Ik werk 1 a 2 keer per week in een restaurant. Ik was altijd glazen, dit moet met een spons met daar zeep op. Dat sponsje met zeep heb ik dus een paar uur lang in mijn rechterhand. Wat is dus het probleem: ik ben allergisch voor de zeep. Ik heb hier al een tijdje last van, maar elke avond smeerde ik eczeem zalf op mijn vingers, want daar kreeg ik dus uitslag en bultjes. Toen ging het dus nog wel redelijk, maar nu word het steeds erger. Het is vooral aan mijn middelvinger, hij is rood, dik, er zitten heel veel kleine doorzichtige bultjes en een wat groter geel bultje. Erg lekker dus
Het ziet er dus in ieder geval erg lelijk uit, maar het doet ook erg zeer. Ik merk het met typen of iets pakken, daarnaast kan ik hem niet recht houden, omdat dat erg zeer doet door al die bultjes, staat het soort van strak o.i.d.Het is dus het zeep van de glazen waar ik allergisch voor ben, maar ook de zeep waarbij de tafels schoon mee moeten gemaakt worden. Ik heb al gehoord van iemand die ook allergisch is voor de zeep van de tafels.
Ik heb overigens al geprobeerd een handschoen aan te doen bij het wassen, maar dat is heel irritant omdat je die telkens aan en uit moet doen als je de glazen ergens anders neer moet zetten om te drogen. Dus dan moet je elke 5 minuten de handschoen aan en uit doen, en als hij nat is gaat dat niet zo makkelijk.
Maar goed, kan ik aan mijn werk vragen of ze z.s.m. nieuwe zeep willen kopen, of denken jullie dat dit niet kan aangezien ik maar 5-10 uur per week werk?