Auto theorie halen!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Auto theorie halen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 15:55

Iedereen kent 't wel, en de meeste hier zullen er ook wel al mee in aanraking zijn geweest...

Ik hang nu op het punt dat ik voor de 4e keer op moet en echt de moed een beetje in mijn schoenen heb laten zakken!

Nu kreeg ik vandaag een tip om via www.vandaagjetheorie.nl mijn theorie te halen in 1 dag..

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes,

Michelle

*Gelieve geen commentaar op dat dit slecht is, dit gaat in goed overleg met mijn rijinstructrice en die weet wat ze zegt*

kimberly1995

Re: Auto theorie halen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:58

Waarom lukt het niet via de 'normale' weg en waarom wil je het hier via doen/waarom denk je dat het je dan wel gaat lukken?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:01

Ik ken het niet maar ik ken echt me theorie niet in 1 keer halen ben 2 keer gezakt moet nog een nieuwe afspraak maken maar ik ga maar weer eens terug in de boeken en die goed lezen. Ik heb daar in niet echt het vetrouwen voor via die website liever bij een rijschool die bekend is laten in schrijven voor je theorie

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:01

kimberly1995 schreef:
Waarom lukt het niet via de 'normale' weg en waarom wil je het hier via doen/waarom denk je dat het je dan wel gaat lukken?

Het lukt niet via de normale weg omdat ik het niet geleerd krijg, ik ben al 2x normaal op geweest, al 1x 1 op 1 examen gedaan en al een keer een weekend curcus gedaan met op Zaterdag theorie en op maandag examen... Ook dit werkte niet! Nu wil ik het via hier proberen omdat je hier word geholpen bij het leren en je examen dezelfde dag nog is en je het allemaal dus nog weet. Ook heb ik last van faalangst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:02

ik had ook een cursus gedaan en toen was ik gezakt :+ maar ik had ook niet echt geleerd! ik kreeg de tip om héél veel proefexamens te maken! dus dat ga ik ook doen als ik weer moet (heb nog niks gepland)

Zo'n cursus is niet per definitie slecht hoor. maar ik vind deze wel heel duur, kan dat niet via je rijschool?
en waar zak je de hele tijd op?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:03

Ik heb er in totaal 5x over gedaan om mijn theorie te halen. Iets van een cursus is wel handig omdat je dan naar mijn idee sneller je stof op pikt dan dat je het uit je boek leest.

Als jij denkt dat het slim is voor jou om dit te doen zou ik het zeker doen!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:04

Ginootje schreef:
kimberly1995 schreef:

Het lukt niet via de normale weg omdat ik het niet geleerd krijg, ik ben al 2x normaal op geweest, al 1x 1 op 1 examen gedaan en al een keer een weekend curcus gedaan met op Zaterdag theorie en op maandag examen... Ook dit werkte niet! Nu wil ik het via hier proberen omdat je hier word geholpen bij het leren en je examen dezelfde dag nog is en je het allemaal dus nog weet. Ook heb ik last van faalangst.

En waarom krijg je het niet geleerd? Wat is bij het leren precies het probleem? Zo'n cursus is namelijk alleen effectief, als het precies jouw probleem oplost..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:05

Er zijn tegenwoordig ook internetcursussen met films, dia's en proefexamens.
Sommige mensen kunnen moeilijker leren vanuit een boek en met het bekijken van de films onthouden ze het wel. Het is ook best 'droge stof' in zo'n boek, ik denk dat je met een internetcursus ook een stuk goedkoper uit bent

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:06

Het leren lukt niet omdat ik de stof thuis niet in me opneem, thuis heb ik geen stok achter de deur dat het moet... Ik heb al eerder die weekend curcus gedaan en daar heb ik heel veel aan gehad maar had ik 1 vraag teveel fout! Mijn rijschool doet geen theorie examens, mijn rijschool heeft deze school juist aanbevolen, meerdere leerlingen van haar zijn daar geslaagd!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:06

Vivat schreef:
Er zijn tegenwoordig ook internetcursussen met films, dia's en proefexamens.
Sommige mensen kunnen moeilijker leren vanuit een boek en met het bekijken van de films onthouden ze het wel. Het is ook best 'droge stof' in zo'n boek, ik denk dat je met een internetcursus ook een stuk goedkoper uit bent

Internetcurcus heb ik ook al (theorieleren.nl) dat werkt niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:07

De stok achter de deur zou de wil om het te halen moeten zijn. Niet één of andere school.. :?
Als je al zoveel geprobeerd hebt, wat doet je denken dat dit wel gaat helpen, gezien je al een weekend theorie gehad hebt... Imo moet je het dan niet meer in de methode gaan zoeken maar in je eigen 'goesting'/motivatie...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:08

Ayasha schreef:
De stok achter de deur zou de wil om het te halen moeten zijn. Niet één of andere school.. :?
Als je al zoveel geprobeerd hebt, wat doet je denken dat dit wel gaat helpen, gezien je al een weekend theorie gehad hebt... Imo moet je het dan niet meer in de methode gaan zoeken maar in je eigen 'goesting'/motivatie...

Mee eens.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:09

Mijn motivatie is er zeker, maar als je al 2x een normaal examen heb gedaan en al 1x 1 op 1 en dit alles thuis geleerd en het dan nog niet lukt... Weekend curcus heb ik bij de eerste keer gedaan! Dan ga je toch op een gegeven moment andere wegen zoeken om het toch te halen! Het wil ook niet zeggen dat ik stop met leren als ik me aan heb gemeld voor deze curcus!

Maar goed ik vroeg om ervaringen niet om commentaar ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:39

Met je ouders of iemand met een rijbewijs rondjes gaan rijden en bij elk bord zeggen wat het inhoud, zo leer je de borden. Verder voor mijn scooter heb ik zon cursus gedaan voor 6 avonden (dus verdeeld over 6 weken.) En met mijn auto heb ik met vriendinnen die het al hadden het hele boek een stuk of 3 keer helemaal doorgesproken. Ook had ik cd's met oefen examens en deze heb ik heel veel gemaakt!
Had hem in een keer, wie weet helpt het je!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:48

vraag of iemand je wil overhoren, je ouders bijvoorbeeld of een vriend of vriendin (die de regels kent!!!)
die persoon wijst een plaatje aan en jij geeft daar het antwoord op. bijvoorbeeld een verkeersbord
of een voorrang situatie.
Niet te lang hameren half uurtje en dan pauze en dan nog even.

Ga eens een stuk fietsen en kijk welke borden je tegenkomt, weet je ook wat ze betekenen en wat de bedoeling is? In het echt is het vaak leuker dan uit zo'n boekje!
Je woont in Rhoon volgens je profiel, je komt ongetwijfeld verkeersborden tegen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:58

mijn ouders zeggen nu al vaak (als ik voorin naast ze zit) wat betekent dit bord wat betekend dat en zo door. Werkt wel goed, want ik had een oefentoets op internet gedaan en ik had er even veel fout (te veel maar goed) als mn vriendin die wel al aan haar theorie is begonnen, terwijl ik nog niet ben begonnen.

Probeer veel te doen met de informatie; lees het, luister het, schrijf het (maak er een rijmpje van bijv.) etc. Als je de informatie op verschillende soorten manieren leert, kan je het ook beter onthouden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:00

Ik heb bij mijn rijschool theorielessen gevolgd omdat ik ook moeilijk leer en faalangst heb. Hier kregen we vragen zoals ze op het examen gesteld werden, met dezelfde kastjes enz en daardoor heb ik het in één keer gehaald. Zonder die lessen was me dat waarschijnlijk niet gelukt..
Is dat geen idee? Ergens een plek zoeken waar ze dat zo met je oefenen?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:05

Hee meis, wat vervelend dat je nu voor de 4e keer moet..
Zag trouwens dat ze op een nieuwe manier de theorie examens gaan afleggen toch. Misschien dat dit voor jou beter werkt?
Ik heb verder geen tip voor je. Heb je dit ook met andere toetsen op school bijvoorbeeld?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:10

ik heb 4x over mn theorie gedaan. ik heb hem gewoon iedere avond weer opnieuw aangevraagd en dan bijna zo snel als het kon. Ooit zou ik hem toch wel halen.
Je kan nog altijd beter heel vaak over je theorie doen dan over je praktijk!
Succes

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:13

Ik ga deze week en de week erna met een vriendin oefenen die heel veel op de weg zit dus die kan me vast goed helpen! :D
Borden vertellen en situaties etc doe ik al in de auto! Ben zelf ook veel op weg! Zelfs met paardrijden raden we de borden haha!

Verder op school heb ik geen last met toetsen! De nieuwe manier heb ik nog niks over gehoord??

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:20

Moet je even googlen staat een filmpje op. Normaal kreeg je in klasverband zeg maar een test nu krijgt ieder apart op een computer de test. Zitten ook open vragen bij je krijgt namelijk een rekenmachine om dingen uit te rekenen enzo.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:42

Hoi hoi,
Ook ik heb de stap genomen om (weer) aan mijn rijbewijs te beginnen... Heb het steeds afgekapt omdat ik enorme faalangst heb en ook echt mega opzie tegen de examens.
Hou ook niet zo van grote groepen mensen; dus al gekeken voor individueel examen..

Zijn er nog tips hoe je makkelijk leert? Heb nu een boek en 15u online examentraining. Als je online 4x achtereenvolgens slaagt, en bij het CBR zakt krijg je je geld terug voor het examen.

Heb het boek al 4x helemaal van voor tot achter doorgenomen, maar bij de examens loop ik vast op de vragen; remmen, gas los of niks doen. Ik kom hier gewoon niet aan uit!

TS; die haal je theorie in 1 dag, zit bij die prijs ook je examen inbegrepen? En heb je gelijk dezelfde dag examen? Als dit het geval is ga ik die ook doen denk ik...

Groetjes en succes allemaal!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:06

XxLiindsaYxX schreef:
Hoi hoi,
Ook ik heb de stap genomen om (weer) aan mijn rijbewijs te beginnen... Heb het steeds afgekapt omdat ik enorme faalangst heb en ook echt mega opzie tegen de examens.
Hou ook niet zo van grote groepen mensen; dus al gekeken voor individueel examen..

Zijn er nog tips hoe je makkelijk leert? Heb nu een boek en 15u online examentraining. Als je online 4x achtereenvolgens slaagt, en bij het CBR zakt krijg je je geld terug voor het examen.

Heb het boek al 4x helemaal van voor tot achter doorgenomen, maar bij de examens loop ik vast op de vragen; remmen, gas los of niks doen. Ik kom hier gewoon niet aan uit!

TS; die haal je theorie in 1 dag, zit bij die prijs ook je examen inbegrepen? En heb je gelijk dezelfde dag examen? Als dit het geval is ga ik die ook doen denk ik...

Theorie in 1 dag is volgens mij in 6 uur tijd je theorie halen + examen dezelfde dag (Wel is het examen excl dus alles bij elkaar is het 125€ ofzo?)

Remmen/Gas los of Niks doen moet je niet te moeilijk en te lang bij nadenken!
Stel jezelf steeds de vraag of er sprake is van:
1. Acuut gevaar (REMMEN): er gebeurt iets als je niet afremt.
2. Latent gevaar (GAS LOSLATEN): er zou iets kunnen gebeuren, dus anticipeer op gevaar door gas loslaten.
3. Geen acuut of latent gevaar (NIETS DOEN): Niets doen.

Deze link heb je denk ik ook wel wat aan:

http://www.gertdoornekamp.nl/files/Gevaarherkenning.pdf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:14

XxLiindsaYxX schreef:
Hoi hoi,

Ik vond juist het eerste gedeelte, gevaarherkenning goed te doen. Blijf dit gewoon onthouden;
- vlaggetjes van een kinderfietsje/kinderfiets/speelgoed/kind op de weg? --> ALTIJD remmen.
- dieren op de weg? remmen, tenzij je achterligger te strak tegen je aan zit
- mensen die over willen steken en de andere kant opkijken of jou niet kunnen zien om wat voor reden dan ook? Ook remmen!
- tegenliggers op hele smalle weggetjes? -> remmen
- wordt er gewerkt aan de weg?? -> remmen
- hele scherpe bochten? -> remmen

Sneeuw? Gas los. Zo min mogelijk remmen, want slipgevaar.

Je moet gewoon de antwoorden van oefenexamens analyseren en dan begin je vanzelf te snappen wat het CBR wilt dat je antwoord. :)

Ik heb wel 50 oefenexamens gemaakt, dat klinkt erg deprimerend :') maar ik haalde mijn eerste keer theorie niet, door de zenuwen vooral. Voor de 2e keer heb ik maar 2 examens geoefend nog en dacht ik 'het zal wel' en haalde ik hem wel gewoon. Ik had dus de fouten in het "leer"gedeelte.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:13

Ik heb m'n theorie vorige maand in 1x gehaald, terwijl ik ook echt een eerste klas stuntpiloot ben als het om leren gaat.

mijn tip:

Ik had zelf 2 boeken, één boek met pure theorie (borden regeltjes etc... Saaiiii haha)
en één boek met 20 oefen examens..

wat ik heb gedaan:
oefen examen 1 gemaakt. m'n foute antwoorden weer na gekeken, en echt hard op aan me zelf vertellen waarom mijn antwoord fout was, en waarom het antwoord uit het boek goed was.
(alleen je foute antwoorden wegstrepen helpt niet)

Daarna... oefen examen 2 gemaakt, op de zelfde manier.

Toen ben ik pas in het theorie boek begonnen met lezen, en ook weer.. lezen en begrijpen, vertel het je zelf hard op waarom iets zo is..)
Dit boek heb ik 1x goed door gelezen, de 2e keer de '' moeilijke'' dingen en de 3e keer boek er bij met computer en een samenvatting van de moeilijke dingen.
Al met al, ik had 1,5 A4tje met de ''moeilijke'' dingen.

Ondertussen natuurlijk wel weer met oefenexamens bezig geweest...

tot aan oefen examen 10...
Daarna heb ik van oefenexamen 1 t/m 10 al mijn foute vragen er uit gehaald, en ben alleen mijn fouten opnieuw gaan maken, en dus WEER mezelf vertellen waarom het zo moet.

De laatste 1,5 week voor m'n examen ben ik wat gratis oefeningen op de computer gaan maken (maar dan leer ik niet zo makkelijk)

En voor het remmen, gas los of niks doen...
Logisch en makkelijk denken!
Ik zak er ook vreselijk tegen op... jahoor 2 fout... en het andere onderdeel, wat ik dacht; oh dat doe ik wel even, 5 fout. haha