Enquête marktonderzoek cranio sacraal therapie voor paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 11:08

Hallo,

Voor mijn cursus om als ZZP'er aan de slag te gaan, moet ik een marktonderzoek doen. Ik volg een traject om iets voor mijzelf op te starten. Ik wil graag aan het werk als cranio sacraal therapeut voor paarden, zodoende ben ik op zoek naar mensen met paarden, om te onderzoeken of er baat is bij deze holistische behandelvorm, die is afgeleid uit de osteopathie. Ik zou het leuk vinden om reacties te krijgen, zodat ik een goed beeld krijg of er daadwerkelijk vraag is voor cranio sacraal therapie. Ik ben op zoek naar reacties uit Friesland, omdat dat mijn werkgebied is. Als je nog tips of opmerkingen hebt, hoor ik dat graag!

1. Bent u woonachtig in Friesland?
Ja
Nee

2. Wat is uw leeftijd
15-25
26-55
56-80

3. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit?
1
2-3
4 of meer

4. Bent u een recreatieruiter, een wedstrijdruiter of bent u bedrijfsmatig bezig met paarden?

Recreatieruiter
Wedstrijdruiter
Bedrijfsmatig bezig met paarden

5. Bent u bekend met cranio sacraal therapie?

ja
Nee

Cranio sacraal therapie is een holistische genezingsvorm die is afgeleid uit de osteopathie. Je werkt met de beweging van het hersenvocht, dat vanaf de schedel, door de rug tot aan het heiligbeen loopt, dit ritme heet het cranio sacrale ritme en dit ritme bestaat naast de ademhaling en de hartslag. Cranio zorgt ervoor dat het zelggenezend vermogen van het lichaam word geactiveerd en hersteld. In dit ritme kunnen blokkades zitten, waardoor het paard veel spierspanning heeft, gestrest of angstig is, vast zit in zijn of haar lijf, of zich niet volledig los kan of durft laten. Ook scheve paarden, paarden met abnormaal of typisch gedrag of paarden met een trauma van welke aard dan ook, kampen vaak met blokkades in het lijf. Door mijn handen op bepaalde posities van het paardenlichaam te leggen, om daar met zachte druk en andere aangeleerde technieken aan het werk te gaan, kan ik de blokkades voelen en opheffen. Op die manier vindt het paard meer gezondheid, het spijsverteringsstelsel verbetert, paarden gaan meer glanzen, spierspanning neemt af, ze hebben meer souplesse in hun lijf en ze zijn rechter. Je pakt de kern van het probleem aan, waardoor problemen oplossen en niet meer terug keren. Na twee of drie behandelingen is het paard weer in zijn natuurlijke staat terug, zoals het zijn moet. Rijtechnisch verbetert het dier dan direct, omdat zijn lijf beter in elkaar zit. Het werk kunnen zij gemakkelijker aan en het plezier en het paardwelzijn word hiermee vergroot.

6. Denkt u dat uw paard helemaal lekker in zijn of haar vel zit?
Ja
Nee

Waarom denkt u dat?

7. Denkt u dat uw paard belang heeft bij cranio sacraal therapie?
Ja
Nee

Wat is hierbij uw argument?

8. Wat vindt u de voor- en nadelen van de osteopathie?

9. Een behandeling zal gemiddeld een uur in beslag nemen. Na de tijd word besproken wat ik heb gevonden in het paardenlichaam en wat u hier aan kunt doen. Ook geef ik tips mee over stalmanagement, training, voeding, huisvesting voor het desbetreffende paard, tips over de omgang met uw paard kunnen ook aan bod komen. Ik vraag hiervoor een bedrag van €70,- inclusief Btw en benzinekosten, vind u deze prijs te laag, te hoog of goed?

Te laag
Te hoog
Goed

10. Zou u mij bij uw paard willen?

Ja, omdat:

Nee, omdat:

Hebt u verder nog vragen of opmerkingen?

Alvast heel erg bedankt voor uw tijd, u heeft mij hier ontzettend mee geholpen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:25

Ik behoor tot je doelgroep.
Wat mij nou interessant lijkt, is dat er eens iemand komt die zich wil laten betalen conform waarneembaar rendement. Dus behandeling onbetaald, en dan na twee weken meten of het dier er uberhaupt iets aan heeft gehad. Laat de eigenaar dan zelf bepalen wat hij voor de behandeling over heeft.

Ik heb al een paar keer iemand bij mijn paard gehad vanuit eenzelfde invalshoek, net als mijn buren trouwens, en telkens heeft het een boel gekost en geen klap vooruitgang opgeleverd. Ik ben daarom niet weer bereid 70 euro te betalen zonder enige vorm van garantie op verbetering.

Als je echt zo goed bent en meent verschil te kunnen maken, zou je ' no cure, no pay ' toch aandurven?

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:33

Haha, dat zou mooi zijn als iedereen dat deed.. Dan kon je een vliegreis naar Nieuw-Zeeland boeken en dan als je terug komt zeggen: nouja, ik vond dit land toch niet zo leuk, dus ik ga niet betalen. Zijn heel veel mensen die daar misbruik van gaan maken denk ik.

Ik denk dat als je iemand bij je paard wil halen, je meer hebt aan referenties van andere mensen waar die persoon al is geweest. Dan heb je voor jezelf al een beetje een 'garantie' of iemand goed is of niet.

Ik heb de enquête ingevuld en wens je veel succes!

Dees

Re: Enquête marktonderzoek cranio sacraal therapie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:49

In grote steden is betalen naar wat de klant het waard vindt, heel gewoon.
en... het levert vaak ook nog meer op ook. Maar alleen bij diensten die het geld dan ook echt waard zijn ;)

De mensen die aan mijn paarden mochten zitten, kwamen allen met goede referenties. Wat is 'goed' als het niet werkt? Dan is het gewoon weggegooid geld. Mij niet meer gezien.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 09:04

Wat vervelend dat je nare ervaringen hebt met alternatieve geneeswijzen Dees. Het klopt inderdaad dat je altijd het kaf van het koren moet scheiden op dat gebied. Ik heb zelf ook een aantal minder goede ervaringen met therapeuten die voor anderen wel goed bleken te zijn, dus ik snap wat je bedoeld. Mocht je serieuze interesse hebben, dan staan mijn mailbox open.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 09:07

Bedankt voor je reactie Ytjuuuh! Klantenervaringen en aanbevelingen helpen inderdaad, gelukkig heb ik daar al een mooi aantal van. Er zullen inderdaad ook altijd klanten zijn die sceptisch zijn en blijven en die er niets mee hebben. Dat begrijp ik en dat respecteer ik. Toch hoop ik dat er nog meer reacties gaan komen en dat er nog meer mensen de enquête in willen vullen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:31

Ik verplaats dit topic van MD naar STW omdat het daar beter past.