Appelsap | Hoeveel aangemaakte suikers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Appelsap | Hoeveel aangemaakte suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:52

Ik word op het moment echt gek!
Van aangemaakte suikers krijg ik dus eczeem. Fijn dan kick je af van de suiker, val ik vaak terug in mijn suikerverslaving, wordt het eczeem te erg en dan kick ik weer af. Ga zo maar door :+

Ik ben een ontzettende zoetekauw. Liefst snoep ik suikerklontjes. Afijn nu zit ik weer onder het eczeem op mijn gezicht, hoofdhuid en begint het ook op mijn rug. De perfecte timing om weer af te kicken. Maar het wordt alleen maar erger!
Kom ik er gisteren achter dat er in appelstroop een behoorlijke dosis suiker zit en het helemaal niet zo gezond is. Oke skippen we dus ook maar.

Maar nu mijn grote vraag; hoeveel suiker zit er in appelsap?

En dan heb ik het niet over de natuurlijke suikers, maar echt wat er bij toegevoegd wordt. Op de verpakking staat; appelsap uit gecentreerd appelsap.
Voorderest niets, dus ga ik er van uit dat er niets in zit.

Help? :Y)

Oscar
Forumcoördinator

Re: Appelsap | Hoeveel aangemaakte suikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:26

Wat vervelend voor je, Nassie. Eczeem is een vervelend iets.

In veel soorten appelsap wordt geen extra suiker toegevoegd, maar van nature zit er al wel heel veel suiker in. Het is eigenlijk een concentraat van alles wat in een appel zit, behalve de (goede) vezels dan.

In jouw geval zou ik er voorzichtig mee zijn en het niet drinken. Ook al zou het qua toegevoegde suikers goed zitten, dan nog triggert het je suikerverslaving, waardoor je waarschijnlijk weer sneller geneigd bent om naar de verkeerde suikers te grijpen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:29

Je moet wel kijken naar 'Puur sap'. Dan zitten er geen toegevoegde suikers in. :)
Appelsap is ook zeer prima te drinken als je het aanlengt met water. Lekkerste vind ik is om je water dan ook uit de koelkast te halen zodat het extra koud is.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:37

Schulp sappen zijn alleen sap en verder geen toevoegingen. Wel wat duurder maar ook heel lekker.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 06:56

Je zal moeten bekijken of je lijf ook reageert op natuurlijke suikers en bij welke hoeveelheid

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:18

Ik merk altijd weer hoe verslaafd ik aan suiker ben als ik er weer mee stop. En dan houd ik mezelf altijd weer voor dit is de laatste keer. Mijn lichaam, vooral ogen/hoofd doen zeer. Het gevoel van een kater/jetlag. Verschrikkelijk.

Inderdaad wat je zegt Oscar, misschien moet ik ook maar met appelsap stoppen omdat het me lichaam blijft triggeren. Alleen het lastige hiervan is, is dat ik niets anders drink dan water, koffie of thee. En in het weekend/avond appelsap, dit omdat mijn lichaam niet tot nauwelijks histamine afbouwt. Dus appelsap is het enige drankje wat ik mag drinken.

Ik drink thuis appelsap van appelsientje, daar zit volgens het ingrediënten lijstje geen suiker in. Die verdun ik inderdaad al met water. (Goedkoper en minder zoet, aangezien ik toch snel snak naar zoetigheid).
Op mijn werk kan ik hun appelsap niet drinken, dat zit vol "troep". Bij mijn schoonouders hebben ze biologische appelsap, daar zit naar mijn idee weer minder suiker in. Die hoef ik niet te verdunnen.

Daffieduck ik heb er nog nooit van gehoord Schulp appelsap, ga er eens naar kijken :j

benangelique; Natuurlijke suikers heb ik naar mijn weten geen last van. Ik kan maar beperkte fruitsoorten eten (dit ivm histamine intolerantie).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:34

Kun je niet afwisselen in sapjes? Er zijn toch veel verschillende fruitsappen in de omloop zonder toegevoegde suikers?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:42

Daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht Iris :)
Stom. Zal eens rond kijken.

Weet alleen niet of het zo lekker is. Ik mag alleen maar deze fruit soorten; Abrikoos, appel, peer, avocado,bessen, cranberry, druif, kers, kiwi, mango, meloen, necatarine, perzik, pruim

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:44

Schulp zit meestal in grote glazen flessen ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:50

Dat Schulp is gewoon verkrijgbaar in de supermarkt of moet ik dan denken aan een reform zaak?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:53

Schulp heeft een mooie website, waar je ook kan vragen naar verkooppunten http://www.schulp.nl/index.php en verschillende sapjes met de fruitsoorten die je mag hebben.

Heb je al eens zonnatura sap geprobeerd... misschien is daar makkelijker aan te komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:58

Nassie schreef:

Weet alleen niet of het zo lekker is. Ik mag alleen maar deze fruit soorten; Abrikoos, appel, peer, avocado,bessen, cranberry, druif, kers, kiwi, mango, meloen, necatarine, perzik, pruim

Weet je zeker dat dat klopt?

Citaat:
Veel histamine zit in avocado, kiwi, aardbeien, meloen, ananas, grapefruit en frambozen.
Een matige hoeveelheid in bananen, mango's, papaja’s, druiven en vijgen. De andere soorten bevatten over het algemeen een geringe hoeveelheid histamine.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:03

Ligt er geheel aan welke site je volgt :j
Ik heb een lijst gehad van het ziekenhuis, die werkte dus niet voor mij. Maar via de site www.histaminevrij.nl lukt het me aardig om pijnvrij te leven.

Al moet ik zeggen dat ik alleen appels/peren/kiwi's eet en af en toe een mango of meloen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:04

Nassie schreef:

Wellicht kan je fruit met yoghurt blenden. Een andere optie is om fruit te pureren en dat in te vriezen ala fruit ijsjes :9

Mag je wel kruiden? Kijk anders eens in het vers schap bij de sapjes voor inspiratie.
- Peer+ kiwi+ munt
- Appel+ druif+ kers
- Abrikoos+ perzik
- Appel+ peer (+ mango)

Ingrediënten in de blender, eventueel water toevoegen, en mixen maar :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:06

Ik drink sinds een jaar bijna alleen nog maar thee, water en als lekkers sappen. Echter let ik er wel op dat ik alleen pure sappen drink. Zo heb ik vaak appel/perensap, sinaasappelsap, bananensap, druivensap (aangelengd met water), ananassap (aangelengd met water), kiwisap, mangosap en blauwe bessensap (aangelegd met water). Dit alles haal ik gewoon bij de supermarkt. Ik drink het echt als zijnde een traktatie. Met ons tweepersoons huishouden gaan er twee flessen van een liter doorheen in een week.
In de zomer vind ik het vaak te warm voor thee, dan drink ik water met munt en citroen (zelf gemaakt). Hopelijk kun je hier wat mee :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:08

Hahah ik word gewoon een beetje vrolijk van je berichtje LhinnOlijf :)
Kruiden neem ik niet, alleen zout/knoflook.

Inderdaad een idee om smoothies of ijsjes te maken, bedankt voor je bericht.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:13

Nassie schreef:
Hahah ik word gewoon een beetje vrolijk van je berichtje LhinnOlijf :)
Kruiden neem ik niet, alleen zout/knoflook.

Inderdaad een idee om smoothies of ijsjes te maken, bedankt voor je bericht.

Fijn dat ik je via deze weg kan opvrolijken :D

Ga lekker experimenteren. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! Ben je beperkt aan het aantal stuks fruit dat je op een dag/ per week mag?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:22

appel is eindeloos te combineren met andere fruitsoorten als sap.
Wij verkopen puur appelsap van onbespoten oude appelrassen en laten dat ook bij Schulp persen.
Daar wordt het geperst en gepasteuriseerd, daarbij wordt er verder niets toegevoegd. Je houdt troebel sap over wat echt heerlijk smaakt.

Eigenlijk in elke supermarkt is wel puur sap te verkrijgen. Vaak bij het vers schap inderdaad, of bij het schap met biologische producten. Appelsientje heeft enkele sappen zonder toegevoegde suikers, maar lees goed de verpakkingen! Er verandert ook nog wel eens wat kwam ik achter, ze hebben ook veel sappen waar wel suiker is toegevoegd.

Veel van de andere standaard appelsap uit pak is gemaakt van appels uit het oostblok (Polen enzo). Daar wordt op grote schaal fruit geteelt dat geperst wordt tot sap. Dat sap concentreren ze, zodat het concentraat naar bv Nederland gebracht kan worden (scheelt je heel wat liters water verplaatsen). In Nederland wordt dit dan weer aangelengd met water en vaak ook allerhande andere stoffen zoals suiker en stoffen voor de houdbaarheid.

Lastig als je lijf zo gevoelig reageert. In appels zitten natuurlijk altijd nog de van nature aanwezige suikers en die kunnen ook vrij hoog zijn. De rassen van tegenwoordig zijn veelal kruisingen uit dezelfde basisrassen, soms kan het ook zijn dat je die niet goed verdragen kan, maar de originele oude rassen wel.