Steampunk on a budget

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Steampunk on a budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:05

Heyhoi bokkers!

Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor de steampunk stijl, maar heb er nooit echt wat mee gedaan, mede omdat het vaak zo duur is in de speciale winkels. Vandaag heb ik dan (in my opinion) dé perfecte laarzen gevonden (en gekocht), en ik wil er toch wel wat mee gaan doen voor een fotoshoot in de herfstvakantie met mijn verzorgpaarden. Ik heb alleen geen mega budget ervoor, en wil er ook geen 300 (schoenen waren al dik 100) euro aan uitgegeven hebben stel ik vind het toch niet zo geweldig.

Het gaat om deze schoenen:
Afbeelding

Wie heeft er leuke ideeën die wel onder het kopje 'steampunk' passen maar niet meteen te extreem (duur) zijn? Het mag ook best een beetje knutselwerk zijn, ik kan redelijk met een naaimachine overweg.
Laatst bijgewerkt door Nala op 11-10-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:08

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:09

Een simpel Burda-patroontje in een steampunky stofje met parelmoeren knoopjes en een kantje is al heel snel leuk. Een oud leren handtasje van de kringloop kan je de band afslopen en dan aan een riem hangen. Een hoge hoed van de carnavalswinkel met een gesloopte oude wekker (onderdelen!) er op is ook al snel erg leuk! En van een sjaaltje of een dun stofje knoop je een halsdoek.

Verder kan je met een spuitbus al snel iets opleuken door bvb tandwielen als malletje te gebruiken, en kantjes/randjes doen het ook erg goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:10

Jeetje is dit mode tegenwoordig? Wat lelijk en wat afschuwelijk veel geld voor wat stof! :oo

Nala

Re: Steampunk on a budget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:11

Haha nee het is zeker niet mode tegenwoordig, het is een relatief aparte stijl. Daarom open ik het topic ook, ik vind het een beetje duur allemaal...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:16

Aangezien je zegt handig te zijn met de naaimachine; investeer in de stoffen die jij wil gebruiken, ga op zoek naar kledingpatronen in steam punk stijl en maak het zelf.

Al die kleding is gewoon reteduur en 300 euro is niks als je een echt mooie outfit wil...niet als je alles moet kopen.

Ik weet niet hoe extreem je de outfit wil maken, maar de brillen en gasmaskers kun je ook bij legerdumps kopen; moet je nog wel even eraan knutselen om ze echt steampunk te maken, maar dan heb je de basis in ieder geval al.

edit; hier hebben ze een hoop links waar je ook patronen (of anders toch uitleg hoe je iets zelf kan maken) kunt vinden http://gothic.slammer.nl/kleding-patronen.html
Genoeg dingen tussen te vinden die ook bij steam punk past
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-10-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:18

Ik ben niet van plan om er echt een super extravagant of extreem kostuum van te maken, gewoon wat aparts en elegants. Ik wil het namelijk ook na de fotoshoot nog een beetje in mijn dagelijkse kleding kunnen verwerken voor een iets apartere look (bijv alleen een mooi gedetailleerd corset-achtig iets aan doen op een simpele zwarte broek en witte blouse).

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:20

Ik heb voor 2,95 een setje goggles bij de carnavalswinkel gekocht. Zwart met roze glazen en roze veertjes. De veertjes heb ik eraf gesloopt, het zwart heb ik met zilverkleurige verf opgeschilderd, maar onregelmatig zeg maar, en toen afgelakt. Bij het lakken kwam er ook lak op de glazen, en toen ik dat eraf poetste ontstond en een lekkere steampunky "viezige waas". Ik heb ze op een hoed gedaan van 14 euro, met wat tandwielen van een kapotte wekker, en het resultaat is super! *zoekt foto*

edit: Afbeelding

Simpel bloesje van een Burda patroon (tientje aan stof)
Underbust corsetje (19 euro)
Sjaaltje van stukje lila stof (nog geen 5 euro)
Hoed met goggles (14 euro hoed, 2,50 voor de wekker en 2,95 voor de goggles)
Camee met skelet (9 euro)
Mijn ladieswatch is wel wat duurder, maarja, je ziet wat onze stand verkoopt :P

Eronder had ik een fishtail skirt, ook zelfgemaakt van een stuk goedkope stof.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 11-10-14 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:20

dus meer de mediëval steam punk dus; kom je al heel ver met gothic patronen.

als je meer in de richting van dit zoekt:
Afbeelding

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:21

@KimD,

lelijk is een subjectieve smaak :D Ik vind steampunk zelf harstikke tof en heb enorm veel respect voor mensen die enorm veel moeite doen om zo'n mooi kostuum te maken!

@OP, misschien kun je iets leuks doen met een hoge hoed(is vast wel ergens goedkoop te vinden in de winkels zo rond Halloween) en iets met boutjes/tandwieltjes/moertjes? Een beetje metaal mag niet ontbreken bij steampunk :D
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 11-10-14 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:21

Kijk 2dehands :) Ik zit in de fb groep 'Alternative_Clothing' en 'GOTHSHOP.' en zie regelmatig wel wat steampunk passeren. En verder lijkt me zelf wat maken ook een goed idee, ken nog een paar mensen die dat doen :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:23

of zoiets als dit:
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:25

*wacht op foto* dat klinkt inderdaad wel heel mooi en ook niet al te duur.

Zoiets zou wel het idee zijn ja. Ik ga liever niet voor de "getikte professor ontsnapt uit het gekkenhuis" look die je ook vaak ziet.

Er is een klein aziatisch winkeltje bij mij in de stad die van zo'n mini tophats verkoopt die je met een schuifspeldje vast kan maken, ik had er ooit een toen ik nog in de gothic lolita fashion geïnteresseerd was, maar dat werd langzamerhand bekender en dus duurder. Dat is me net iets te ingewikkeld om zelf te maken. Helaas leeft dat hoedje niet meer, maar vraag me niet hoe het aan zijn einde is gekomen, ik weet het zelf niet meer.

De kleding in die foto is me iéts te glanzend, moet ik eerlijk toegeven, haha. Ook vind ik het mooier als het uit meerdere stukken bestaat zodat je het later nog kan combineren.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:25

Op Pinterest staan ook héél veel leuke (DIY) ideeën! :))

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:26

hmm zoek ik nog ff verder naar andere voorbeelden :D zo terug

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:27

deze dan
Afbeelding

of deze
Afbeelding en dan de dame vooraan in broek met gun in de hand
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-10-14 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:29

En zo zag het er van de achterkant uit :P
Afbeelding

Qua stofjes ben ik niet vies van een kleurtje, ik vind niet dat alles per se allemaal bruin en beige hoeft te zijn, vandaar het knallende paars. Mijn eigen budgetkijk op steampunk zeg maar :P

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 18:32

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:38

Oh, uuuhm... een dinges... he hoe heet dat nou! :D

Nou, die, leuke blouse er onder, sjaaltje er bij, misschien een lekker tuttige stropdas? Mooie broche, iets van een hoed of voile oid, en een rok, en klaar! :)) Lange jassen doen het trouwens ook erg goed!

Welke maat heb je trouwens? Ik heb nog wel e.e.a liggen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 19:13

Ik heb zelf maat M, soms een S. Maar aangezien veel van dat spul uit azië komt heb ik daarin vaak L of zelfs XL

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:16

Ow, nee, ik heb 42/44 dus dat gaat niet passen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 19:20

Ik denk dat dat inderdaad wel een maatje te groot is ja... Maar toch bedankt voor het aanbod!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:23

Ben je op zoek naar een steam outfit? Ik heb wel t een en ander te koop, draag t niet meer omdat t veel te groot is. Corset met rokken, moet er even een foto van maken.. Is een maat 38/40..
Enne met lichte stofjes kun je met thee ook erg leuke effecten krijgen en veel wekkers en horloges zoeken, slopen en de tandwielkast gebruiken...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:51

De meiden die ik ken die steampunken creabea-en heel veel met materiaal besteld via ebay.
Linten, chokers, veren, kleine tophats enz.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 12:04

Sorry voor de late reactie! Ik heb al twee leuke mini tophats gekocht voor niet al te veel, zal dadelijk een foto uploaden.