Geen vrienden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Geen vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:09

Hoi allemaal...

Ik vraag me heel vaak af hoe anderen omgaan met hun vrienden.
Zelf heb ik een paar "vrienden" waar ik wel eens contact mee heb maar nooit echt iets mee doe of bezoek.
T zijn wel het type vrienden waar ik gewoon een jaar niks tegen kan zeggen en we gaan op oude voet verder, en het is ook altijd gezellig alsof wij elkaar elke week zien.

Maaaaaaar ik zie en lees vaak op Facebook van gezellig met die en die dit en dat doen en dan denk ik, waarom doe ik dat nooit?
Heb ik die behoefte gewoon niet, of heb ik niet de juiste vrienden?

Van mezelf weet ik dat ik heel slecht ben in het onderhouden van contacten, ik denk er gewoon niet aan en erger mezelf hier enorm aan!!
Nu vraag ik me dus af, hoe doen jullie dat.
Bellen jullie elke dag met vrienden, spreek/zie je ze wekelijks?
Ga je vaak "uit" met vrienden (eten, drinken, uitje)?

Ik denk dat er meer mensen zijn die zo als mij zijn, ik zie die toch ook veel om mij heen maar ik wil helemaal niet zo zijn :')
Ben heel benieuwd!!

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:11

Facebook is een omgeving waar mensen blijer willen voordoen dan dat ze zijn, dus zorg er voor dat je je daardoor echt niet onzeker voelt!

Ik ga wel vaak uit met vrienden en vriendinnen, ik zie ze niet wekelijks, maar we appen wel vaak.
Wij hebben een vriendengroep met veel jongens, en een goede vriendin van mij gaat dan ook wel eens mee met haar vriend, dus dat is wel gezellig.
Ik kan ook goed opschieten met de mensen uit mijn klas.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:13

Ik weet niet eigenlijk, vanaf begin af aan ben ik heel erg sociaal geweest. Ging veel met vriendinnen om buiten school, maar viel altijd wel terug op hetzelfde groepje. Toen we nog geen rijbewijs hadden, huurden we met een hoop jeugd een bus en gingen we met een hele groep naar allerlei discotheken toe. Geweldig! Dat samen klonteren heb ik altijd wel gehad dus.

Nu heb ik nog 9 échte vriendinnen waar ik wekelijks contact mee heb. Sinds whats app wel een stuk makkelijker overigens. Daarnaast een berg kennissen, waar ik echt wel een leuke avond mee kan hebben, maar waar ik verder geen hapje mee ga eten of dagje ga shoppen. Heb vrienden in alle kringen.

Ik doe er niet super veel voor, behalve dat ik altijd klaar sta als er wat is. Of dat nou met een kaartje, een maaltijd of een doosje bonbons is. Merk wel dat mensen dat enorm waarderen. En toen ik even in een dipje zat... waren zij er ook voor mij.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:15

Ja ik ben ook iemand die er gewoon niet aan denkt om vriendschappen te onderhouden en dan verwatert het weer :')
Ik heb een paar mensen waarvan ik weet dat ze altijd in mijn leven zullen blijven, ookal spreek ik ze maanden niet :) Maar verder ben ik ook niet iemand die er behoefte aan heeft om wekelijks met mensen af te spreken.
Ik denk dat mijn prioriteiten anders zijn dan de gemiddelde mens haha!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:16

Ik denk dat het ook een beetje is wie je gewoon bent.
De een heeft veel aandacht nodig en kan helemaal niet alleen zijn en de ander kan zichzelf prima vermaken en heeft iets minder behoefte om steeds contact met andere te hebben.

Ik verschil per periode :D Soms veel zin om gezellig drankjes te doen en mensen te zien en soms om gewoon lekker bezig te zijn thuis met de dieren. Zolang je er zelf gelukkig mee bent is dat niet erg toch? :j

En facebook, daar zit ik hoe langer hoe meer aan te denken het te verwijderen. Mensen laten zichzelf daar toch alleen maar zien op hun beste dagen. En als ik dan weer de zoveelste foto zie waarop de tekst dier erbij staat zou moeten wijzen op het zien van een hond. Maar je op de achtergrond een piepklein hondje ziet en het baasje in haar mooiste pose met de beste kleding ervoor :+

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:17

En hebben jullie een relatie?
Ik weet van mezelf dat toen ik geen relatie had ik wel vaker naar vrienden ging etc...

Mijn vriend heeft die behoefte absoluut niet om weg te gaan na het werken.
En in het weekend wil hij het liefst alleen met mij iets doen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:18

branka16 schreef:
En hebben jullie een relatie?
Ik weet van mezelf dat toen ik geen relatie had ik wel vaker naar vrienden ging etc...

Mijn vriend heeft die behoefte absoluut niet om weg te gaan na het werken.
En in het weekend wil hij het liefst alleen met mij iets doen.

Het is alsof je mijn vriend omschrijft :P We zijn nu 1,5 jaar samen en eigenlijk ieder weekend bij elkaar :) Hij is totaal geen uitgaanstype :j

Seltje

Re: Geen vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:24

Ik heb 3 vrienden waar ik geregeld mee op café ga, de rest zijn kennissen en zie ik bijna nooit. Ik kan ook genieten van een avondje zetel met de hond.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:25

En om me heen krijgt iedereen natuurlijk kinderen... (want dat hoort zo geloof ik)
Leuk maar ik hoef er echt niet de hele dag over te hebben dan ze zoveel scheiten dat het uit de luier komt bijvoorbeeld.
Ik heb niet zoveel met kinderen in de zin van in hoef ze zelf niet. Maar kan er leuk en goed mee om gaan. En dat vind ik dan wel leuk. Maar die baby verhalen en iedereen die dan overdreven doet :r

Maar áls jullie iets gaan doen met vrienden, wat doe je dan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:31

Ik heb nu 3.5 jaar een vriend. Maar ik heb ook al 5 jaar een beste vriendinnetje. Ik zie haar niet elke dag, sterker nog, soms spreken we elkaar daaaagen als niet weken niet. Maar ik weet dat ze altijd voor mij klaarstaat, en ik voor haar. Ik kan altijd op haar terugvallen, en als één van ons nieuws heeft weet de ander het als eerste.
Ik heb ook een groep vrienden van mijn vriend waar ik ingerold ben. Die zie ik iedere zaterdag bijna, dat was voor mijn tijd al de vaste routine in dat clubje. Altijd heel gezellig, en ik kan het ook goed met ze vinden. Maar met issues of nieuwtjes val ik altijd terug op mijn beste dinnetje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:34

Ik zag mijn vrienden wekelijks en inmiddels maandelijks doordat ik verhuisd ben.

Mijn vriend ziet zijn vrienden ook wekelijks (die hebben een vaste vrijdagavond)
Mijn ex had niet een heel groot sociaal leven zeg maar en dat vond ik zelf erg vervelend omdat ik zelf wel altijd de hort op was...
Ik waardeer mijn sociale contacten heel erg en ben graag onder de mensen. Ik probeer die contacten dan ook goed in stand te houden.

Ik mis sinds ik verhuisd ben de spontane acties, alles is nu veel meer gepland. Dat vind ik wel jammer. Hier in de omgeving heb ik nog niet heel veel contacten, wat overigens deels mijn eigen schuld is omdat ik het daar ook te druk voor heb (studie en baan).

Ik denk dat het heel verschillend is hoeveel behoefte je hebt aan sociale aangelegenheden. De één is graag op zich zelf en de ander is juist graag onder de mensen. Ik denk wel dat het gezond is om wat sociale contacten te hebben, maar als je ze niet iedere week ziet lijkt me dat niet gelijk vreemd of een probleem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:39

Ik heb geen echte vriendinnen. Ik heb 1 vriendin die ik af en toe via FB spreek. Toen ik nog met een meisje omging was ik altijd degene die belde en dan kreeg ik te horen dat ze het zo druk had, en moest ik maar contact opnemen. Daar pas ik voor nu... wil iemand echt contact met me dan zal zij maar moeten bellen of appen....

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:42

Ik herken je wel. Ik vind het persoonlijk geen probleem, mijn moeder wel weer. Ik heb best wel wat vrienden. Mijn ''beste'' vriendin heb ik nooit in het echt gezien en ik praat al 5 jaar met haar op skype. Sommige mensen zeggen dat je geen beste vrienden met iemand kunt zijn als je hem/haar nooit in het echt hebt gezien daar ben ik het mee oneens XD maar met vrienden van school of van mijn zeer sociale leven *kuch* spreek ik niet zo heel veel af. Liever zit ik thuis achter mijn laptop of ben ik bij de paarden. Als ik met een ander iets ga doen dan ben ik bij mijn vriend. Heel soms ga ik wel wat met ze doen bijv. naar een pretpark en in december gaan we weer gezellig sinterklaas vieren. Maar te vaak hoeft van mij niet. Ik ga trouwens ook nooit uit/stappen... het trekt me gewoon niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:42

Ik heb een vriend, nu 4,5 jaar en we zitten in dezelfde vriendengroep, maar ik heb ook vriendinnen buiten hen om.
Wij gaan op zaterdag best veel uit, maar vind het soms ook heerlijk om zaterdagavond lekker lui op de bank te hangen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:46

Ik ben ook zo'n type dat niet zoveel vrienden heeft en eigenlijk in verhouding maar weinig met ze spreekt. :)
Als ik met ze spreek of als ik ze weer zie pakken we de draad gewoon weer op waar we gebleven waren.

Stappen doe ik soms, op hobby's heb ik wel veel vrienden die ik daar geregeld zie en daar heb ik het ook altijd naar mijn zin! :)

Soms baal ik er wel van dat ik voor mijn gevoel "weinig" vrienden heb, maar ik kan me er vaak niet toe zetten om dingen te ondernemen om nieuwe vrienden te maken.. Stom eigenlijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:57

Hier precies hetzelfde. Ik hou er niet van om vrienden te maken.... zal ook nooit alleen naar een cafe of de bios gaan. Ik ben een paar keer voor mijn gevoel opzij geschoven, dan motiveert je het ook niet meer om nieuwe vrienden te maken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:08

Jouw verhaal herken ik wel aardig. Ik wip niet zomaar even langs bij mensen, whatsapp niet snel, gewoon omdat ik niet weet waar ik het over moet hebben. Dus ja, hier nog iemand die slecht is in het onderhouden van contacten :=

@purny, klopt. Dan zijn je gedachte meer van: 'Het loopt wel stuk als ik wel dingen ga doen.'
Zo had ik een tijd een leuk vriendengroepje, maar door omstandigheden, heb ik met geen enkele van hen nog enige contact. In die tijd dat we een leuk groepje waren, ging alles prima, ben zelfs naar midden Nederland gereisd, heb enkelen van hen een weekend hier gehad, maar achter spijt dat ik dat gedaan heb. Sindsdien hou ik vrienden beetje op de langere rang. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:16

Als puber had ik ontzettend veel 'vrienden', dat waren dan verschillende vaste groepen waar ik vaak mee optrok en mee ging stappen enzo...

Toen ik 20 werd was het allemaal niet meer zo nodig voor mij, dat uitgaan, en dan merk je plots dat je toch niet zoveel vrienden hebt :Y) heb er sindsdien niet veel behoefte meer aan gehad om eerlijk te zijn. Af en toe iets gaan drinken met kennissen is meer dan voldoende.

Nu 25 jaar, samenwonend met mijn vriend, die voor mij ook als beste vriend telt. Heel af en toe gaan we met vrienden van hem wel eens wat drinken, maar ook niet vaak. Boeit me gewoon niet meer zo...

En aan kinderen denken wij ook totaal niet hoor! Inderdaad, veel van mijn vroegere vrienden zijn al papa of mama geworden, maar mij zegt het totaal niets :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:21

Ik herken zoveel van mij in jullie verhalen!
Toch wel fijn om het er even over te kunnen hebben :j

Ook met het whatsappen, ik vind het heel leuk maar waar heb je het over, ik maak niks mee en heb verder niet iets dat ik wil/moet delen met iemand.
En net als Robin_S zegt mijn vriend is ook meteen mijn beste vriend. Ik kan hem alles zeggen hij snapt mij ook altijd.

Ik denk dat ik mijn soulmate gevonden heb <3
Maar wij hebben ook vaak genoeg meningsverschillen, en ruzie momenten, alleen om hele onzinnige dingen en nooit langer dan een uur of misschien 2.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:23

Ik herken mijzelf ook, ik zie mijn vrienden bijna nooit. Ik heb soms contact via whatsapp maar verder ook niet. Opzich wel jammer maar ik vind het gewoon fijn om thuis te zijn en lekker op mezelf. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:24

Dan zit je in een groepsgesprek, iedereen maakt dan opeens allemaal dingen mee en dan denk je bij jezelf: 'Ik maak nooit echt iets mee'.

Mijn soulmate moet nog komen, haha. :D

Hebben jullie wel een vriend waar je álles aan kunt vertellen en die je ook vertrouwt?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:26

Herkenbaar!
Ik merk dat m'n vriendschappen verwateren. Zij zijn druk druk druk en afspreken lukt 2x per jaar. Dus dan steek ik er op een gegeven moment ook geen energie meer in.
Gevolg is dat ik op dit moment voornamelijk m'n vriend heb. Dus daar ga ik dan mee winkelen, naar bios, naar dierentuin. Lang geleden dat ik bv heb gewinkeld met een vriendin.
Vind het wel jammer, maar kan er wel zielig over zitten doen maar ach, in principe heb ik aan m'n vriend genoeg en alle contacten ernaast zijn mooi meegenomen :)
Ik spreek zelfs vaker af met m'n ex dan met vriendinnen :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:30

Nayomie schreef:
Dan zit je in een groepsgesprek, iedereen maakt dan opeens allemaal dingen mee en dan denk je bij jezelf: 'Ik maak nooit echt iets mee'.

Hebben jullie wel een vriend waar je álles aan kunt vertellen en die je ook vertrouwt?

Ik heb die wel :j
Weet dat ik hem alles kan vertellen en dat doe ik ook, hij kan heel goed luisteren en k kan gewoon tegen hem schelden etc als ik me ontzettend poedersuiker voel.
Hij houd ontzettend veel voor me en haalt zelfs lekkere dingen voor me als het weer de tijd van de maand is <3

Ik heb trouwens wel mn moeder waarmee ik altijd ga shoppen, die vind dat heel leuk en gezellig.
Merk nu ik ouder word ik het ook meer waardeer om tijd met mijn moeder door te brengen.
Laatst bijgewerkt door branka16 op 09-10-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:30

Nayomie schreef:

Ik wel ja :j Hij kent mij door en door, en andersom ook :)
Hij is echt mijn beste vriend en vriendje tegelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:32

branka16 schreef:
Ik herken zoveel van mij in jullie verhalen!
Toch wel fijn om het er even over te kunnen hebben :j

Ook met het whatsappen, ik vind het heel leuk maar waar heb je het over, ik maak niks mee en heb verder niet iets dat ik wil/moet delen met iemand.
En net als Robin_S zegt mijn vriend is ook meteen mijn beste vriend. Ik kan hem alles zeggen hij snapt mij ook altijd.

Ik denk dat ik mijn soulmate gevonden heb <3
Maar wij hebben ook vaak genoeg meningsverschillen, en ruzie momenten, alleen om hele onzinnige dingen en nooit langer dan een uur of misschien 2.

Hier ook zo! :j