Flippende wasmachine ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Flippende wasmachine ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 15:23

Tsja een betere titel kan ik niet bedenken want dat is wat hij doet.

Ik woon net op mijzelf en ik heb een wasmachine gekregen van vrienden van mijn ouders.
Opzich hartstikke lief maar nu wil ik vandaag de was draaien maar dat ding had nogal wat problemen:

1. Na de wasbeurt lag O-VE-RAL water + wasmiddel, dat was er allemaal uitgestroomd, denk dat het in totaal misschien wel om meer dan een liter gaat.
2. Als hij draait maakt hij een geluid dat is echt verschrikkelijk, ik zat beneden en dacht serieus dat de wereld verging :+
3. Er komen stenen bij de was in? Hele kleine gritstenen? Kan dit kalk zijn?
4. De was was ZEIK nat....
5. En het zat ook nog vol waspoeder.

Resultaat, een viezere was erna dan ervoor.

Ik had alleen nog maar een joggingbroek dus had mijn gewone zwarte broek uitgespoeld maar er kwam ook allemaal vies zwart water uit?

En de wasmachine wil na het compleet flippen nu helemaal nergens meer heen (die trommel dan).

Tsja, ik denk enkeltje sloop of weet iemand wat er met deze schoonheid gebeurd is?

Het gaat trouwens om een indesit en op internet had ik ook al niet zulke supergoede recensies over dat ding gelezen.

Groetjes!

nynke55

Re: Flippende wasmachine ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:26

Ik denk dat er met het vervoer wat mis is gegaan, iets los gegaan misschien waardoor hij niet meer in evenwicht draait. Of hij staat niet waterpas?

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:29

Klinkt alsof de trommel uit balans is... Is de trommel vast gezet tijdens het vervoer? Zo nee: dat is waarschijnlijk niet goed gegaan. Zo ja: is hij ook wel weer los gemaakt nadat hij Is geïnstalleerd?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 15:34

De wasmachine is tweedehands dus er is niks los gegaan, we hebben hem zelf getild namelijk, compleet.

Hij staat wel waterpas, heb net nog even voor de zekerheid gecontroleerd :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:40

Hmmm, waarom hebben die mensen de wasmachine weg gedaan? Als er al problemen mee waren, dan is dat niet erg aardig natuurlijk om die aan jou te geven.

Heb je de wasmachine in werking gezien voordat je die ging verhuizen?

Toch maar een belletje naar die mensen doen en vragen of zij weten wat je verkeerd hebt gedaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:42

Vorige mensen te lang de machine niet gebruikt? Onze wasmachine stond ruim 1 jaar stil en dat was ook gelijk de dood voor die wasmachine. De wasmachine was vreselijk incontinent :(:)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 15:48

Hij heeft inderdaad wel 3 jaar stilgestaan, heb hem een keer laten draaien met niks, alleen een beetje soda erin om hem schoon te maken,
en daarna dus met wasgoed erin, ook incontinent gelijk haha en tsja, hij wilde gewoon niet meer leven :p

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:50

Kalk is een mogelijkheid als je grit vindt, maar het kan ook steengruis zijn van het blok beton wat de trommel in evenwicht houdt, die dan wel eens gebarsten kan zijn.
Hebben we hier ook eens gehad, ding maakte ineens een rotherrie, wilde ook niet meer stilstaan. Alleen lekken deed het niet. Maar mooi het blok beton aan gort. Kon bij onze machine nog wel vervangen worden, maar kostte bijna net zoveel als een nieuwe, dus toen maar voor de nieuwe gegaan.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 15:51

Dat dacht ik inderdaad ook, maar het klinkt ook net alsof er 2 beton blokken over elkaar heen aan het schuren zijn, zo weird...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:58

Als de trommel niet vastgezet is tijdens transport kan die inderdaad gaan heen-en-weer / op-en-neer slaan. Ik heb in 'n grijs verleden wel eens geholpen bij een verhuisbedrijf, die deden er altijd een flinke prop "pakdekens" onder, zodat de trommel door die stapel dekens omhooggeduwd was en niet kan gaan stuiteren.

Kun je de trommel nog met de hand draaien? Zo niet dan denk ik dat het "einde wasmachine" is. (ik bedoel, repareren zal dan wel duurder zijn dan wat 'ie nog waard is)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:19

Je kan hem inderdaad niet meer met de hand draaien, ik verwachtte ook al een enkeltje sloop :+

Baal baal baal