Interesse in online platform instructie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij gebruik maken van een online platform om rijlessen in te plannen?

Ja, zoals beschreven in de openingspost.
13 (54%)
Ja, maar op een andere manier.
5 (20%)
Nee.
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

luf_horses

Interesse in online platform instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 11:18

Nu zo'n anderhalf jaar geleden was ik de sportschool helemaal zat. Ik besloot mij in te schrijven bij The Bootcamp Club (http://www.thebootcampclub.nl), om zo op een laagdrempelige manier fit te blijven en nieuwe manieren van sporten te ontdekken. Het is inmiddels een vrij grote organisatie, dus er zullen ongetwijfeld Bokkers bekend mee zijn.

Het werkt als volgt. Je koop online een strippenkaart of sluit een abonnement af. Dit kun je dan gebruiken om je in te schrijven voor bootcamp- of yogatrainingen of programma's zoals '8 Weeks 2 Superman' die verspreid door Nederland op vaste tijden en locaties worden gegeven.

Nu lijkt het mij interessant dit door te trekken naar de paardensport. Ik ben waarschijnlijk eerder een uitzondering op de regel, maar mijn paarden staan al van kinds af aan bij mijn ouders in de tuin. Heel leuk, maar ik mistte hierdoor vaak het sociale element. Als ik vragen had over een rijtechnisch probleem kon ik die aan niemand stellen, als ik een keer een groepsles wilde volgen was dat niet mogelijk. Ik reed altijd alleen en profiteerde niet van de kennis van stalgenoten. [pity-mode off]

Mijn vraag is dus: Ben ik de enige of hebben meer mensen hier behoefte aan?

Ik zie het voor me als een platform waar instructeurs een training op inplannen voor een bepaald rijtechnisch probleem of een discipline, bijvoorbeeld 'Schriktraining in Amstelveen.' De instructeur zorgt voor een bak en mensen kunnen zich hiervoor inschrijven en op de afgesproken tijd en locatie de training volgen. Op deze manier kun je heel doelgericht bepaalde problemen aanpakken, maar ook nieuwe dingen proberen zoals een groepsles western voor dressuurmiepjes. Again dit is hoe ik het voor me zie, het kan natuurlijk ook op een andere manier. Ben benieuwd naar jullie mening!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 12:52

Niemand? <<)

mala26

Re: Interesse in online platform instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:59

Dus het zijn eigenlijk gewoon een soort clinics? Door het hele land door de 'normale' instructeurs? (met normaal bedoel ik van B tot en met Z)
Op zich wel interessant maar weet niet of je daar genoeg animo voor gaat krijgen maar dat is een kwestie van proberen denk ik

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:03

Vind het wel zeer interessant. Zo kun je als instructeur ook makkelijk een keer iets organiseren en heeft het een grotere bereik.
En met gewone lessen dat je als instructeur zijnde een agenda kan neerzetten en dat mensen zichzelf kunnen inplannen op de tijdstippen die nog open staan. Zo ziet de instructeur ook direct wanneer wie komt.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:30

Ja lijkt me ontzettend interessant! Ik kan me helemaal vinden in de openingspost van je paardjes bij je ouders thuis en niet echt sociaal mensen zien bij je paarden. :P

Ik ga nu met een vriendin en nog een paar mensen een mini cursusje aan de hand doen en dat vind ik zo leuk dat ik graag meer van dit soort dingen doe.

Ook een resent cursus dagje dressuur aan de lange teugel was mij enorm goed bevallen dus ik zou zeker op een dergelijk platform kijken/gebruik maken!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:38

Ik als instructeur vind dit een erg interessant idee! Lijkt me inderdaad gezellig en wat laagdrempeliger voor ruiters om iets nieuws te proberen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:44

Dat doe ik al een jaar of 2-3 succesvol bij een instructeur uit het oosten van het land die her en der in andere delen van Nederland op vaste locaties en van te voren vastgelegde data les komt geven. Je kunt dan wel zelf aangeven wat voor les je wilt en hoe lang.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:44

Ik vind het heel intressant, maar vrees dat het moeilijk haalbaar gaat zijn, veel locaties gaan geel snel volzitten, andere locaties krijg je bijna niemand. Hierdoor laten veel instructeurs die laatste vallen, maar daar wonen ook een paar mensen, die liever niet te ver reizen.

Dus leuk idee, maar ik vrees dat het moeilijk uit te voeren wordt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:48

Maar dat laatste hangt van de instructeur af. En persoonlijk, ik rij voor 1 klant ook naar een locatie... En als het er 3 zijn is dat alleen maar gunstiger voor mij.
Plus dat het leuk is voor ruiters om hun inspiratie te delen en daardoor weer vooruit te gaan.

Denk dat zo'n platform wel leuk is om te hebben. Maar vraag me af of dat niet heel ingewikkeld is om te maken?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:51

Een website om alle paardenevenementen en clinics op te verzamelen lijkt me absoluut geen slecht idee. Zo houden wij om de zoveel tijd een clinicdag (met onderwerpen als de houding vd ruiter, werken aan de hand, zadels, ruiterfitness, binnenkort Tai Chi) maar omdat we het slechts via facebook kunnen verspreiden, blijft het gezelschap zeer gering (+/- 10 mensen). Aan de ene kant is dat fantastisch om veel vragen te kunnen stellen, aan de andere kant is het informatie waar veel meer mensen iets aan zouden hebben.

Een strippenkaart oid...? Ik heb geen idee hoe dat zou werken :+

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:17

Als er 1 site is waar clinics/evenementen op zijn je al heel veel bezoekers krijgt, lijkt me zelf ook super handig!
Ik weet niet of je het door moet trekken naar strippenkaarten oid, lijkt me dat iedereen zijn eigen tarieven bepaald, maar misschien is daar ook wel wat voor te bedenken.
Klinkt in elk geval als een goed idee!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 21:33

Ja, bijvoorbeeld een soort clinic, maar het zou natuurlijk ook gewoon voor wekelijkse lessen gebruikt kunnen worden.

@Maflinger_S: Hoe doe je dat dan? Hebben jullie daar een website voor?

@Veulen_84: Mijn vriend is programmeur en kan dit soort applicaties maken. Lastiger is denk ik het ontwerp, zodat het een grote groep mensen aanspreekt.

Ik gebruik The Bootcamp Club even als benchmark. Bij hen koop je met Ideal bijvoorbeeld 10 strippen. Als je je voor een training inschrijft gaat er automatisch één strip van je saldo af en als je je training annuleert komt deze weer bij je saldo. Dit levert meer voordelen op. Zo hoef je niet meer cash te betalen en zit de instructeur niet meer met wisselgeldproblemen etc. Aan de andere kan begrijp ik dat velen liever contant blijven betalen.

@Elsa91: Stel dat je een strip €5 maakt en een instructeur zelf kan bepalen hoeveel strippen hij rekent per half uur?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:36

Ik zou zeker interesse hebben, mits verschillende onderwerpen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:56

luf_horses schreef:
@Veulen_84: Mijn vriend is programmeur en kan dit soort applicaties maken. Lastiger is denk ik het ontwerp, zodat het een grote groep mensen aanspreekt.

Ik gebruik The Bootcamp Club even als benchmark. Bij hen koop je met Ideal bijvoorbeeld 10 strippen. Als je je voor een training inschrijft gaat er automatisch één strip van je saldo af en als je je training annuleert komt deze weer bij je saldo. Dit levert meer voordelen op. Zo hoef je niet meer cash te betalen en zit de instructeur niet meer met wisselgeldproblemen etc. Aan de andere kan begrijp ik dat velen liever contant blijven betalen.

Je zal denk ik ook iets van categorieen maken. Bv western, engels, springen, ruiterfitheid, gedrag enz. Want je hebt kans dat het al snel zoeken in een hooiberg wordt.

Maar ik vind het echt een tof idee. Zie echt wel leuke mogelijkheden. Ook bv voor rijverenigingen die af en toe een clinic doen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:10

@luf_horses: nee, wij hebben een Bokt topic waarin de nieuwe datum wordt gemeld en ik sta standaard op de lijst, dus dat werkt prima.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 11:25

@Maflinger_S: Ik heb het topic even opgezocht en dat is inderdaad wel handig.

@Veulen84: Goed punt! Dan is het makkelijk als je als gebruiker een alert in kunt stellen, wanneer er in jouw buurt een nieuwe training is in jouw discipline bijvoorbeeld.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:05

@luf_horses: Misschien ook handig dat er eventueel wel bij komt te staan of deze persoon bijv. Orun of iets heeft. Zodat mensen ook daarop kunnen zoeken?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:07

klinkt interessant!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:01

Of misschien wel alleen maar gediplomeerde instructeurs toegang geven?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:02

Maar hoe doe je het dan met mensen die lesgeven in bv cent. riding / grondwerk enzo?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:35

Hmm, denk dat alleen gediplomeerden geen optie is inderdaad. Dat worden teveel verschillende diploma's aangezien je met meerdere disciplines zit. Ook zou het verifiëren van alle diploma's immens veel werk opleveren en wil ik mensen of disciplines niet uitsluiten omdat er in hun discipline geen diploma's te behalen zijn, of omdat ze die niet hebben.

Wellicht is dit op te lossen met een simpel 'Ik ben gediplomeerd/gecertificeerd' vinkje en de mogelijkheid een korte beschrijving toe te voegen?

Omdat ik kwaliteit toch wel belangrijk vind, zouden de instructeurs misschien beoordeeld kunnen worden door de gebruikers. Is dat een idee?

Zouden de instructeurs hier interesse hebben in het strippenkaartensysteem of regelen jullie de betaling liever zelf?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:41

Gediplomeerd vinkje aan beoordelingen lijken me een goed idee met het oog op kwaliteitsbehoud! Over betaling, een strippenkaart klinkt wel leuk maar lijkt me in de praktijk een beetje lastig. Ik werk bijvoorbeeld zelf ook met rittenkaarten, en die prijzen zijn weer anders dan een losse les, doe ook grondwerk/coaching, is ook weer anders... hoe zou je dat oplossen?

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:52

Beoordelingen en een vinkje voor gediplomeerd lijkt me goed inderdaad.

xDreamerx: Je kunt zelf de prijs bepalen? Vaste prijs lijkt me zowiezo onhandig.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:56

Nee precies, maar vroeg me af of dat op een of andere manier te combineren is met een strippenkaart-idee, dat lijkt me op een bepaalde manier ook wel handig namelijk...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:11

Vooruit betalen geeft wel veel voordelen en als iemand het automatisch terug kan krijgen scheelt dat veel werk voor iemand. Bovendien zal het dan voor de lessers makkelijker zijn om eens een stap te wagen. Risico is minder groot.
(En administratief zie ik er voordelen in)

Maar hoe bepaal je hoeveel een strip waard is? Kleine bedragen is handig, dan kan iemand met kleine stapjes een prijs bepalen.

Vinkje gediplomeerd is handig. Of als je ergens verplicht moet invullen waarin je gediplomeerd bent. Gewoon een formulierregel die je niet kan vermijden. Je kan dan elke diploma invullen die er bestaat (of dat je er geen hebt). En iedereen kan dan voor zichzelf de waarde daarvan bepalen.