Tweedehands iPad/tablet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Tweedehands iPad/tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:55

Om onderweg makkelijk series te kijken zit ik er aan te denken om een iPad of tablet aan te schaffen. Nou hoeft dit van mij geen luxe geval te zijn waar je echt alles op kan, een paar apps en de mogelijkheid om series (evt online) te kijken is het enige wat ik er mee wil.
Ik zal hem niet heel veel gebruiken dus heb er ook niet veel geld voor over, daarom zou ik er graag een tweedehands kopen.

Mijn vraag is eigenlijk of dit verstandig is. Worden ze snel traag of niet bruikbaar als ze ouder zijn? Ik zag dat de iPad 1 op marktplaats niet zo duur is, hier zit ik dan ook over te denken om hem te kopen. (Voorkeur gaat uit naar een iPad omdat ik ook een iPhone heb, dat werkt wel makkelijk samen.) Of heeft iemand andere tips? (Of er zelf een te koop :D )

djuulsie

Re: Tweedehands iPad/tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:55

Als je bij leapp.nl besteld heb je 12 maanden garantie op je 2e handsje

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:00

Hier een gebruiker van een prehistorische iPad 1 ;). Een iPad 1 begint zo oud te worden dat de het af en toe niet trekt en apps af en toe automatisch afsluit; de software en de meeste apps kunnen niet meer geüpdatet worden.

Daarnaast, als je een tablet wilt gebruiken voor het kijken van films, dan is een Samsung of Asus misschien handiger. Ookal ben ik al jaren een Apple fan, het proces van een film op een iPad krijgen is in mijn ogen erg omslachtig en onhandig. Iedere film met worden omgezet in een tomaat waar tunes iets mee kan, en tijdrovend klusje. Bij de Asus sleep je gewoon het bestand naar de folder die je hebben moet en klaar.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:04

hier Ipad1 gebruiker en heb ook problemen met de processing snelheid en zwaarte van sommige apps en programma's. Aan de andere kant, ik kijk er heel veel tv op en met een app als AVI Player, zet ik de bestanden er via bluetooth op.

Toch zou ik voor een recentere uitvoering gaan, gewoon omdat je steeds meer met het ding gaat doen als je het eenmaal hebt en het is zonde als je dan een te eenvoudige versie gekocht hebt...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:07

Bedankt voor de reacties!
Maaikemuis, als ik het goed begrijp is het dus niet makkelijk om afleveringen op een iPad te zetten?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:14

heet wel niet Maaikemuis maar toch ... om iets op de ipad te plaatsen moet je de bestanden op een pc via iTunes klaarzetten. Dat is een heel gedoe, en het verandert nog wel eens als je een update draait. Via de kabel worden dan de bestanden naar de ipad overgezet. Dat kan best even duren als het grote bestanden zijn (lees enkele uren). soms zet ik video's over op deze manier maar ik heb ook een app (Avi Player) die video's van verschillende formaten afspeelt. Via deze app maak je een bluetooth verbinding tussen ipad en pc en dan kan je de bestanden zo versturen. vooral handig als je van een andere pc dan die waar iTunes opstaat , wil verzenden.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:16

Oke bedankt! Klinkt toch als een stuk meer gedoe dan het simpele kopiëren en plakken wat ik op mijn oude Galaxy S deed :+
Ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht dat alles natuurlijk via iTunes werkt..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:18

maaikemuis schreef:
Ookal ben ik al jaren een Apple fan, het proces van een film op een iPad krijgen is in mijn ogen erg omslachtig en onhandig. Iedere film met worden omgezet in een tomaat waar tunes iets mee kan, en tijdrovend klusje. Bij de Asus sleep je gewoon het bestand naar de folder die je hebben moet en klaar.

In een tomaat? En Itunes kan er dan iets mee?

Ipad1 zou ik niet doen. Die wordt nauwelijks nog ondersteund door Apple en dat geeft veel problemen. Android is wat gebruiksvriendelijker als je wat andere dingen erop wil zetten dat niet uit de Androidshop komt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:14

Cookies schreef:
maaikemuis schreef:
Ookal ben ik al jaren een Apple fan, het proces van een film op een iPad krijgen is in mijn ogen erg omslachtig en onhandig. Iedere film met worden omgezet in een tomaat waar tunes iets mee kan, en tijdrovend klusje. Bij de Asus sleep je gewoon het bestand naar de folder die je hebben moet en klaar.

In een tomaat? En Itunes kan er dan iets mee?

Ipad1 zou ik niet doen. Die wordt nauwelijks nog ondersteund door Apple en dat geeft veel problemen. Android is wat gebruiksvriendelijker als je wat andere dingen erop wil zetten dat niet uit de Androidshop komt.

Haha, langleve de autocorrect van de Ipad.... :') . Ik denk dat ik formaat wilde schrijven maar er iets anders uitkwam.

De films die ik er op heb gezet heb ik met het programma handbrake om moeten zetten in een formaat dat compatibel is met Itunes. Ik ben gek op dat ding hoor, maar echt, ik was daar een behoorlijke tijd mee zoet. Met de Asus kon ik gewoon mapjes kopieren naar de Asus. Dat vond ik veel makkelijker (alhoewel ik voor het verdere werk wel fan ben van de Ipad).

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 15:16

En welk formaat is fijn? Ik zit nu te kijken naar een Samsung, bijna alles is 7'. Ik vind dit er toch vrij klein uit zien, maar de 10' staat er niet vaak op (marktplaats).

Heeft iemand ervaring met samsung tablets?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:10

Ik zou persoonlijk eens kijken naar een Nexus 7 (model 2013), niet al te duur maar voldoen uitstekend. En voelen beter aan als bijna elk andere Samsung tablet welke veel te zwaar leunt op de Touchwiz interface.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:10

mijn schoonouders hebben zo'n samsung via de ziggo besteld en niks dan ellende met het ding. Is nu al voor de 3e keer terug naar fabriek omdat het zomaar uitvalt en niet meer aan wil. Toch is er nooit iets aan de hand volgens Samsung... Alleen al daarom zou ik voor ipad gaan ipv samsung... maar ja dat is heel persoonlijk :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:12

Je hebt meerdere keuzes dan enkel Samsung tablets of een iPad, helaas wordt dat door heel veel mensen niet gezien.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:16

Ik ben inderdaad al verder aan het kijken! Hoef er niet meteen een te hebben.
iPad mini lijkt me ook wel wat, en zit nu te kijken naar tablets die op windows draaien.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:33

Wat is je budget TS?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 16:36

100 - 150, maar ik zoek wel een tweedehandsje :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:40

Ik heb hier de nexus tablet van 7 inch liggen. Gods, dat is zo'n fijn ding! Supersnel, google-systeemdinges en vast ook wel iets groter te verkrijgen als je dat wilt. En deze was nieuw 199 euro :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:46

Dan zou ik zeker de Asus Nexus 7 (2013) overwegen als 2e handsje.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 09:16

Bedankt! Deze heeft alleen een 7' scherm toch? Ik vind dat net iets te klein. De Microsoft Surface lijkt me ook heel fijn, is alleen wel iets duurder..