Friends with Benefits en nee niet de film..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Friends with Benefits en nee niet de film..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:54

Nou na een gesprek met 'n vriend van me vannacht, ben ik hierover gaan nadenken.

Het gesprek ging over de film met soortgelijke titel. Maar eindigde in 'was het maar echt zo'.

Nu vraag ik me af, welke bokkers doen hieraan. Dus wel de lusten niet de lasten. En hoe staan jullie hier tegenover? Waar trek je grenzen, hoe ga je ermee om?

Ik heb al een tijdje geen relatie en had dit gesprek met een redelijke goede vriend waarmee ik al eens een 'avontuurtje' gehad heb. Een meermalige one night stand :') Het is niet zo dat ik geen relatie wil, alleen ben gewoon al lang geen echt leuk persoon meer tegen het lijf gelopen. Dus vroeg me af hoe 'normaal' het tegenwoordig is om een friend with benefits t hebben haha. Hij heeft nu een relatie, dus dat is sowieso geen optie. Dit topic is puur nieuwsgierigheid en geeft waarschijnlijk ook leuke discussies bokt kennende. :Y)

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:58

Ik heb daar nog geen ervaring mee maar ik denk dat ik nu in mijn situatie sneller een fwb wil dan een relatie :o )
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 09-10-14 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Ik heb er geen ervaring mee, maar het zou dan ook niet iets voor mij zijn.
Alhoewel de film wel om te smullen is zo romantisch!

pniekepnak

Ik vind dat vrij normaal... Zolang je alletwee weet waar je aan toe bent vind ik er niks mis mee.
Sommige dingen moet je niet teveel over nadenken, maar gewoon van genieten! ;)

MarliesV

Re: Friends with Benefits en nee niet de film..

1 vriend gehad met die constructie.

Fijne vriend al jaren, geen relatiemateriaal van beide kanten omdat we daarin qua karakter het niet zagen zitten. Wel de lusten dus en niet de lasten.

Duidelijke afspraak dat er geen dates (uit eten/filmpje enz) zouden plaatsvinden. Zodra 1 van beide gevoelens zou krijgen zou het klaar zijn.

Is uiteindelijk gestopt toen ik iemand tegen het lijf liep waarmee ik wel een relatie wou en gevoelens voor had.

Vriend is nog steeds een goede vriend. Heeft inmiddels een vrouw en een kind op komst.

Het kan dus wel maar niet iedereen is er geschikt voor. Duidelijke afspraken zijn belangrijk, openheid en vooral niet het idee hebben van: hmm misschien zit er in de toekomst wel een relatie in.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:59

Grappig, wij hebben toevallig gisteravond de film zitten kijken en raakte er ook over in gesprek.

'Normaal' is zo gebruikelijk als je het zelf maakt natuurlijk. Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar zou het ook niet van de daken schreeuwen zullen we maar zeggen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:59

Als je je er beide goed bij voelt, waarom niet? Ieder mens heeft zijn behoeftes, ik zou dit persoonlijk liever met een goede vriend delen waar je wel de aantrekking hebt maar niet het verliefde gevoel dan dat je een wild vreemde in de kroeg opdoet.

Vaak is wel het nadeel dat bij een van de 2 toch meer gevoel komt kijken als je dit met enige regelmaat doet.

Of zodra er 1 een relatie krijgt, dat het toch vervelend is als het stopt..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:00

Ik heb het gehad. Had een aantal jaren terug een drama relatie, waardoor ik echt haat voelde voor het mannelijke geslacht.
Toen ik dat eenmaal "verwerkt" had, ben ik een "friends with benefits" relatie begonnen met een leuke jongenman. In het begin alles open en eerlijk verteld, dus geen lasten wel de lusten. Geen verplichtingen ect. Dus hij moest ook niet van mij verwachten dat ik een relatie met hem zou willen.

Afijn, het was dus altijd leuk als we elkaar zagen. Tot op het moment dat ik teveel gevoelens voor hem kreeg, heb ik dit eerlijk naar hem uitgesproken en zijn we er mee gestopt :)

Daarna een super leuke jongen leren kennen waar ik inmiddels al twee jaar gelukkig samen mee ben.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:03

Ik heb dit 2x geprobeerd.
Met eerste persoon werkte t niet, dat is een vriend van me en dan sta je toch te dicht bij elkaar. Ik had voor mezelf duidelijk dat ik echt geen relatie wilde maar helaas wilde hij dat uiteindelijk wel.
Tweede persoon kende ik verder niet, zou ik ook niet eens vrienden mee willen zijn (dus niet eens friends with benefits.. Eigenlijk alleen maar benefits haha) en dat werkte echt top. Heeft uiteindelijk maar een maand of 2 geduurd want toen trapte ik hem op zn ego door een afspraak met m af te zeggen zonder goede reden en toen was het over :p

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:08

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel. In het begin was dat allemaal leuk en makkelijk, maar later bleek die jongen toch meer interesse in haar te hebben dan hij aanvankelijk had gedacht. Werd uiteindelijk een lastige, pijnlijke situatie, omdat zij hem nog steeds niet zag zitten.

Ja, het kan leuk en 'handig' zijn, maar het kan ook je vriendschap naar de knoppen helpen. Zou er aan jouw kant sowieso zo zeker mogelijk van zijn dat je diegene echt, maar dan ook echt niet leuk (gaat) vind(en). En vraag dat ook van hem. Als een van jullie ook maar een klein beetje interesse in de ander heeft, zou ik me er niet aan wagen.

Denk dat zoiets als Zwitsal noemt (alleen maar benefits) misschien beter is dan fwb :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:19

Ik heb het wel eens gehad. Was niks mis mee hoor.
Als je je behoeftes hebt, want ook wij vrouwen hebben die, doe ik het liever met iemand die ik ken en waarbij ik weet dat het lekker is, dan met iemand die ik oppik uit de kroeg.

Je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Relatie wilden wij niet, hadden we beiden geen behoeften aan. Uiteindelijk zijn we nog steeds dikke vrienden, ondanks dat we beiden ene relatie hebben. We spreken nog regelmatig af voor een drankje en denken nog wel eens terug aan die tijd.

We deden het toen ongeveer eens in de 2 weken, maar zagen elkaar elke week. Voor een drankje in de stad of een uitje met vrienden.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:39

Wat leuk dat hier zo uitgebreid op gereageerd wordt!

Ik kan mezelf meer vinden in iirrssjjee haar mening inderdaad. Liever n bekende dan n wild vreemde.

Ik zou die 'vriendschap' bij mezelf niet zo snel kapot zien gaan, het is niet n vriend waar ik lief en leed mee deel. En relatie, nee. Hij is iemand die me te gemakkelijk iemand bedriegt. Als ik mijn principes niet had, waren we nu ook al fwb. En dat terwijl hij een relatie heeft. Dus dat heeft voor mij geen toekomst op relatievlak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:09

Wel ervaring mee, ik stuur je een pbtje!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:33

Ik heb ook een poos een fwb gehad. Ging opzich prima, maar hij had wel een vriendin bleek later... Toen toch maar gestopt, soort van :')

Maar dat is al jaaaaaaaren geleden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:36

Hier is het ooit min of meer vanuit die gedachte begonnen. Ondertussen zijn we getrouwd :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:42

jep. ik ook ooit een fwb gehad.
Was een vriend van mijn ex toen.
ook wij hadden de afspraak dat als er gevoelens bij kwamen we er mee zouden stoppen.
hele leuke tijd gehad,alleen op gegeven moment kwam ik er achter dat hij ook seks had met zijn ex.
Toen was t voor mij genoeg.
seks met 1 persoon, prima.
Maar niet met 2 tegelijk

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:45

Hier ook soort van fwb...

ligt allemaal een beetje ingewikkeld :P ...

Beide heel druk... eigenlijk geen tijd voor een relatie maar wel af en toe een avond/ nacht ontspannen samen O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:32

Ik dacht altijd dat ik daar geen type voor was, maar sinds een paar weken heb ik er nu 1. Het is een jongen waar ik echt niet verliefd op zou kunnen worden maar met wie ik het heel gezellig heb en die ik op een bepaalde manier ook aantrekkelijk vind. We hebben een onwijze seksuele klik en dat is het.

We zijn wel meer benefits dan friends trouwens, mijn vrienden zijn over het algemeen wel wat meer welbespraakt en ontwikkeld dan hij :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:36

lieveli schreef:
We zijn wel meer benefits dan friends trouwens, mijn vrienden zijn over het algemeen wel wat meer welbespraakt en ontwikkeld dan hij :')

Sorry, ik kan er niet aan doen, ik kreeg een enorme grijns op mijn gezicht toen ik dit las. De vonken moeten er écht wel van af spatten dan, heerlijk toch, dat dat gewoon kan :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:45

Ja hoor, gewoon goede afspraken maken en dan kan het prima werken. Lijkt me zelfs beter dan de ene na de andere relatie in vliegen. Heb naderhand trouwens geen contact meer met ze dus zou het niet doen met een hele goede vriend.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:55

Ik heb/ had er ook een sinds 3 maanden. Maar laatste 2 weken loopt het niet zo lekker normaal komt hij altijd langs op mijn vrije dagen,maar nu heeft hij elke keer op een van die dagen een smoesje op het laatste moment. Hij begon laatst ook al over mindere omdat hij nie wil dat ik te gehecht aan hem raak. Dus misschien moet ik er maar een punt achter zetten. Vind ik wel heel jammer want voelde me echt goed bij hem en helpt je tog weer die 2 eenzame bank avondjes door. Heb al sinds mijn mislukte relatie van 3 en half jaar 3 jaar gelede geen manne meer toe gelate. En dit ongedwongen voelde goed. Het is ook egt iemand waar ik normaal nooit voor zou vallen maar idd net als lieveli zegt de sexsuele klik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:59

bakkabouter schreef:
lieveli schreef:

Sorry, ik kan er niet aan doen, ik kreeg een enorme grijns op mijn gezicht toen ik dit las. De vonken moeten er écht wel van af spatten dan, heerlijk toch, dat dat gewoon kan :D

Ik wil op internet niet te veel details zetten maar serieus, we hadden al 100 keer gearresteerd kunnen worden. O:)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:01

Omg. Ik wil meer horen _O-

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:03

:o ik ben zo begonnen met mijn huidige vriend.

Ik had echt geen behoefte aan een relatie en hij ook niet.
Maar het klikte verder wel heel goed en van het een kwam het ander.
We hebben zo 5 maanden casual ge-friend with benefit

Langzaam maar beetje zijn we toch meer naar elkaar gegroeid.
Het begon met opmerkingen/halve vraag :P ja eigenlijk spreek ik alleen met jou af op deze manier.
En dat was wederzijds, na die ''conclusie'' de situatie wel het zelfde gelaten zeg maar :P
Maar dat heeft ook maar een paar weken geduurd voordat het vervolgens omsloeg in ik hou van je <3

*Ik had al eerder het gevoel ik wil meer, maar ik heb heel lang deze gevoelens geblokkeerd totdat ik zag dat hij echt verliefd op mij werd. Daarna is het trouwens wel even lastig geweest om mijn gevoelens volledig te deblokkeren zeg maar :') Maar ik had mijn gevoel alleen maar geblokkeerd als in de zin van het mag/kan niet. En niet hij is niet leuk genoeg (want dat is hij uiteraard wel <3 ).
Dus dat was toch wel een maand wennen om mijn gevoelens te mogen uiten/toe te laten.
Maar nu helemaal goed :o

Ik moet de film trouwens echt eens gaan kijken met vriendlief
is echt te herkenbaar vhwhaha

*voor ik vriendlief leerde kennen trouwens ook een fwb gehad.. die werd echter jaloers toen ik een ander, wat nu mijn huidige vriend is, leerde kennen :') Die vriend spreek ik eigenlijk niet meer.
Terwijl dat eerst echt mijn beste vriend was.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:04

Ik twijfel momenteel hierover :') Weet het niet of ik dat wel of niet wil met een vriendschap...