Ik weet het niet meer zo goed, dus ik wil graag meerdere meningen horen.... Eerst ff een voorgeschiedenis...
Na mijn MBO SCW in 2010 ben ik HBO CMV gaan studeren omdat ik graag bij het bedrijf wilde werken waar ik in 2007 stage liep. HBO viel me erg zwaar, ik moest echt weer leren leren en dit viel me best zwaar! Toen mn 1e tentamen periode eraan kwam wist ik niet hoe ik wijs moest worden uit 6 verschillende vakken, hoe moest ik dat in 1 x allemaal in mn hoofd krijgen? Uiteindelijk had ik dus ook de helft onvoldoende, ik zag door de bomen het bos niet meer, dan moest ik in de volgende periode die tentamens inhalen + nieuwe maken en toen...... Kreeg ik een baan aangeboden en heb ik die gelijk aangenomen, ik was echter aan deze martelgang begonnen om daar te werken!
ik vond trouwens de vakken wel echt leuk en interessant en was goed in verslagen schrijven!NU..... wordt er dus vanuit de gemeente verlangt dat er op mijn functie alleen maar HBO-ers mogen werken (bedrijf heeft het jaren lang tegen kunnen houden en ervoor gestreden, maar door Bezuinigingen ed. Moet het nu echt!
)Dat betekent..... Dat ik OF een HBO opleiding moet gaan volgen OF iets anders binnen het bedrijf kan gaan doen (MISSCHIEN) OF ik opzoek moet gaan naar een nieuwe baan!! Het is trouwens met al die. Bezuinigingen niet duidelijk of ik er na mn studie kan blijven werken....
Ik zei gelijk dat ik geen hbo opleiding wilde volgen omdat ik geen martelgang wil hebben de komende tijd! Mijn leidinggevende vond dat ik het eens van een andere kant moest gaan bekijken, mijn beeld is namelijk erg negatief en dat hoeft helemaal niet zo te zijn!!
Ik moest maandag mn antwoord geven, iets in mij zegt dus eigenlijk dat ik toch ergens nog twijfel, anders had ik gelijk donderdag gemaild... Dus heb om uitstel gevraagd!
Mijn beeld......
30 uur werken
5 sporturen geven (verdeeld over 3 avonden)
2 x in de week softbal
En er dan een deeltijd 4 jarige opleiding naast doen lijkt me vrijwel onmogelijk, puur en alleen omdat ik weet hoe zwaar ik het destijds heb gehad en ik gewoon bang ben om te falen en KEIHARD op mn bek te gaan!! En ik al bijna gek wordt van het idee hoe druk ik het dan ga krijgen en niets op wil zeggen...
Voordelen:
Meer uitzicht op een baan (hier of elders)
Wordt betaald vanuit de organisatie
Na 4 jaar wel meer inzicht in het werk gekregen
Nadelen:
Er was ook in het nieuws dat tot 2018 de uitzichten op een baan bij hbo studenten erg gering zijn!
4 jaar heeeel druk krijgen
Niet weten of ik het nu wel aankan (we zijn 4 jaar verder, maar kan ik het?)
Eigenlijk wil ik niks opgeven
Zo.... Ik hoop dat het een niet al te warrig beeld is.....
De opleidingen die me aanspreken en binnen mn werksoort vallen...
SPH
MWD
Pedagogiek
Ik begin echt lichtelijk desperate te worden....
ik weet het echt niet en daarnaast blijft dit ZO'N lastig werkgebied dat het sowieso lastig is om een baan te vinden! De baalfase ben ik inmiddels een beetje voorbij, dus nu merk ik dat ik een beetje open sta voor andere ideeën en opvattingen, vandaar dat ik me ook nog echt moet verdiepen in de opleidingen.
Dus...... HELP!!!

Ik wil trouwens absoluut niet slecht spreken over de gemeente of het bedrijf waar ik voor werk, vandaar dat ik geen namen noem!
een uitdaging duurt bij mij eerder 1 jaar