat ze geen ouders meer hebben, en alleen op straat leven, echt sneu :(:)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:01

Of gewoon dat je bij de kassa komt en achter in de rij gaat staan waar iemand een heeeele volle boodschappenkar heeft, dat ze dan omkijken en zeggen: Ga maar even voor hoor! :D

Daar word ik altijd zo gelukkig van <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:31

Nadenker op dit uur

In het donker fietsen naar huis vanaf ouders (12 km ofzo) , en bij de kruising kunnen doorrijden omdat een automobilist al ver van te voren af remt. Oh en de straat in fietsen en dan al ontvangen worden door een luidmauwende poes <3

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:51

Leuk topic! :D

vriendlief die me on 6:30 naar het werk toebrengt omdat ik anders niet op tijd kan komen

Mormel, 1 van mijn katten die me elke ochtend een kop stoot geeft.

patiënten die je nog herkennen van een stage van 2 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:53

Ik wordt al blij van dit topic!
AmyII's verhaal gaf een groote glimlach!

Nij mij ben ik superblij met mijn ouders, broer en zussen. Elkaar helpen zonder er iets voor terug te verwachten.

Hier eens een engels mondeling. (docent, en tweetal die mondeling doet in het lokaal) Ik ben heel slecht in engels en deed dit samen met een vriendin. Hele aardige meid, maar niet van het 'andere-mensen-aanraken'.
Krijg ik, ondanks keiveel oefenen een 5.3 op de mondeling.. Aan het eind van het jaar, met de kans om het jaar te halen steeds kleiner.
Het klinkt stom, maar deze 4e klasser moest echt even huilen. Omhelst mijn vriendin me zomaar! <3 iets wat ze echt niet snel (wil) doe(n)(t). Achteraf een feel-good moment omdat ik zo'n geweldige vriendin heb!

Voor de rest kan ik genieten van die kleine dingen. De tractor die vol de berm ingaat zodat ik op de fiets de berm niet in hoef, en dan hun gezicht als je je hand opsteekt.. De momenten dat jr van iemand voor mag (bijvoorbeeld bij de kassa), of wanneer je ziet dat een oudere persoon die niet meer goed ter been is in de overvolle trein ziet instappen en iemand opstaat zodat de oude persoon kan zitten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-14 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:58

Joaltijd schreef:
Ik wordt al blij van dit topic!
AmyII's verhaal gaf een groote glimlach!

Nij mij ben ik superblij met mijn ouders, broer en zussen. Elkaar helpen zonder er iets voor terug te verwachten.

Hier eens een engels mondeling (docent, en tweetal die mondeling doet in het lokaal) ik ben heel slecht in engels en deed dit samen met een vriendin. Hele aardige meid, maar niet van het 'andere-mensen-aanraken'. Krijg ik, ondanks keiveel oefenen een 5.3.. Aan het eind van het jaar met de kans om het jaar te halen steeds kleiner werd. Het klinkt stom, maar deze 4e klasser moest echt even huilen. Omhelst mijn vriendin me zomaar! <3 iets wat ze echt niet snel doet. Achteraf een feel-good moment omdat ik zo'n geweldige vriendin heb!

Voor de rest kan ik genieten van die kleine dingen. De tractor die vol de berm ingaat zodat ik op de fiets de berm niet in hoef, en dan hun gezicht als je je hand opsteekt.. De momenten dat jr van iemand voor mag (bijvoorbeeld bij de kassa), of wanneer je ziet dat een oudere persoon die niet meer goed ter been is in de overvolle trein ziet instappen en iemand opstaat zodat de oude persoon kan zitten!

Ik groet altijd vrachtwagenschauffeurs en boeren als ik ze tegen kom. Al is het alleen maar om zeker te weten dat ze mij gezien hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 00:05

Ladybird schreef:
Joaltijd schreef:

Ik groet altijd vrachtwagenschauffeurs en boeren als ik ze tegen kom. Al is het alleen maar om zeker te weten dat ze mij gezien hebben :=

Tsja, dat kan ook :P ik fiets, als er een vrachtwagen/tractor komt met opzet even wat verder van de kant af. Als ze dan de berm al wat induiken ga ik snel naar de kant en dan de berm in. nog niet gehad dat iemand mij niet zag. Gelukkig!

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:32

Dit topic maakt mij helemaal blij! :D
Ik zal zelf eens nadenken over mijn feelgood-momenten :)

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:57

Ik was heel blij toen ik zag dit weekend dat mijn ex mijn doos met winterkleren voor me had klaargezet om weer uit te pakken, die stond helemaal onderaan met de andere dozen erop tot het plafon gestapeld. Het had mij denk ik wel een uur gekost om hem uit te graven.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:11

ik kreeg vanochtend zomaar ontbijt op bed van m'n vriend :D

Vervolgens zit in de trein, word ik gecontroleerd op m'n vervoersbewijs, bleek ik niet ingecheckt.. ja ingecheckt en direct weer uitgecheckt heel raar?? maar die vrouw was super aardig en zei dat het niet gaf. vervolgens komen we bij het perron aan en ze zegt tegen andere passagiers die ze nog moest controleren; laat maar zitten, anders vergeten jullie straks uit te checken! super lief meedenkende vrouw +:)+

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:39

leuk topic! Kan alleen zo gauw ff niets bedenken :')

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:39

wat een heerlijk topic! ik word altijd heel gelukkig als je van een (on)bekende een complimentje krijgt, of als je voor iets kleins als opstaan voor iemand in de trein nog een tweede keer bedankt wordt met een grote glimlach.
En inderdaad, dingen als een ontbijtje op bed of een onverwachte foto op facebook van een vriendinnetje met jou <3

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:44

Ik werk in de thuiszorg en wanneer ik mijn werkjasje aan heb zegt altijd iedereen hoi :+
En wanneer ik voor een deur sta van een complex (waarvan ik ook gewoon een sleutel heb) en dan iemand de deur voor mij open doet, vind ik dat ook altijd erg aardig!

En het feit dat een aantal clienten zo blij waren mij weer te zien na een maand niet gewerkt te hebben, daar wordt ik ook gewoon blij van :D

Verder wanneer ik te paard ben, zegt men ook over het algemeen altijd gedag.
En wanneer ik met 1 boodschap voor iemand anders mag.

En omdat ik 3 lesdagen heb gemist (heb er maar 1 in de week, dus 3 weken) lag ik 3 praktijklessen achter. Mijn docente gevraagd om hulp of ze wat voor wilde doen of uit wilde leggen. Neemt ze mij mee, doet alles nog een keer voor. Legt alles uit en beantwoord al mijn vragen zonder gedoe.
Zo heb ik in 1,5 uur een spoedcursus infuus prikken gehad, medicatie oplossen, medicatie aanleggen, zij-infuus aansluiten en heeft ze ook nog eens de eerste les herhaald over het infuus vullen.

Tja, het zijn de kleine dingen die het doen :D

Edit;
Oh en laatst stond ik met mijn zus in de C&A en zij was iets aan het passen, stond ze voor de spiegel te kijken of het allemaal wel goed stond :+ Zegt zo'n vrouw; 'Ja staat je echt heel goed hoor! Heel leuk'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:49

Toen ik een paar weken geleden samen met mijn man in een ongeluk terecht kwam, dat er zo onwijs veel mensen stopten om te helpen. Dat vond ik zo mooi, normaal is het zo vaak ik stond erbij en ik keek ernaar. Dat heeft mij toen al heel veel goeds gedaan :j

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:48

Mensen die muziek spelen op de piano's die de laatste tijd op een aantal stations staan, echt heel leuk!

Of een vriend van me die gisteren tegen mij zei: "Jij bent voor mij net de Iphone 886: de versie waar ze alle foutjes uitgehaald hebben zodat alleen nog de mooie, goeie en leuke eigenschappen zijn overgebleven". <3

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:59

Ik moest een keer met mijn zus samen naar huis fietsen. We waren 13 en 16 jaar oud. Het was al 21:30 en nog licht toen we begonnen te fietsen. We waren net naar een ander dorp verhuisd en wisten nog niet zo goed de weg.
Het begon al gauw te schemeren. We hadden er na 5 km fietsen over landweggetjes al moeten zijn,maar kennelijk waren we verkeerd gefietst.
Het werd inmiddels donker en mijn licht deed het niet. We hadden geen mobieltje op zak. Nadat we een half uur in het donker gefietst hadden zagen we aan de grote weg een dorpskroeg. We besloten de weg te gaan vragen.
We stapten binnen in een donker hok met een paar oude mannen aan de bar die zich ontzettend verbaasd en enigszins bezopen omdraaien.
We waren best bang (puberangst :') ) en vroegen aan de barman de weg naar ons dorp. Hij verwees ons onmiddellijk door naar de telefoon en zei ons om naar huis te bellen en te vragen of het goed was of hij ons thuis zou brengen.
We hebben even getwijfeld... Twee jonge meisjes met een vreemde man in een bus mee..?
Gelukkig kwam de vrouw van de barkeeper er bij staan en ze wilde met ons meerijden voor het veilige gevoel.
Zo werden onze fietsen in een bus geladen en werden we pal voor de deur van ons huis afgezet!
M'n zus en ik konden wel huilen van blijdschap dat we veilig thuis waren. In het donker verdwalen op landweggetjes is niet prettig als je 13 bent :=

De volgende dag zijn we bloemen gaan brengen naar die aardige mensen die ons niet alleen de weg wezen,maar ook nog veilig thuis hebben gebracht.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:57

Het is zo fijn dat aardige mensen nog bestaan :D