Vriend komt zijn afspraken niet na

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Vriend komt zijn afspraken niet na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:04

Ik word er verschrikkelijk moe van... hij komt allerlei soorten afspraken niet na. Bijv ik vraag hem om wat mee te nemen van de winkel omdat het hier in het dorp niet te verkrijgen is en bij hem wel. De volgende dag vraag ik aan hem of hij het heeft gekocht, maar nee hij is het vergeten. Een paar keer maakt me dat niet uit, dat kan gebeuren. Ik vergeet ook zo vaak wat. Maar het blijft zich maar herhalen. En dan niet alleen met dingen ophalen van de winkel maar ook met afspreken wanneer hij langs komt of ik bij hem, dat hij beloofd minder te gamen, beloofd uit eten met me te gaan, beloofd met me naar de dierentuin te gaan enz. Verder heeft hij ook een rare manier van overleggen en dat gaat als volgt:
hij: ga je dit weekend wat doen?
ik: nee, wou je wat met mij gaan doen dan? :)
hij: nou ik wou eigenlijk naar een vriend als je dat goed vind
ik: oh had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam
hij: maar ik wil naar *naam vriend*
ik: Kan je dan 1 dag bij mij komen? mijn moeder vind het ook wel leuk als je een dag bij ons bent.
hij: maar ik wil wat voor me zelf doen, moet ik altijd wat met jou doen dan?
... Waarom vraagt hij dan of ik wat van het weekend ga doen? Dan kan hij toch gewoon zeggen ik ga naar *naam vriend*. Maar nee hij wil ''overleggen''. Op deze manier is het niet bepaald overleggen, dit is meer je eigen zin door drammen.

Beetje een vaag voorbeeld van iets :') :
Laatst had ik al een topic geopend met daar in over problemen met mijn ongesteldheid. Daarin kwam ook een tip dat ik naast de pil ook een condoom kon gaan gebruiken om me zelf minder onzeker te maken ( ik wil absoluut nog geen kinderen ). Ik heb mijn vriend al tig keer gevraagd of hij nou eens condooms gaat kopen. Hij had commentaar op de condooms die ik had gekocht, te klein of te strak ofzo iets. Ik zei toen dat hij zelf naar de winkel moest gaan en moest ophalen wat hij zelf wou. Nu zijn we misschien al wel een jaar verder en heeft ze nog nooit opgehaald. Maar wel zeuren over de dingen die ik heb gekocht. En als ik weer eens vraag wanneer hij ze nou zelf op haalt krijg ik rollende ogen en een ja ja antwoord.

Nu had hij met mij afgesproken dat hij het weekend gewoon naar die vriend van 'm gaat en dat hij dan maandag een dag bij mij komt. In eerste instantie was het al moeilijk om zijn eigen auto mee te krijgen. Ja het is zijn auto maar zijn broer die gebruikt hem dus hij kan hem zelf amper gebruiken. Dus het was al moeilijk genoeg om naar mij toe te komen. Hij is te lui om naar me toe te fietsen en heeft geen gratis ov aan gevraagd want dat kost ook moeite. Nu vroeg ik gisteren avond dus hoe laat hij maandag bij me kwam, krijg ik opeens te horen ''ehm, ik ben helaas tot maandag bij *naam vriend*'' hoezo helaas zeggen als hij dat zelf heeft geregeld... waarom vertelt hij me dat pas als ik er om vraag en waarom komt hij gewoon zijn afspraak niet na?...

Wat moet ik hier nou mee? -O-

Goof

Re: Vriend komt zijn afspraken niet na

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:07

Als hij jou vraagt wat je dit weekend gaat doen kan dat ook uit interesse zijn, of om een gesprek aan te gaan. Verder hoeft hij toch niet te overleggen met jou om om naar een vriend te gaan? Als hij dat wil moet hij dat doen toch, dan hoef jij daar in principe ook niet nog 2x naar te vragen ;)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:09

Als ik dit zo lees, heb ik het idee dat liefde van één kant komt....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:12

Ik zou zeggen zoek een vriend die wél graag met jou wil zijn en die alles doet om het jou naar je zin te maken. Daar zijn vriendjes immers voor ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:13

Lisaterburg schreef:

Dat is precies ook mijn idee.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:16

Goof schreef:
Als hij jou vraagt wat je dit weekend gaat doen kan dat ook uit interesse zijn, of om een gesprek aan te gaan. Verder hoeft hij toch niet te overleggen met jou om om naar een vriend te gaan? Als hij dat wil moet hij dat doen toch, dan hoef jij daar in principe ook niet nog 2x naar te vragen ;)

Als hij naar een vriend wil dan moet hij gewoon zeggen dat hij dat gaat doen. Maar het is verwarrend als hij eerst vraagt of ik dat weekend wat ga doen. Die 2 jaar dat wij een relatie hebben begint hij daar mee om wat met mij af te spreken en opeens is het omgedraaid dus het verwarde mij behoorlijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:17

Lisaterburg schreef:

of niet dan := ik weet niet hoe lang jullie wat hebben, maar aan zo iemand heb je dus niks....

Ik geloof niet dat je daar (in de toekomst) gelukkig van wordt :7 (dat is de vraag die je jezelf moet stellen, en nee hij veranderd niet ;) )

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:18

Als dit je heel erg dwars zit TS zou ik als ik jou was op je strepen gaan staan. Ga met je vriend in gesprek en vertel wat je dwars zit en wat je voelt. Laat hierbij ook emotie zien. Dikke kans dat je vriend niet eens doorheeft dat hij je hier pijn mee doet.
Weet hij dat wel en doet hij het dus 'bewust' zou ik een eind maken aan de relatie, want kennelijk ben je dan niet zo speciaal voor hem als hij dat voor jou is.

Nu heb ik wel maar een kant van het verhaal, dus daar is deze reactie op gebaseerd.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:19

Dit is lastig.
Ik heb ook het idee dat de liefde maar van 1 kant komt...

Wat betreft die condooms. Ik zou gezegd hebben dat ie niks meer krijgt tot ie condooms heeft :+
Je wilt immers geen kind.

Verder ben ik het eens met Listinglistje! :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:24

Ik heb zo even geen tips, maar wel hierbij een stipje aangezien dit klinkt als mijn 'ex'.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:24

AmyII schreef:
Als dit je heel erg dwars zit TS zou ik als ik jou was op je strepen gaan staan. Ga met je vriend in gesprek en vertel wat je dwars zit en wat je voelt. Laat hierbij ook emotie zien. Dikke kans dat je vriend niet eens doorheeft dat hij je hier pijn mee doet.
Weet hij dat wel en doet hij het dus 'bewust' zou ik een eind maken aan de relatie, want kennelijk ben je dan niet zo speciaal voor hem als hij dat voor jou is.

Nu heb ik wel maar een kant van het verhaal, dus daar is deze reactie op gebaseerd.

Ik heb er juist vorige week een gesprek met hem over gehad. En heb toen ook zitten huilen. Ik dacht dat het nu beter ging... tot gisteren avond. Ik heb niet eens het idee dat hij het expres doet om mij te 'pesten'. Maar heb het idee dat dat soort dingen hem te veel moeite kost en hij het er gewoon gemakkelijk van af kan brengen door het op deze manier te doen. Het is zo vermoeiend -O- .

Ik ben nu ook behoorlijk boos en ik krijg dan een whatsappje met: hou je van me?... tuurlijk hou ik van hem het is gewoon vervelend dat hij zijn afspraken niet na komt. Ik zeg dus dat ik natuurlijk van hem hou en vraag hem waar die vraag opeens vandaan komt. Hij antwoord daar mee: gewoon, heb het idee dat je boos bent... joh zou je denken? tuurlijk ben ik boos.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:27

Hoe hou je het vol met hem?
Die had ik allang de deur gewezen,

Volgens mij komt inderdaad de liefde maar van 1 kant,

En je kan ook zeggen van geen condooms gekocht = geen seks! Kijken hoelang hij het vol houd :)*

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:29

Seventeen schreef:
Dit is lastig.
Ik heb ook het idee dat de liefde maar van 1 kant komt...

Wat betreft die condooms. Ik zou gezegd hebben dat ie niks meer krijgt tot ie condooms heeft :+
Je wilt immers geen kind.

Verder ben ik het eens met Listinglistje! :)

Soms heb ik ook dat gevoel. Ik heb het met hem er over gehad en hij heeft gezegd dat hij me inderdaad minder leuk vind dan in het begin van onze relatie. Maar in het begin is het altijd nog spannend en als je 2 jaar bij elkaar bent is het te begrijpen dat het allemaal wat minder spannend is. Hij zegt wel dat hij veel van me houd en dat hij me echt niet kwijt wil.

Ik gebruik de pil wel maar het is de onzekerheid dat het niet goed genoeg werkt of dat ik het bijv. een keer vergeet dan moet er wel een condoom bij komen. Wel een goed idee maar denk niet dat het me lukt XD

Wat bedoel je met een Listinglistje?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:30

AmyII schreef:

Ik ga mee met bovenstaande mening.

Probeer de zaken es wat minder voorzichtig aan te brengen, maar toch op een beleefde manier. Zeg gewoon: ik vind het niet fijn dat je nu nog altijd die condooms niet gekocht hebt, en in de weekends zou ik willen dat we elkaar toch minstens een dag zien (en ga je niet verschuilen achter je moeder, een man staat meestal niet te springen omdat zijn aanstaande schoonmoeder hem wil zien :) ).

Anderzijds geloof ik niet dat mannen kunnen veranderen (mijn vader vergeet ook nog vanalles, zelfs na 54 jaar "opvoedpogingen" van mijn ma). Dus aan jou de keuze of je ermee kan leven of niet.

De vraag is natuurlijk of hij de relatie nog echt wil, of enkel uit gemakzucht in de relatie blijft tot ie wat "beters" gevonden heeft. Want 3 dagen bij een vriend ipv bij je vriendin doorbrengen, dat zou mij persoonlijk toch wat achterdochtig maken. Tenzij het natuurlijk eenmalig is.
Laatst bijgewerkt door hwn op 10-10-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:30

Wake up! Hij veranderd dus niet...trek je conclusies, je verdiend iemand die je wel de moeite waard vindt om moeite voor te doen :)

Wat een ongeintresseerd persoontje zeg, hou je van me tsssssss :roll: ikke ikke ikke...
en wat doet hij voor jou om te laten zien/merken dat hij van je houdt?

Kom op voor jezelf TS ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:32

Oei, ik lees net dat ie je minder leuk vindt dan in het begin. Dat komt er voor mij op neer dat ie het wil uitmaken, maar dat ie te laf is en wacht tot jij het doet.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:38

hwn schreef:
AmyII schreef:

Ik ga mee met bovenstaande mening.

Probeer de zaken es wat minder voorzichtig aan te brengen, maar toch op een beleefde manier. Zeg gewoon: ik vind het niet fijn dat je nu nog altijd die condooms niet gekocht hebt, en in de weekends zou ik willen dat we elkaar toch minstens een dag zien (en ga je niet verschuilen achter je moeder, een man staat meestal niet te springen omdat zijn aanstaande schoonmoeder hem wil zien :) ).

Anderzijds geloof ik niet dat mannen kunnen veranderen (mijn vader vergeet ook nog vanalles, zelfs na 54 jaar "opvoedpogingen" van mijn ma). Dus aan jou de keuze of je ermee kan leven of niet.

De vraag is natuurlijk of hij de relatie nog echt wil, of enkel uit gemakzucht in de relatie blijft tot ie wat "beters" gevonden heeft. Want 3 dagen bij een vriend ipv bij je vriendin doorbrengen, dat zou mij persoonlijk toch wat achterdochtig maken. Tenzij het natuurlijk eenmalig is.

Zo als ik al had vermeld heb ik een gesprek met hem gevoerd. Ik word nooit echt boos. Ik ga niet zomaar schreeuwen. Ik schreeuw alleen als ik te erg op ga in een gesprek over iets als ik enthousiast ben :'). Mijn moeder vroeg het toevallig of hij dit weekend bij ons kwam. Waarschijnlijk omdat ze spaghetti zou gaan maken wat zijn lievelings eten is ( hebben we dus vanavond gegeten ).

Er zit sind skort een meisje bij ons op school die ook bij hem op de middelbare bij hem in de klas heeft gezeten. Vroeger vond hij haar verschrikkelijk leuk. En sinds hij weet dat zei weer bij ons op school komt voert hij weer gesprekken met haar. Nu wil ik niet de jaloerse vriendin zijn maar om een of andere reden ben ik dat wel. Terwijl ik dat bij andere meisjes waar hij mee klets niet heb. Dat meisje is ook gewoon, lief, leuk, knap, slank en heeft de zelfde hobby's als dat hij ook heeft. Het is echt een leuke meid. Zijn eerste reactie toen hij haar weer zag naar haar een lange tijd niet gezien te hebben is dat haar borsten gegroeid waren o.0 zal wel een jongens ding zijn om daar op te letten.

Hij gaat wel vaker een heel weekend naar die vriend van hem om dan een heel weekend te gamen. Toen ik hem net leerde kennen deed hij dat ook al.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:42

hwn schreef:
Oei, ik lees net dat ie je minder leuk vindt dan in het begin. Dat komt er voor mij op neer dat ie het wil uitmaken, maar dat ie te laf is en wacht tot jij het doet.

Nou ik dit lees.. ben ik het wel eens misschien wil hij dat jij het uitmaakt?
Ik vind het echt 'lompe klootzak' gedrag als mijn vriend dit zou flikke zou ik echt zeggen : luister vriend als je dit nog een keer flikt kan je echt in de stront zakken of in een hele hoge boom klimmen maar dan is het over en uit.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:42

Toch maar even antwoorden. Dat gamen krijg je er niet uit. Mijn ex heeft dat ook altijd al gedaan en het is één van de redenen dat het nu uit is. Ook volle weken met vrienden lanparty's houden etc.

Hij uit wel zijn gevoelens? Aangezien hij wel vraagt of je nog van hem houdt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:46

Ik zit er ook over na te denken maar als het puntje bij paaltje komt dan wil hij me niet kwijt en kan hij echt niet zonder me, zegt hij. Dan beloofd hij dat hij alles zal doen om het goed te maken. Het gaat dan een tijd goed en dan gaat het weer mis. Ik hou nog wel echt van hem afgezien van dat slappe gedoe van hem. Op het moment kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen om het uit te maken...

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:48

Ts hie oud is hij,
En wilt hij überhaupt er wel voor gaan voorr jullie relatie, want zo te horen gaat hij er nogal makkelijk mee om,

Ga anders eens in gesprek over hoe jij je voelt en wat je van hem verwacht, en dat je er teleurgesteld over bent,

En dat gamen zou ik heel makkelijk in zijn, ik zou dan gewoon heel radicaal de stekkers eruit trekken en zeggen zo nu efe genoeg he.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 19:51

Hij word volgende maand 20. Hij word pas echt woest als ik zijn laptop dicht klap tijdens het gamen. We hebben een heel goed gesprek gehad over dat ik heel moe word van zijn spelletjes. Hij had beloofd om alleen nog maar af en toe Leauge of Ledgens met die ene vriend van hem te doen en verder zijn spelletjes achterwege te laten. Een tijd heeft hij dat ook netjes gedaan tot een paar week geleden :( Toen heb ik het weer met hem er over gehad en als hij spelletjes wilde doen moest hij maar een spelletje uitzoeken waar ik ook aan mee kon doen. Maar hij weet nooit geen spelletjes... dus moet ik maar wat anders gaan doen...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:54

He just not that into you..

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:56

Wacht.. Hij zegt dat hij je minder leuk vindt dan eerst en over een meisje dat hij weer voor het eerst ziet en die hij vroeger leuk vond dat haar tieten gegroeid zijn? -O- Wat doe je nog met die jongen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:56

Tja. Misschien tijd om allebei iets anders te gaan doen.. Alhoewel ik jouw frustratie wel begrijp TS, vind ik het ook een beetje lomp om overal je kont tegenaan te gooien. Het is geen hond die je aan de voet moet leren lopen..

Misschien dat jullie allebei nog lang niet klaar zijn voor een relatie. Jij vat (in mijn ogen) een hoop verkeerd op en geeft wel het aanzetje, maar vervolgens moet hij alles maar verzinnen en dan word je boos dat je het voor 'm moet voorkauwen. Jij wil een spelletje met hem spelen, dan lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk om zelf ook na te denken over wat je wil spelen met 'm.

Ik vind het een beetje pubergedrag.. Voor een groot gedeelte van hem, maar zeker ook van jou.. It takes two to tango he...